Strona 1 z 1

Nawiewy Maverick... mostki termiczne... upały...

: 2012-05-23, 09:03
autor: Thespian
Wczorajszy dzień przekonał mnie że z moimi nawiewami jest coś mocno nie tak... (27TD bez klimy)

Po pierwsze dlaczego przy ustawieniu nawiewu zimnym powietrzem z nawiewów leci ciepłe?

klapka "zimne/ciepłe" z tego co widzę działa, kiedyś to rozkręcałem i pamietam że "domyka"... gdzie to powietrze może się nagrzewać? wlot ma na podszybiu... czy odbiera ciepło ze sciany grodziowej komory silnika?

panel sterowania nawiewami też się dość mocno nagrzewa... skąd się bierze to ciepło?

trzecim "mostkiem termicznym" który wypatrzyłem są okolice drążków zmiany biegów i reduktora.. ale ten mostek akurat rozumiem, jak ostatnio wywalałem z auta szmaciane wytłumienie spod dywaników nie poskręcałem tego do porządku i teraz leci tamtędy ciepło ze skrzyni... to akurat nie problem wyizoluje sobie podłogę i okolice skrzyni czymś w rodzaju "foliowanej karimaty" to nie namaka i powinno robić robotę...

Pytanie mam też o intensywność nawiewu... niby wszystkie 4 biegi chodzą... ale nawiew na "4" jest nie wyczuwalny na dłoni z odległości 70cm... w głupiej megance mojej połówki "4" urywa głowę... coś z moim jest nie tak?

Jak z tym u was?

: 2012-05-23, 10:50
autor: azm-61
Wszystko masz jak w moim. W lecie przy wysokich temperaturach na zewnątrz też leci ciepłe powietrze. Podejrzewam, że to ciepłe powietrze jest przez schładzaną opornicę w tunelu nawiewu powietrza i nagrzewające się blachy karoserii. Sam nawiew też jest taki sobie.
W innych samochodach jest dużo lepiej.
Podejrzewam, że nic z tym nie zrobisz chyba, że założysz klimę. Ja już dłuższy czas się do tego przymierzam bo samochód mam zamiar jeszcze trzymać.

Andrzej

[ Dodano: 2012-05-23, 12:00 ]
Dodatkowo wszystkie łączenia plastikowych kanałów powietrznych są uszczelniane zwykłą miękką gąbką która po tylu latach jest już trochę spróchniała i przez to są duże straty w sile nawiewu powietrza. Dodatkowo jest dużo wylotów co skutecznie osłabia nawiew. Szkoda, że nie można wyłączyć nawiewu na tył pod przednimi fotelami choć można je zatkać aby zwiększyć moc nawiewu w przodzie.

: 2012-05-23, 11:25
autor: Thespian
a próbował ktoś sztuczki z wywaleniem opornicy? w sensie żeby to zastąpić bezpiecznkiem, alpo zmostkować po prostu?

jak będę na wiosce, to w akcie desperacji zobaczę na ile da się przewody nawiewów wyizolować jakimś materiaem izolacyjnym i lasso taśma...

Od wczoraj to jest wojna! :)

Z chęcią przygarnę wiedzę nt zakładania klimy... po mojej ostatniej przygodzie z wymianą uszczelki pod głowicą (która zakończyła się z zasadzie remontem góry silinka) też jestem skazany na Jeża na dłuuuugie lata :)

Choć tu akurat ostateczny wyrok zależy od moich spawaczy którzy chcą latem zrobić blacharkę... ma im to zająć ok 7 dni :)