Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Gaz w Maximie A33 - wątpliwości

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
Gruzin87
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-09, 18:52
Lokalizacja: z domu

Gaz w Maximie A33 - wątpliwości

Post autor: Gruzin87 » 2010-01-17, 16:26

Niedawno zamontowalem instalacje brc p&d i po pewnych problemach tuz po montazu teraz jest juz calkiem dobrze. Ale cos mi strzelilo zeby spojrzec na reduktor i sprawdzilem ze jest to genius mb 1500. nie jest to za slaby reduktor do mojego auta, gdzies znalazlem (chyba na stronce czakramu) ze jest do 140kW a moja maxi ma 200KM (czyli 147kw)? Jesli tak, to czym moze sie skonczyc jazda na takim reduktorze, jezdze stylem dosc zwawym, czesto w niemczech na autostradach z predkosciami ponad 180km/h. W czasie bardzo szybkiej jazdy po miescie (w trasie jeszcze nie bylem) jakiejs roznicy miedzy gazem a benzyna nie odczuwam, moze minimalna (chyba autosugestia, ze musi byc troche gorzej).
Co powiecie o samej instalacji, dobra do tego auta? Zaplacilem 3800zl.

edit Znalazlem jeszcze informacje na oficjalnej stronie brc, ze taki reduktor mozna stosowac do 160kW http://www.brc.it/public/TA01Z043I_P&D_EN.pdf . Ciekawe ktora informacja jest prawdziwa.
Maxi-life

mdzalewski
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-14, 22:37
Lokalizacja: Marki/Wa-wa

Re: Gaz w Maximie A33 - wątpliwości

Post autor: mdzalewski » 2010-01-22, 19:46

Gruzin87 pisze: Jesli tak, to czym moze sie skonczyc jazda na takim reduktorze, jezdze stylem dosc zwawym, czesto w niemczech na autostradach z predkosciami ponad 180km/h.
wtedy przy tkz. max bucie jest ubogo i może dojść do przedwczesnej naprawy głowicy.
Więc jeżdżenie po autobanach powyżej 150km/h to jest spore ryzyko............

na początku trzeba sprawdzić czy przy max bucie jest ubogo, bo dane producenta są trochę orientacyjne i jeden parownik świetnie trzyma parametry np. 200KM z zakładanych 200KM a inny jest stabilny do 170KM mimo deklarowanych 200KM.

Ja bym się nigdy nie zgodził na montaż parownika poniżej 250-300KM to maxi

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2010-01-29, 09:29

idź do gazownika i powiedz mu, żeby zmienił Ci reduktor na taki do Twojego auta, a jeśli będzie niewydolny to instalacją będzie sie wspierać PB, szkoda, że zainstalowałeś BRC brak możliwości samodzielnej regulacji, lepiej było STAG-a i mógłbyś robić wsdzystko sam, jakie masz wtryskiwacze??,
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
Gruzin87
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-09, 18:52
Lokalizacja: z domu

Post autor: Gruzin87 » 2010-01-29, 09:56

no gazownik powiedzial, ze moze wstawic mocniejszy reduktor ale musze doplacic ok.400zl. poki co reduktor daje sobie rade, nie ma przelaczania na benzyne, nie ma przerywania i mulenia na wysokich obrotach. z tego co sie dowiedzialem na jednym z forum lpg, to poki co mam jezdzic, bo w sumie jak nie ma problemow to i reduktor sie wyrabia (i cisnieniowo i termicznie). na I przegladzie instalacji byc moze zastanowie sie nad wrzuceniem drugiego takiego samego reduktora (podobno to jest lepszy wybor).
mam pomaranczowe wtryskiwacze brc.
piszesz, ze lepiej miec staga, ktos inny pisze ze landi renzo, a ktos brc. ja sie zdecydowalem na brc, poniewaz wielu producentow aut korzysta wlasnie z systemow brc, a poza tym system plug&drive, ktory mi zainstalowano (chyba) pracuje podobnie do slynnego juz prinsa. a staga tez sam bym sobie nie regulowal, bo nie ma na ten temat wiedzy i sprzetu.
Maxi-life

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2010-01-29, 10:33

ja nie mówię, że jest lepszy STAG tylko, że z mojego punktu widzenia gdzie lubię sobie ustawić temperaturę lub coś innego samemu (a jest to bardzo proste) jest bardziej odpowiedni, nikt nie musi mnie kasować za podłączenie do kompa i to tylko tyle, przelatałem na swoim już ponad 100kkm i jest spoko choć myślę o zmianach reduktora i wtrysków na lepsze
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
Gruzin87
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-09, 18:52
Lokalizacja: z domu

Post autor: Gruzin87 » 2010-01-29, 12:14

No przez dwa lata wszystkie ustawienia i regulacje to zadanie warsztatu, ja place tylko za przeglady(wedlug obietnic, bedzie to tylko koszt filtrow). Moze cale te ustawienia nie sa trudne, ale jak pisalem, nawet nie mam do tego laptopa.
Maxi-life

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2010-01-29, 14:29

jak masz wątpliwości co do instalki, że może coś nie tak to powiedz, żeby gazownik porobił scriny z programu odnośnie wartości w zależności od obrotów i obciążenia, zrób test podczas jazdy, zgraj na dyskietkę i zapodaj na forum od LPG i chłopaki Ci powiedzą co jest 5, też myślałem do czasu, że jak pali 10 w trasie i 13 w mieście to jest fajnie, a noga ciężka i do tego prawie nic nie robiłem poza wymianą filtrów co 10kkm, a tu okazuje się, że wsadzone jakies tanie wtryski i parę innych spraw,
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
Gruzin87
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-09, 18:52
Lokalizacja: z domu

