Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] Olej syntetyczny czy półsyntetyczny?

Moderatorzy: bonzo, azorek

em1L
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-28, 12:35
Lokalizacja: Dzierzgoń

[Terrano] Olej syntetyczny czy półsyntetyczny?

Post autor: em1L » 2012-01-20, 07:01

Witam,
mam teraz dylemat jaki olej wlać do silnika, poprzednio nie wiem nawet jaki miałem wlany, a teraz przyszła pora na wymianę, bo już się o to prosi.
Syntetyczny czy półsyntetyczny? Byłem w cpnie i gościu mi poradził, żebym wziął syntetyczny shell helix 10w40, ale teraz czytam opinie i są różne zdania na temat jaki olej do silnika.
Jedni odradzają, drudzy polecają i teraz sam już nie wiem.
Dodam, że już kupiłem ten olej Shell Helix HX7 10W40 syntetyczny i nie wiem czy do odmieniać na półsyntetyczny czy wlać?
Na liczniku ponad 185tys. km, ale kto tam wie jak jest naprawdę, pewnie sporo więcej.

Pozdrawiam

laszlo
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2010-12-07, 19:51
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: laszlo » 2012-01-20, 07:17

Zmień doradce w sprawie olejów. Shell Helix HX7 10W-40 jest na bazie syntetycznej ale jest to półsyntetyk, tak twierdzi producent.

Co do tego co zastosować to jak nie masz zamiaru go katować, to pewnie dobrej klasy półsyntetyk da rade.
Nauka Jazdy Ostrów Wielkopolski

Eco driving, Save driving, zniżki
www.oskmaster.pl

em1L
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-28, 12:35
Lokalizacja: Dzierzgoń

Post autor: em1L » 2012-01-20, 07:28

Czyli lepiej go odmienić? Castrola nie mieli, więc ten kupiłem, bo był "w promocji", ale skoro tak piszesz to go zamienie na półsyntetyka.

laszlo
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2010-12-07, 19:51
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: laszlo » 2012-01-20, 09:03

Jeśli kupiłeś tego 10w40 to on jest półsyntetykiem ;)
Nauka Jazdy Ostrów Wielkopolski

Eco driving, Save driving, zniżki
www.oskmaster.pl

em1L
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-28, 12:35
Lokalizacja: Dzierzgoń

Post autor: em1L » 2012-01-20, 09:13

No właśnie kupiłem tego shell'a 10w40, 2 bańki po 4L, więc nie ma problemu, też właśnie doczytałem, że to też półsyntetyk.
Będe zmieniał cały olej, więc to nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2012-01-20, 10:53

ja jeżdżę na takim shellu przy przebiegu ok 270tyś, nie narzekam :)

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-01-20, 12:28

Witam,

W sprawie oleju generalnie najważniejsze są dwa parametry - lepkość oleju i klasa oleju.

Lepkość to właśnie ten właśnie parametr 10W/40. To ten parametr decyduje o zastosowaniu oleju w określonej strefie klimatycznej itp, ale nie tylko. Samochody rajdowe jeżdżą na olejach gęstszych dla zapewnienia lepszej ochrony elementów bo gęstszy olej wytwarza grubszy film olejowy na elementach.

O jakości oleju mówi specyfikacja API/ACEA. Oleje są podzielone na dwie kategorie, dla silnika ZI i silnika ZS (Diesla), w oznaczeniu klasy są dwie podwójne literki, ta przed znakiem \ określają jakość dla silnika ZI (benzynowy) a po tym ukośniku dla silnika ZS (Diesla). Najistotniejsza jest druga literka występująca w parze, czyli konkretnie ten olej spełnia specyfikację API SL/CF. Nas interesuje diesel więc jakość oleju określa zapis CF, oleje CE, CD, CC, CB, CA są gorsze a oleje CG, CH będą na pewno lepsze. Podobnie jest ze specyfikacją ACEA.

Tak to wszystko wygląda w przypadku olejów do silnika w bardzo dużym skrócie. Nic nie napisałeś jaki masz silnik benzyna/diesel bo to jest bardzo istotne, pomimo uniwersalności olejów, do silnika Diesla trzeba jednak kupować olej oznaczony i specjalnie przygotowany do silnika Diesla. Oleje mogą być do też do silników zasilanych LPG. Istotny jest zapis producenta, że olej nadaje się do silników z turbodoładowaniem.

