Kolejne zonki z moja prairie!!

Moderator: azorek

wojciech13
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-06-24, 16:10
Lokalizacja: Głubczyce OGL

Kolejne zonki z moja prairie!!

Post autor: wojciech13 » 2010-06-28, 20:24

Witam, cos sie dzieje z moim Nissanem Prairie 2,0Pb 1991r. M11 silnik CA20E(po 2 swiece na cylinder).
1. Silnik nie ma wolnych obrotow, jak nie bede trzymal na gazie to zgasnie. Trzymam na 1500obrotow silnik chodzi bez zarzutu. Wina moze lezec po stronie silniczka krokowego, jesli tak jak go sprawdzic? Auto posiada gaz, to na gazie tez trudno ustawic wolne obroty ale da sie.
2. Po przekreceniu stacyjki zalaczaja sie wentylatory z klimy i chlodnicy wody, jesli wyciagne przekaznik lub bezpiecznik z pod maski to auto zgasnie. I w tym zonku nie mam w ogóle pomyslu co moze byc??
Pozdro 4all
Luis

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 3299
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-06-28, 20:53

wojciech13 pisze:Wina moze lezec po stronie silniczka krokowego, jesli tak jak go sprawdzic?
wyczyścić
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

wojciech13
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-06-24, 16:10
Lokalizacja: Głubczyce OGL

Post autor: wojciech13 » 2010-06-28, 21:00

Silniczek jest po lewej stronie z tylu z dlugim dzyndzlem zakonczonym wejsciem na wtyczke??
Luis

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 3299
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-06-28, 21:12

nie znam tego silnika ale to chyba to zaznaczone
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
klfsolec
fanatyk nissana
Posty: 1192
Rejestracja: 2009-12-04, 22:16
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: klfsolec » 2010-06-28, 21:20

a sprawdzałeś przepływomierz

[ Dodano: 2010-06-28, 22:20 ]
i sonde
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz

wojciech13
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-06-24, 16:10
Lokalizacja: Głubczyce OGL

Post autor: wojciech13 » 2010-06-28, 21:21

w sumie taki sam mam kolektor, ale troche rozmieszczenie inne. Tam do tego wchodza 2 rurki gumowe i myslalem ze z tego jednego dingsa rurka jest z silniczka krokowego. Rozbiore i wyczyszcze. Przeplywomierz smiga, slychac klape, mam nadzieje, ze jest sprawny. Sonda dziala na gazie, ale na benzynie nie probowalem.
Ostatnio zmieniony 2010-06-28, 21:23 przez wojciech13, łącznie zmieniany 2 razy.
Luis

Awatar użytkownika
klfsolec
fanatyk nissana
Posty: 1192
Rejestracja: 2009-12-04, 22:16
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: klfsolec » 2010-06-28, 21:22

miałem takie problemy z silnikiem 2.4 wymiana sondy i kopułka przewody i palec no i przeczyszczona przepływka pomogło
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1117
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-06-28, 23:41

Jeśli chodzi o wentylatory to sprawdź czujnik temperatury. U mojej żony w P10 1.6 jak wypnę kostkę z czujnika to właśnie włączają się wentylatory. Jeśli będzie padnięty czujnik to również może to być przyczyna gaśnięcia silnika.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

wojciech13
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-06-24, 16:10
Lokalizacja: Głubczyce OGL

Post autor: wojciech13 » 2010-06-29, 07:56

Juz w porzo z wentylatorami i prawie z obrotami, sa ale nie takie jakie powinny byc na zimnym silniku. Pomylilem wtyczki z czujnika wody i jakiegos zaworka znajdujacego sie w czesci gdzie sa wolne obroty. Zeby tego bylo malo jest kolejny zonk.
Silnik zimny czy cieply chodzi na benzynie zgasze go i nie zapali odazu i jak po stoi 5minut tez, musze krecic okolo 15sek. zeby znow odpalil a z rury ciemnosc(zalewa go). Sonda nie dziala na wolnych obrotach na benzynie. Gdzie tu szukac?? Same problemy a co dopiero zakupilem autko. Pozdro i Dzieki
Luis

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 1746
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-06-29, 09:28

Tak jak Maniek-ol, napisal moze to byc czujnik temperatury. Jak jest uszkodzony to auto bedzie wlasnie przelane (bedzie podawal ze silnik jest zimny).

Engine coolant......... Voltage* (V)............Resistance (kW)
temperature
°C (°F)
−10 (14).................. ..4.4............................7.0 - 11.4
20 (68).......................3.5.............................2.1 - 2.9
50 (122)......................2.2............................0.68 - 1.00
90 (194)......................1.0............................0.236 - 0.260

Niestety to sa wartosci dla czujnika z maximy ale mysle ze wartosci beda podobne (napiecia powinny byc takie same)

Awatar użytkownika
klfsolec
fanatyk nissana
Posty: 1192
Rejestracja: 2009-12-04, 22:16
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: klfsolec » 2010-06-29, 12:35

prawda zapomniałem że czujnik temperatury tez wymieniłem no i muszę powiedzieć że spalanie tez było ogromne przy tych problemach było że chwilę pochodził dobrze a potem obroty spadały bo zalewało świece
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz

wojciech13
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-06-24, 16:10
Lokalizacja: Głubczyce OGL

Post autor: wojciech13 » 2010-06-29, 16:06

Gdzie kupie taki czujnik?? Sprawca moich klopotow. News zonk: poszla uszczelka pod glowica, ale mam szczescie:(. Pozdro
Luis

Awatar użytkownika
klfsolec
fanatyk nissana
Posty: 1192
Rejestracja: 2009-12-04, 22:16
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: klfsolec » 2010-06-29, 20:28

na allegro nie znajdziesz ale myślę że w intercarsie powinieneś dostać bez problemów

[ Dodano: 2010-06-29, 21:29 ]
to jest czujnik temperatury dwupinowy
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz

kevin

Post autor: kevin » 2010-08-06, 07:55

Witam

Na zdjęciu nie jest silnik CA20E. Co do wahania obrotów to prawie zawsze jest to wina przepływomierza.

Czy Twoja instalacja gazowa ma ochronę przeciwwybuchową? Słyszałem, że te przepływomierze są bardzo czułe i instalacja gazowa może szybko dopełnić ich żywota - cena nowego to ponad 100$ w USA. Możesz spróbować go przeczyścić, ja używałem środka do czyszczenia przepustnic i sprężonego powietrza i pomaga u mnie na tydzień-dwa, a potem znowu obroty wariują :) (myślę, że czujnik jest już bardzo słaby)

Silniczek krokowy też można odczyścić, a na końcu leciutko posmarować, ale nie za bardzo, bo znowu się pobrudzi. (uważaj przy jego odkręcaniu, bo łatwo o zgubienie sprężynki).

Co do czujnika to polecam stronę nissan4u.com gdzie znajdziesz kod tej części i łatwiej będzie Ci ją znaleźć (bardzo możliwe, że była używana w wielu modelach i rocznikach, a to poszerza możliwości poszukiwawcze).

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Modele”