Post autor: Gruzin87 » 2010-01-29, 16:16

Tzn, juz duzo omowilem na forum lpg i doszlismy do tego, ze poki co zostawie wszystko jak jest a na przegladzie poprosze o pewne poprawki (mam dlugie wezyki gazowe od wtryskow, trzeba je odpowiednio skrocic) i postaram sie dolozyc drugi taki sam reduktor , no i zrobic nowe mapy po tych poprawkach. Nic wiecej w sumie nie trzeba poprawiac, wtryski sa jak najbardziej odpowiednie, jak pisalem pomaranczowe (max type).
Maxi-life

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-01-29, 19:13

W mojej maximie był reduktor do 90KM, w dziale maxima możesz sie dokładnie dowiedzieć jaki wpływ miał na silnik...w dużym skrócie oprócz słabych osiągów (1/3 mocy mniej) nic, kompletnie nic, się nie stało (odpukać)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Gruzin87
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-09, 18:52
Lokalizacja: z domu

Post autor: Gruzin87 » 2010-01-29, 22:07

no to ja chyba rzeczywiscie musze przestac sobie glowe zawracac tym gazem, bo jak u Ciebie na takim zestawie nic silnikowi nie zrobilo to u mnie nie powinno byc problemow. w sumie to u Ciebie to tak szczerze chyba tylko te uszczelniacze zaworow trzeba bylo wymienic?
Maxi-life

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-01-29, 23:29

Gruzin87 pisze:no to ja chyba rzeczywiscie musze przestac sobie glowe zawracac tym gazem, bo jak u Ciebie na takim zestawie nic silnikowi nie zrobilo to u mnie nie powinno byc problemow. w sumie to u Ciebie to tak szczerze chyba tylko te uszczelniacze zaworow trzeba bylo wymienic?
Dokładnie, tylko uszczelniacze resztę zdecydowałem się żeby mieć sumienie spokojnie... zachodziłem w głowe strasznie, co tam mi gaz narozrabiał... okazało się że jest cacy ale jestem 4k lżejszy :) cena spokoju :)

ps, jak nie piłujesz jak głupi auta to nic nie powinno mu być
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

Awatar użytkownika
Gruzin87
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-09, 18:52
Lokalizacja: z domu

Post autor: Gruzin87 » 2010-01-30, 00:46

pilowac raczej nie piluje, a na dodatek mam blokade pilowania (czyt. automat :mrgreen: ), choc w trasie wiadomo czasami trzeba zrobic redukcje i pojsc troche wyzej z obrotami.
Maxi-life

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2010-01-30, 07:59

tu nie chodzi o to, że zagazowanie zaszkodzi Twojej max ale chodzi o to, że nie osiągniesz pełnej mocy i albo przełączy sie na gaz albo będzie się wspomagać PB i tyle, oczywiście jeśli masz wszystko dobrze podregulowane, no i radość z jazdy mniejsza, ;-) ;-)
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2010-01-30, 08:35

DINO777 pisze:tu nie chodzi o to, że zagazowanie zaszkodzi Twojej max ale chodzi o to, że nie osiągniesz pełnej mocy i albo przełączy sie na gaz albo będzie się wspomagać PB i tyle, oczywiście jeśli masz wszystko dobrze podregulowane, no i radość z jazdy mniejsza, ;-) ;-)
Moim zdaniem to nie jest do końca tak, bo jak reduktor ma mieć wpisaną moc skoro różne silniki różnie palą i jeden przy maksymalnym bucie bierze 25 litrów a maxima 16 litrów.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2010-01-30, 09:23

GRZECHu pisze:
DINO777 pisze:tu nie chodzi o to, że zagazowanie zaszkodzi Twojej max ale chodzi o to, że nie osiągniesz pełnej mocy i albo przełączy sie na gaz albo będzie się wspomagać PB i tyle, oczywiście jeśli masz wszystko dobrze podregulowane, no i radość z jazdy mniejsza, ;-) ;-)
Moim zdaniem to nie jest do końca tak, bo jak reduktor ma mieć wpisaną moc skoro różne silniki różnie palą i jeden przy maksymalnym bucie bierze 25 litrów a maxima 16 litrów.
????????? coś nie kumam co chciałem przez to powiedzieć, co ma moc do spalania???
z tego co pamiętam to ten reduktor chyb ajest do 140kW a nie wiem ile kolega ma w swojej maxi, jeśli ma reduktor na styk, to trzeba doliczyć jeszcze sprawność tego urządzenia, czyli napewno nie ma 140kW tylko mniej, to tak jakbyś chciał mieć pełną moc i wstawił sobie zwężkę w dolocie paliwa, ;-) ;-)
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-10-09, 21:16

Gruzin87 a możesz wrzucić fotki spod maski, jak wygląda u Ciebie montaż wtrysków LPG. Konkretnie chodzi mi o miejsce montażu dysz wtryskiwaczy w kolektorze.

U mnie są kiepsko zamontowane, bo w tej plastikowej części. Przez "łopatki" w dolnej, metalowej części, maszyna się zamula.

Chyba, że ktoś ma fotki, jakieś info - czy w dolnej, metalowej części kolektora jest miejsce aby wstawić tam dysze wtryskiwaczy. Pod tymi przeklętymi łopatkami.

Ja mam obecnie wtryski AEB I-PLUS (dysza 2,5 mm), reduktor ELPIGAZ VEGA-I SPORT (do 240KM), komputer AGIS CAN OBD. Wtryski są parowane pod względem wydatku, reduktor ładnie trzyma ciśnienie i temperaturę, a elektronika jest łatwa w obsłudze.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”