[P10] Chwilowy brak mocy na gazie
Moderator: Maniek-ol
[P10] Chwilowy brak mocy na gazie
Witam, mam problem z autem, podczas jazdy na LPG nagle przy przyspieszaniu zaczyna brakować mocy, gaz w podlodze a auto stoi na 2000+/- obr. Po jakims czasie nagle dostaje mocy i obroty lecą znowu wzrastają. W czym może tkwić problem? Opisywana usterka dotyczy Primery 92 rok 1,6 gaźnik. Pozdrawiam.
a masz mikser standardowy czy blos ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
to może być kilka przyczyn: zła regulacja, zapchany filtr gazu (ten przed reduktorem), albo lewe powietrze ..
Sprawdź też filtr powietrza. Obstawiam jednak z doświadczenia niepoprawną regulację albo zafajdany filtr gazu (zawalony grafitem z gazu - w momencie gdy nagle potrzeba większej dawki gazu on nie daje rady). Jeśli masz nowy reduktor - może nie został poprawnie wyregulowany , na reduktorze reguluje się jałowe obroty, a na przewodzie doprowadzającym gaz do miksera dawkę .. Musisz jechać na diagnostykę bo regulowanie samemu to loteria .. a tak za 30zł masz podpięcie auta pod analizator spalin..
Sprawdź też filtr powietrza. Obstawiam jednak z doświadczenia niepoprawną regulację albo zafajdany filtr gazu (zawalony grafitem z gazu - w momencie gdy nagle potrzeba większej dawki gazu on nie daje rady). Jeśli masz nowy reduktor - może nie został poprawnie wyregulowany , na reduktorze reguluje się jałowe obroty, a na przewodzie doprowadzającym gaz do miksera dawkę .. Musisz jechać na diagnostykę bo regulowanie samemu to loteria .. a tak za 30zł masz podpięcie auta pod analizator spalin..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Ksinko123, zależy od marki instalacji .. filtr jest pod elektrozaworem gazu przed samym reduktorem, ale aby go zdjąć musisz (powinno się!) zamknąć dopływ gazy ręcznie - mechaniczny zawór przy butli). Możesz go przedmuchać kompresorem i zobaczyć czy będzie różnica .. ale chyba nie ma sensu .. koszt filtra .. to 15-35zł .
Co do "lewego" powietrza .. to zależy ... może być tak . że jest drobna nieszczelność między kołnierzem gaźnika a mikserem od gazu .. i gazownicy czasem stosują silikon aby to uszczelnić .. może puścił..
Co do "lewego" powietrza .. to zależy ... może być tak . że jest drobna nieszczelność między kołnierzem gaźnika a mikserem od gazu .. i gazownicy czasem stosują silikon aby to uszczelnić .. może puścił..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Mam drugi reduktor w domu, troche popatrzyłem i wydaje mi się że mam ten filterek (bardzo mały?) Dokładam zdjęcie. Co do uszczelnienia silikonem - zbadam
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 09085.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 09085.jpg/
Tak to jest filterek ..
Aby sprawdzić ten silikon .. zdejmij delikatnie obudowę filtra powietrza - trochę trzeba się nagimnastykować i trza odkręcić bodaj dwie śruby (pomijam tą z metalowym i plastikowym "motylkiem")
Aby sprawdzić ten silikon .. zdejmij delikatnie obudowę filtra powietrza - trochę trzeba się nagimnastykować i trza odkręcić bodaj dwie śruby (pomijam tą z metalowym i plastikowym "motylkiem")
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Ksinko123, spoko po to jest forum pytaj .. i koniecznie daj znać .. Sądzę jednak, że regulacja pod analizatorem powinna pomóc (+ew. zmiana filterka gazu)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Tak właśnie myśle że wpierw zajrze do filterka od gazu bo to w sumie najprostsza czynność, później (tak na rozum laika) sprawdze czy pod pokrywą filtra pow. nie wali powietrzem i na koniec zdejme całą obudowe zobacze co tam jest grane. Porobie fotki i dorzuce jak coś ciekawego zobacze Napisałem już drugi temat odnośnie dobrego gazownika na terenie Olsztyna, może ktoś mi coś doradzi bo dawno nie korzystałem z usług serwisu, do tego jeszcze musze speca od diesli znaleźć bo drugie autko mi niedomaga...
