Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Bluebird] Ciekawa sprawa

Moderator: azorek

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

[Bluebird] Ciekawa sprawa

Post autor: Michalllo » 2010-05-18, 21:30

Witam dzisiaj oglądałem Nissana Bluebirda mojego przyrodniego brata rocznik 1987
Najpierw zajrzałem do wnetrza i tu pierwszy szok "pełna elektryka" włacznie z lusterkami.
Nastepnie nie oparłem sie pokusie zajrzenia pod maskę, a tam 2 litrowy silnik oznaczony na kolektorze dolotowym EGI. Pierwsze co mi sie rzuciło w oczy to że koletory wydechowe miał po dwóch stronach głowicy, dwa wewnetrzne cylindry po jednej stronie dwa skrajne po drugiej stronie. Pozniej zaczełem szukać gaznika i tu kolejny szok Wielopunktowy wtrysk paliwa !!
Patrze dalej i własnym oczom nie wierze rząd swiec po jednej stronie głowicy i drugi rząd po drugiej stronie głowicy, a z kopułki wychodzi 8 przewodów wysokiego napięcia !!(a pamietam jak Alfa w latach dziewiedziesiatych sie chwaliła nowatorskim systemem "twin spark")
Głowica mysle po rozmiarze była 8 zaworowa.
Nie wiem czy to normalne czy one tak miały niestety nie miałem czasu zbyt długo sie przyglądać.
Ciekaw jestem jak to z tym autem jest czy to normalny silnik czy jakaś wersja specjalna ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-19, 05:58

EGI - Elcetronic Gas Injection :)

Szkoda, że zdjęć nie porobiłeś. Z opisu wygląda na jakąś V-kę

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-05-19, 07:22

pewnie VG20E

Obrazek
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2010-05-19, 08:22

Nie wiem czy o takim mowa, ale miałem podobnego bb, buda t72, na ile mi się udało ustalić w tedy, to ponoć wersja na Skandynawie, wtrysk wielopunktowy, 8 świec, sohc, oznaczenie motoru CA20E, fwd i podobny jak w GA kolektor wydechowy, no -60 i pewnie by zapaliło bez zająknięcia, testowane do -35 :D Przenigdy to auto nie zawiodło, oprócz tego, że przy 750kkm pękła głowica. Drugiego wcześniejszego bb miałem na 4 świeczki i był to gaźnik jak w ds'ach, też 2.0. Z bb i dohc to słyszałem jedynie o 1.8 bez i z turbo, motor jak ma 200sx i o ile mnie pamięć nie myli były one też w wersji 4x4 :D. Oczywiście full wyposażenie to standard na lata 85~90 tego modelu, wielowahacz z tyłu, no bardzo mile wspominam tego pontona.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-05-19, 08:24

Nie no 8 przewodow to nie wazne jak by kombinowal to v6 z tego sie nie zrobi :-P

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-05-19, 12:37

Nie na pewno to było rzedowe 4 cylindrowe po dwie swiece na cylinder żałuje że nie zrobiłem zdjec ale było juz szaro a miałem przy sobie tylko telefon. No i silnik ustawiony poprzecznie :)

[ Dodano: 2010-05-19, 21:24 ]
Tego sie dziś dowiedziałęm od Borta
Napisano dziś, 15:43
Jest to normalna wersja a silnik ma oznaczenie CA20E

Cytat
The SOHC 2.0 L (1974 cc) CA20E produces 115 hp (84 kW) and 108 lb·ft (146 Nm). Bore is 3.33 in (84.5 mm) and stroke is 3.46 in (88 mm). It was used from August, 1981 through 1991. Fuel was delivered via Multiport Fuel Injection. Dual sparkplugs per cylinder were used in some variants of this engine for enhanced combustion efficiency, and to combat poor head design.


W Bluebirdach produkowanych na rynek europejski były jeszcze silniki 1.6 (nie wiem jakie oznaczenie), 1.8 CA18DE, 1.8 CA18ET i 2.0 diesel LD20.

