[Rogue] Światła a homologacja.
: 2014-01-24, 12:25
Witam
Niedługo mam zostać posiadaczem samochodu Nissan Rogue 2013 Special Edition.
Już wiem, że do przerobienia będą lampy.
Ale mam mały problem.
Samochód ten produkowany jest tylko i wyłącznie na rynek amerykański. Nie można zatem kupić gotowych lamp na rynek kanadyjski czy europejski. Trzeba przerabiać.
Mam już miejsce, w którym przerobią mi światła. W tym samym miejscu przechodzi się przegląd techniczny. Mam zamiar zrobić wszystko jak należy. Ale... No właśnie jest małe ale. Stąd moje pytanie do znawców tego tematu.
Lampy zostaną dostosowane do naszych przepisów, będzie przegląd wbity w dowód rejestracyjny. Jak wygląda zatem kwestia ewentualnych kontroli policyjnych. Takie auto, typowo na rynek amerykański, będzie kusiło do kontroli. Wiem, że lampy w EU powinny mieć odpowiednie oznaczenia wybite na lampie.
Czy samo dostosowanie lamp do warunków europejskich i pieczątka w dowodzie rejestracyjnym wystarczą? Czy potrzebna jest homologacja? Czy taką homologację też gdzieś się przechodzi? Czy po prostu mimo dostosowania lamp za każdym razem będzie ryzyko zatrzymania dowodu rejestracyjnego? Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Niedługo mam zostać posiadaczem samochodu Nissan Rogue 2013 Special Edition.
Już wiem, że do przerobienia będą lampy.
Ale mam mały problem.
Samochód ten produkowany jest tylko i wyłącznie na rynek amerykański. Nie można zatem kupić gotowych lamp na rynek kanadyjski czy europejski. Trzeba przerabiać.
Mam już miejsce, w którym przerobią mi światła. W tym samym miejscu przechodzi się przegląd techniczny. Mam zamiar zrobić wszystko jak należy. Ale... No właśnie jest małe ale. Stąd moje pytanie do znawców tego tematu.
Lampy zostaną dostosowane do naszych przepisów, będzie przegląd wbity w dowód rejestracyjny. Jak wygląda zatem kwestia ewentualnych kontroli policyjnych. Takie auto, typowo na rynek amerykański, będzie kusiło do kontroli. Wiem, że lampy w EU powinny mieć odpowiednie oznaczenia wybite na lampie.
Czy samo dostosowanie lamp do warunków europejskich i pieczątka w dowodzie rejestracyjnym wystarczą? Czy potrzebna jest homologacja? Czy taką homologację też gdzieś się przechodzi? Czy po prostu mimo dostosowania lamp za każdym razem będzie ryzyko zatrzymania dowodu rejestracyjnego? Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.