Strona 1 z 1
[Terrano] Przegląd okolice Rybnika
: 2012-04-18, 18:47
autor: Akroko
Witam
Na początku tego tygodnia stałem się właścicielem Terrano II z 99 roku 2,7TDi 200 tys. km.

tak więc witam kolegów na forum.
Chcialbym gdzieś zrobic przegląd. Możecie polecić solidny warsztat w okolicach Rybnika żeby specjalista pooglądał, postukał i orzekł czy mu coś dolega i ew. naprawił i wymienił wszystkie płyny i filtry. Nie chce przepłacać w lokalnym salonie tej marki.
Na ten moment po pierwszych jazdach po nierównościach coś mi stuka w zawieszeniu prawy przód. Chce to też sprawdzić przy tym przeglądzie.
Z góry dziękuje
AK
: 2012-04-18, 19:30
autor: piotr323f
Witam,
Firmowy serwis Nissana omijaj szerokim łukiem! Co do warsztatów to powiem tyle, że w przypadku tak niestandardowych samochodów trzeba wybierać warsztaty które mają o tym konkretne pojęcie i trzeba wiedzieć co, jak i dlaczego chcemy konkretnie zrobić to a nie tamto w naszym samochodzie. Zdanie się na mechanika niech sam sprawdzi, zweryfikuje i naprawi to nieodpowiednia opcja (czytaj bardzo droga opcja). Nie zawsze możemy sami coś naprawić z braku garażu, kanału, narzędzi, wiedzy warsztatowo-mechanicznej czy choćby czasu, ale trzeba samemu podejmować decyzję co i jak naprawiamy. Co się zepsuło i jak to naprawić dowiadujemy się z forum. Tyle ogólnej teoretycznej wiedzy przy planowaniu napraw.
Wracając do tematu to te stuki mogą pochodzić od zużytych łączników drążka stabilizatora lub jego tulei gumowych. Wszystko samemu sprawdzisz i wymienisz.
Jak mogę coś doradzić na początek to jak najszybciej zaopatrz się w instrukcję serwisową, jak choćby stąd -->
http://bebrs.pie-dabas.net/Webs/Terrano/R20/.
Pozdrawiam,
Piotr
: 2012-04-18, 22:50
autor: Akroko
Dziękuje za szybką odpowiedź. Mechanik ze mnie kiepski ale jest to już jakiś trop.
Arek
: 2012-04-19, 16:03
autor: piotr323f
Akroko pisze:Mechanik ze mnie kiepski ale jest to już jakiś trop.
Tak jak i ze mnie, ale swoje trzeba wiedzieć. Ważne, aby płacić za to, co tego wymaga za nic więcej.
Pozdrawiam,
Piotr
: 2012-04-19, 19:18
autor: Akroko
Dziś po znajomości zrobiłem ścieżkę zdrowia w jednym z salonów. Generalnie wszytsko jest w najlepszym porządku. Amortyzatory 69% sprawności, hamulce w normie, 0 wycieków etc.
Wspomniane wcześniej stuki po prawej zdarzają się głównie przy skręconych w lewo kołach i wjechaniu w jakąś nierówność. Panowie stwierdzili ze zmurszałe są tuleje przedniego wahacza i to pewnie to. Jak myślicie? Ew. koszt naprawy?
: 2012-04-19, 20:10
autor: piotr323f
Witam,
Mogą to też być ograniczniki skrętu kół. Zrób taki eksperyment, skręć do oporu i zobacz czy stuka, potem w tym samym miejscu również skręt do oporu, ale cofnij lekko kierownicą jak nic nie stuknie to mogą to być ograniczniki. Ograniczniki raczej zawsze będą stukać, rada na to jest taka, skręt do oporu i lekko z powrotem a będzie ok. Poza tym, aby uniknąć naprężeń w układzie kierowniczym to po dziurach jedziemy nie na pełnym skręcie.
Pozdrawiam,
Piotr
: 2012-04-26, 20:54
autor: Akroko
Takie male pytanie czy w modelu 98 produkcja 99 tylni most jest z LSD? Jutro wymieniam oleje i tak weryfikacyjnie pytam bo kuplem olej z LS - valvoline hp 80w90 ls gl-5 (limited slip)
: 2012-04-26, 22:19
autor: piotr323f
Witam,
Na 99% w każdym Terrano w tylnym moście jest blokada LSD. Czy jest ona jeszcze sprawna, to całkiem inna historia. Jak się schylisz za samochodem i spojrzysz na tylny most to obok korka wlewu oleju powinna być naklejka "Only LSD". Taki sam olej wlałem u siebie, jest tani i bardzo dobry.
Pozdrawiam,
Piotr
: 2012-04-26, 22:33
autor: Akroko
Dzieki
Reszte zalewam Quaker State bo akurat mechanik ma ta marke w beczkach. Poprzedni wlasciciel mowil ze to stukanie w pelnym skrecie, o ktorym pisalem w postach wyzej, niwelowal 'cos tam' smarujac. Ciekawe co mial na mysli.
: 2012-04-27, 05:37
autor: drewniany
Akroko pisze:
Poprzedni wlasciciel mowil ze to stukanie w pelnym skrecie, o ktorym pisalem w postach wyzej, niwelowal 'cos tam' smarujac. Ciekawe co mial na mysli.
Witam
Na myśli miał właśnie ograniczniki skrętu.