Najbardziej specjalne wersje to te z silnikami CA18.
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Sob
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-01-03, 11:38
Lokalizacja: www

Post autor: Sob » 2010-05-20, 00:05

moj ojciec tez mial takiego bluebirda, rocznik 1990. pierwszy samochod ktorym jezdzilem....

a co do wyposazenia to tez mial full wypas, elektryczne szybki i lusterka, te czerwone swiatelka w drzwiach itp. silnik tez twin spark 2.0 ale jakies patracze jak zakladali lpg to nie zalozyli tej (chyba) oslony przeciw wybuchom i przeplywomierz po 2 tygodniach poszedl sie walic i jezdzil tylko na lpg a po 2 latach byly juz tylko problemy, nie odpalal itp, a okazalo sie podobno ze glowica byla peknieta po tym jak uszczelka pod glowica poszla.

reasumujac, samochod bardzo milo wspominam. jakby sie zdarzylo ze za niewielkie pieniadze bylby do wziecia taki niebieski ptak w niezlym stanie to bym sie mocno nad tym zastanowil.

Awatar użytkownika
stefino
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Post autor: stefino » 2010-05-20, 21:12

Tak sobie patrzę i się dziwię dlaczego jeszcze nikt nie napisał niczego o mnie.... ;-) Wal jak w dym- powiem Ci praktycznie wszystko co chcesz. - faktycznie CA20E 105KM wtrysk egi, 8 świec- jeżeli jeździ się delikatnie to poniżej 7l można zejść...
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-05-20, 23:04

stefino, Moze dlatego ze jeszcze nie mam tego auta ale bardzo sie bede starał je posiasc o ile finanse pozwolą :)
Nadal tylko nie moge ogaqrnąć tego wielopunktu i 8 swiec w tamtym okresie toz to czyste SF musiało byc wtedy :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

mona0015
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2010-06-03, 10:49
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: mona0015 » 2010-06-03, 10:59

Witajcie,

Ja Wam powiem tak.
Miałam Nissana Bluebirda rocznik 86 T12 w sedanie 2.0 silnik w benzynce. Auto marzenie, tak jak kolega wyżej opisał pełna elektryka, 8 świec itp. Autko kopa miało naprawdę dużego nie jeden lepszy samochód typu mazda wymiękał przy nim ;) Przede wszystkim był bardzo wygodny. Niskie zawieszenie, wszystko w środku miał seryjne (oprócz radia). Siedzenia, obicia wszystko. Auto posiadało możliwość zainstalowania klimatyzacji.
Bardzo je kochałam, ale że auto było tak naprawdę mojego Taty to on zdecydował się je sprzedać tłumacząc się że jest za stare i coraz więcej trzeba będzie w niego wkładać. Wg mnie miał mało racji. Części do BB jest naprawdę dużo, auto było bezawaryjne ! Jedyna jego wada to ogrzewanie - bardzo długo się nagrzewał. Doi tego poszła mi taki pasek łączący kolektor z filtrem. Tyle co się z nim działo przez naprawdę wiele lat :D
Hamulce bardzo dobre, komfort jazdy wg mnie cacko. Nie mam już go 2 lata ;/ Tata powiedział że lepiej coś nowego kupić np Almerę n15, ale do dziś Almery nie ma :D
Gdybym znalazła to samo autko gdzieś na sprzedaż bym je wzięła ponownie. Owszem na allegro chodzą one, nawet po polsce jeździ pare sztuk ale to nie ten sam co mój.
Ludzie nie dbają o te auta rdza je zrzera są strasznie zaniedbane. My byliśmy trzecimi właścicielami od 86 r. Autko było bardzo zadbane w środku jak i na zewnątrz.
Co ciekawe Niemiec który go kupił jak z fabryki samochód wyjechał po miesiącu wymienił silnik na lepszy więc na pewno nie miał ten silnik 105 KM jak to seryjnie BB mają :)

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-07-22, 01:48

Za granica wiecej tych samochodzikow niz u nas i wygladaja bardziej zadbane.
Niezle sliniczki mialy:-) Tylko miec kase i mozna kupowac i doprowadzac do stanu idealnego:-)
Obrazek

kevin

Post autor: kevin » 2010-08-06, 07:32

Witam serdecznie

Ja właśnie jeżdżę Bluebirdem T72 z 1990 roku silnik CA20E z 8 świecami i dwiema cewkami zapłonowymi. Jest to dwulitrowy silnik, który ma przejechane 230 tys. km, a pomimo to nie bierze grama oleju i sprawuje się bez zarzutów. Autko zostało wyprodukowane w Anglii, gdzie podobno cieszyło się wielką popularnością, bo można było nim zrobić nawet milion km.

Auto jest pełne elektroniki - lusterka, szyby, szyberdach, centr. zamek, bardzo wygodnie się nim jeździ i mimo wieku ma "niezłego buta". Mankamentem jest spalanie (w lecie ok. 11 l w cyklu mieszanym na paliwie 98).

