Strona 1 z 1
					
				[Quest] Qest - Mercury Villager
				: 2010-11-26, 09:48
				autor: B 52
				Witam !
Na co zwrócić uwagę przy zakupie Qest'a bądź Villager'a ?
Patrzyłem na allegro, części ogólnie są dostępne.
Jakie są newralgiczne punkty ?
Z góry dziękuje.
			 
			
					
				
				: 2010-11-26, 20:22
				autor: maly771
				jak dla mnie progi porazka ogladalem przed zakupem kilka i zawze cos z tymi progami
a spuje sie jak kazde auto chyba
			 
			
					
				
				: 2010-11-30, 18:21
				autor: MacGayver
				B 52, sprzedajemy swojego Questa więc jak coś to wal do mnie.
Tu masz do niego 
http://allegro.pl/nissan-quest-gxe-pole ... 44695.html 
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 19:08
				autor: Quest1
				Trzeba zwrócić uwagę na blacharkę, gdyż części są mało dostępne. Silnik, skrzynia, zawieszenie nie do zdarcia i to samo co w Nissanie Maximie. Jedynie małe zmiany w silniku. Na plus w przypadku Questa, bezkolizyjny rozrząd.
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 19:16
				autor: Michalllo
				Quest1,  skąd wiesz że bezkolizyjny rozrząd ?
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 19:37
				autor: Quest1
				Przeczytałem na amerykańskich stronach. Amerykanie kazali Nissanowi tak przekonstruować silnik by był bezkolizyjny. Sądzę że pewnie dlatego ze ich wszystkie silniki są na bezproblemowych łańcuchach:) 
[ Dodano: 2011-02-07, 19:43 ]
Zastanawiają mnie jeszcze pasy. Mam oczywiście po Amerykańsku i jeszcze dodatkowe takie przez brzuch, które samemu się zapina. Jakbym szybko nie szarpał to nie mogę ich zablokować. Martwię się czy są tak mało czułe czy też wszystkie popsute, bo w innych autach wystarczyło szybko się pochylić by się zblokowały. 
[ Dodano: 2011-02-07, 19:44 ]
Może znacie jakąś stronę o Mercury Villager bo o Queście nic nie mogę znaleźć.
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 19:44
				autor: Michalllo
				Ale w silniku jest pasek. Przynajmniej u mnie we wszystkich wersjach jest bezkolizyjny ? Dlatego  pewnie moc została obniżona do 150 Km 
[ Dodano: 2011-02-07, 19:46 ]
U mnie przy bardzo mocnym pociągnięciu zatrzaskują się pasy tak samo miałem w Maximie
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 20:14
				autor: MacGayver
				Quest1 pisze:Na plus w przypadku Questa, bezkolizyjny rozrząd.
Michalllo pisze:Quest1, skąd wiesz że bezkolizyjny rozrząd ?
Potwierdzam, jest bezkolizyjny
 
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 20:30
				autor: B 52
				MacGayver pisze:Quest1 pisze:Na plus w przypadku Questa, bezkolizyjny rozrząd.
Michalllo pisze:Quest1, skąd wiesz że bezkolizyjny rozrząd ?
Potwierdzam, jest bezkolizyjny
 
To tak jak w Maximie.
 
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 20:35
				autor: MacGayver
				B 52 pisze:MacGayver napisał/a:	
Quest1 napisał/a:	
Na plus w przypadku Questa, bezkolizyjny rozrząd.	
Michalllo napisał/a:	
Quest1, skąd wiesz że bezkolizyjny rozrząd ?	
Potwierdzam, jest bezkolizyjny	
To tak jak w Maximie.
Ale J30 oczywiście
 
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 20:38
				autor: Michalllo
				To żeście mnie zaskoczyli tą wiadomością 

 
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 20:41
				autor: Quest1
				W Maximie z paskiem jest kolizyjny.
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 20:57
				autor: MacGayver
				No to zaskoczyłem sam siebie. Dla pewności wolałem sprawdzić i rzeczywiście jest kolizyjny - tak samo J30 jak i Quest.

 
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 21:00
				autor: Quest1
				No w Maximie jest ale w Queście już nie.
			 
			
					
				
				: 2011-02-07, 21:51
				autor: Michalllo
				no to ja już zgłupiałem  
  
 
			 
			
					
				
				: 2011-02-08, 12:37
				autor: Quest1
				Z tego co ja czytałem, to w maximie ten silnik jest kolizyjny, jedynie w Vanach Mercurym i Queście, które powstały przy współpracy z Fordem, został tak przekonstruowany że rozrząd jest bezkolizyjny. Taki warunek postawił Ford dla Nissana, który w silniku zastosował pasek. Że moc inna to tego nie wiedziałem. Jaka jest w Maximie?
			 
			
					
				
				: 2011-02-08, 13:21
				autor: Michalllo
				W maximie jest 170 Km czyli 125 Kw
			 
			
					
				
				: 2011-02-08, 15:34
				autor: Quest1
				Kurcze w Queście 151KM. Ciekawe gdzie poszło 20 w takim razie. Może jakby założyć komputer od Maximy, bo chyba to programowo ucięte i chodzi o dawkę paliwa. Ciekawe jak z momentem obrotowym i po co to zrobili. Akurat Quest więcej waży, więc to jemu lepiej było dać większą moc.
			 
			
					
				
				: 2011-02-08, 17:39
				autor: Michalllo
				Maxima miała kolektor dolotowy z zmienna długością a Quest tego nie ma.
Nie sądzę żeby zmiana dotyczyła tylko samego komputera, podejrzewam że dotyczy też zmiany w głowicach inne wałki itp. 
A zrobili to penie dla obniżenia emisji 

 bo w stanach są bardziej rygorystyczne normy 

 
			 
			
					
				
				: 2011-03-14, 08:59
				autor: dakopi
				Witam, ja mam Questa z 1999 3.3 V6, tam jest silnik na pasku, czy on też będzie bezkolizyjny?
			 
			
					
				
				: 2011-04-08, 14:12
				autor: mdzalewski
				dakopi pisze:Witam, ja mam Questa z 1999 3.3 V6, tam jest silnik na pasku, czy on też będzie bezkolizyjny?
ja z rok temu zerwałem pasek rozrządu w Villager 3.3 V6 2002 rok, nic się nie stało, znaczy zero naprawy poza włożeniem nowego czyli bezkolizyjny. Sam się zdziwiłem bo już szukałem nowego silnika, ale założono nowy pasek i auto jak jeździło to jeździ, to duży plus Questów/Villagerów I i II edycji...
 
			 
			
					
				
				: 2011-04-08, 20:41
				autor: dakopi
				No to mogę spać spokojnie 

 Przyj jakim przebiegu się zerwał?
 
			 
			
					
				
				: 2011-04-10, 13:16
				autor: mdzalewski
				dakopi pisze:No to mogę spać spokojnie 

 Przyj jakim przebiegu się zerwał?
 
zerwał się przy przebiegu ok. 150tyś km, ja miałem auto od 80tyś km, więc podejrzewam że nigdy nie był wymieniany...