Ksinko123, a tak z ciekawości.. ile Ci pali LPG? i czy spalanie się nie zwiększyło czasem ?
Ja tak miałem ale okazało się że rzekomo nowy reduktor był wadliwy ... palił mi 14l i w ogóle nie szedł ..
Bo rozumiem że to nie dzieje się zaraz jak przełączysz się z benzyny na gaz tylko jak już jedziesz na gazie ?
Ja tak miałem ale okazało się że rzekomo nowy reduktor był wadliwy ... palił mi 14l i w ogóle nie szedł ..
Bo rozumiem że to nie dzieje się zaraz jak przełączysz się z benzyny na gaz tylko jak już jedziesz na gazie ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Powiem Ci że do póki było wszystko ok to w trasie nawet 8L w mieście 10-12L w zależności od stylu jazdy, póki co jeszcze nie taknowałem więc ciężko powiedzieć czy spalanie wzrosło. Dokładnie tak jak mówisz jak już jade na gazie, silnik jest już troche nagrzany. W ogole z przełączaniem tego auta to jest komedia. Odpalam na benzie, jak chce przełączyć na gaz to gaśnie, gazowanie nic nie daje bo nie reaguje - gaśnie, po kilku próbach odpalenia w koncu zaskakuje i jest juz w miare normalnie, oprocz obrotow ktore jak wczesniej pisalem są za niskie, tak samo z przełączaniem na benzyne, też gaśnie. Wcześniej miałem problem z dużym spalaniem (nawet do 20L na 100) ale za to silnik lepiej chodził, dałem auto do gazownika, założył nowy reduktor, palec, kopułke i wyregulował gaz, od tamtej pory obrotomierz czasem pokazuje lekko ponad 100 obr i telepie całym autem.
hmm .. .jedź do "gaziarza" na regulację , zobaczymy co powie .. Sądzę, że nie powinien Ci palić więcej jak 10-11 l . w zależności od stylu jazdy .. Niestety 1-gen i 2-gen instalacji jest mocno niedoskonała , zwłaszcza miksery które zwężają średnicę dolotu o ok połowę .. przez co na benzynie może chodzić kulawo .. . ale i na gazie dostaje mniej powietrza . Przy prawidłowo wyregulowanej instalacji powinieneś jeżdzić dłuższy czas bez problemów .. W razie co .. jeśli chcesz się "pobawić" zmień dolot i załóż blos , sądzę, iż poczujesz różnicę zwłaszcza w górnym zakresie obrotów. Standardem jest założenie gaziarzy .. że najczęściej używa się obrotów ok 3-3,5 tys i dla takiej wartości obrotów ustawia się instalację .. Jeśli nie robisz tras .. warto ustawić dla nieco niższej wartości ok 2,5-3 tys.. Z drugiej jednak strony nasze silniki dobrze się "czują" powyżej 2tys obrotów
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
najogólniej mówiąc jest to bardzo prosty gaźnik do gazu :Ksinko123 pisze: co to jest Blos
zerknij tu : http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos ... rukcja.pdf
zamontowany wygląda tak (akurat u mnie)
Blos to ten element między dwoma niebieskimi "harmonijkami" na rurze dolotu
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Ksinko123, na pewno masz instalacje 1 generacji bo objawy pasują mi do instalacji 2 generacji i uszkodzonego (przycinającego) się silniczka krokowego regulującego dawkę gazu:) zrób zdjęcie spod maski i wstaw je tutaj
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Witam, po dluzszej przerwie na walke z dieslem, wracam do tematu primery, doszlo kilka uszczelnien aby miec pewnosc ze nie lapie lewego powietrza, filterek gazu poki co nie ruszany, w taką pogode nie chce sie grzebać przy aucie. Za to doszło nowe przypuszczenie iż sprzęgło może sie kończyć (fakt faktem bierze wysoko, a jak to sie ma do chwilowego zastoju obrotow?) Jak bedzie troche czasu to Maniek mi podpowie co może być do naprawy/wymiany.
Zdjęcie z pod machy postaram sie dodać na dniach, ale poki co jutro sie pociesze Toyotką którą odbieram rano z serwisu
Zdjęcie z pod machy postaram sie dodać na dniach, ale poki co jutro sie pociesze Toyotką którą odbieram rano z serwisu