Od pewnego czasu mam z nim ciekawy problem i chciałbym Was prosić o poradę co to może być. Mianowicie na jałowym biegu, np. gdy dojeżdżam do skrzyżowania lub gdy stoję w miejscu dochodzi do wahania obrotów. Czyli jeśli zejdą poniżej 1000 to coś jakby ciągnie je w dół i silnik walczy. Czasem się uda i wracają pod 1000 obrotów, a czasem spadają do zera i silnik gaśnie. Jestem prawie pewien, że to przepływomierz, ale przed ewentualnym zamówieniem nowego z USA chciałbym usłyszeć opinię innych posiadaczy Bluebirdów :), bo to wydatek ponad 100$. Nadmienię, że wymienione są świece i cztery kable zapł. z ośmiu.

Z góry dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-08-06, 09:45

A jak auto jezdzi z odpieta przeplywka? Tez gasnie?

kevin

Post autor: kevin » 2010-08-06, 10:24

A można jeździć z odpiętym przepływomierzem?

Awatar użytkownika
stefino
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Post autor: stefino » 2010-08-06, 14:12

kevin odezwij się do mnie na gg postaram się coś wymyślić, objaw wskazuje na silnik krokowy- nie wiem tylko czy nie były one zabudowane razem z przepływką tak jak w micrach K11 gdzie problem przepływomierza występował często a jego naprawa ograniczała się do poprawienia kilku zimnych lutów na jego płytce
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-08-06, 14:16

W nowszych nissanach mozna, silnik wchodzi chyba w jakis tryb awaryjny i nie da sie go wkrecic wyzej jak do 2500 obrotow. U siebie kiedys dla testu odpialem sondy (2) i auto jezdzilo normalnie, widac nissany to madre bestie :lol: Czyli dla sprawdzenia mozesz tak zrobic, ewentualnie pozyczyc od kogos sprawna przeplywke ale z racji tego, ze bluebirdow jest jak na lekarswto moze byc z tym problem.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-08-06, 21:53

Ap ropo Bluebirda to tego co oglądałem mój "brat" pociął go na Żyletki wiec nie wiele będę mógł pomóc :( Chociaż może znajdę jakąś przepływke albo coś :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
stefino
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Post autor: stefino » 2010-08-06, 23:41

Michalllo pisze:pociął go na Żyletki
Że co :?: :!: :?: :!: Dlaczego tak brutalnie go potraktował?
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-08-07, 16:29

Nie wiem i nie chce wiedzieć bo chyba by mi serce z żalu pękło :(
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
stefino
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-16, 21:06
Lokalizacja: Tarnowo Podgórne
Kontakt:

Post autor: stefino » 2010-08-08, 13:38

Rozumiem- gdyby rozbił albo był przegnity ale sprawne auto pociąć to lekko mówiąc głupota.
Prezentacja beżowego Bluebirda: viewtopic.php?t=939 Prezentacja czerwonego Bluebirda: viewtopic.php?t=946

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-08-08, 20:47

No tu się akurat z Tobą zgodzę :) Mądrością to on nie grzeszy :D
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Dario27
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2010-09-23, 11:11
Lokalizacja: Tarnów

Silniczek krokowy

Post autor: Dario27 » 2010-09-23, 11:22

Witam

W tych Bluebirdach nie było silniczka krokowego wolnych obrotów tylko elektrozawór.
To trochę inne rozwiązanie zwie się AAC valve. W większości Nissanów w tamtych latach i zresztą później też stosowano to jako być może tańsze rozwiązanie. Silnik CA20e ma to po lewej stronie kolektora ssącego, lecz nie koniecznie to musi być to przyczyną takiego zachowania na wolnych obrotach. Ja mam Stanze z automatem to taka wersja amerykańska Bluebirda z roku 89 z tym właśnie silnikiem. Mam podobny problem z obrotami. Dawniej trzymał się równo przy 600 obrotach, teraz podskakuje silnik np. po nagłym hamowaniu, jak stoje na skrzyżowaniu ale częściej jak jest zimno na dworze. Czyściłem ten elekrozawór ale to nie pomogło. Może to brak kompresji na jednym z cylindrów.

Pozdrawiam :)

rychopycho
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-09-25, 16:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rychopycho » 2010-09-25, 17:20

witam mam BB z silnikiem 2.0 i miałem problemy z obrotami /spadały/.
wystarczyło wyczyścić silnik krokowy i po sprawie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Modele”