Co do pytania to olej 10W/40 jest najbardziej optymalnym olejem. Problemem by była zmiana oleju z obecnego 15W/40 na 5W/40 (wymagane płukanie silnika, może dojść do rozszczelnienia i wycieków), w drugą stronę będzie bez problemu. Ten olej który wybrałeś z zapasem spełnia wymogi producenta jeśli chodzi o jego jakość jak i również na występujące temperatury u nas. Do "orania" byłby lepszy 10W/50. No i olej powinien być konkretnie do Diesla (jeśli taki silnik masz). I nie jest nigdzie napisane, że Castrol będzie lepszy od Shella. Ja wybrałem sobie Castrola bo taki kupowałem kiedyś i to co zostało lałem od razu a nowym uzupełniałem, najważniejsze w oleju są lepkość i jego jakość.

Pozdrawiam,

Piotr

em1L
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-28, 12:35
Lokalizacja: Dzierzgoń

Post autor: em1L » 2012-01-21, 11:51

Dobra panowie dzięki za odpowiedzi, teraz wszystko już wiem. Poprzedni olej też miałem 10W40, ale nie wiem jaki, dlatego moje pytanie.
Ten Shell Helix który kupiłem jest jakiś uniwersalny, bo pisze, że do benzyny, silników z LPG i diesli z turbodoładowaniem, więc będzie się nadawał.
Jak coś będzie nie tak, to kupie konkretny przeznaczony do diesla olej.

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-01-21, 15:40

Witam,

Z tym olejem nic nie kombinuj, zalewaj maszynę i przed siebie, w końcu Terrano to nie rakieta w kosmos nie leci :-P . Następnym razem będzie wiadomo o co w tym wszystkim chodzi, a chodzi o to, aby był przede wszystkim dobry no i tani.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

em1L
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-28, 12:35
Lokalizacja: Dzierzgoń

Post autor: em1L » 2012-01-23, 14:54

Olej wymieniony, wylałem około 5 litrów z miski/silnika + jakiś 1 litr z filtra, czyli ponad 6 litrów. Wlałem 5,5 litra i był już na stanie, tzn. połowa pola na bagnecie. Ale pech chciał, że filtra do oporu nie dokręciłem i po chwili odpalenia trochę się wylało, ale że miałem więcej oleju, to dolałem i wszystko jest tak jak trzeba.
Silnik pracuje równo, nie kopci ani nic. A co najważniejsze i najbardziej rzucające się w oczy (uszy) to to, że pracuje cichutko, aż się zdziwiłem.
Oczywiście całość pod filtrem oleju ładnie zalana, ale powycierałem, to powysycha.

I tak btw. kto wymyślił, żeby w takim miejscu umieszczać filtr oleju, tam nawet dobrze ręki się nie da włożyć. Od przodu przeszkadza łapa silnika, od dołu jakoś się tam dojdzie, ale olej leci po ręce, z boku zdjąć osłone i koło i coś tam można poruszać, ale też ciężko.
Na następny raz kupie sobie te szczypce do odkręcania/dokręcania filtra, to zawsze będzie łatwiej.
PS. oczywiście stary filtr przebiłem prętem :->

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-01-23, 22:07

Witam,

Faktycznie z dostępem do filtra jest spory problem. Ja to załatwiam w ten sposób, że jadę do warsztatu przy hurtowni olejów i tam jak kupię Castrol Magnatec Diesel 10W/40 po 19zł/l to wymianę filtra mam za darmo. Niestety czyszczenie przekładni pod spodem i innych elementów po ich wymianie już nie jest za darmo. Oleju na dolewki nie kupuję bo zużycia jakoś na razie nie zauważyłem.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2013-04-02, 08:31

Pamięta ktoś średnicę podkładki pod korek spustowy w misce? Zwykła czy "dmuchana"?
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

mefir
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2014-05-15, 22:03
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: mefir » 2014-05-15, 22:06

Wie ktoś coś o olejach firmy http://www.penrite.pl/ ?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-16, 00:14

mefir - przeczytaj to viewtopic.php?t=13837&start=0 . Przy okazji zapraszam na spoty grupy dolnośląskiej we Wrocławiu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

wujo38
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2013-10-18, 13:42
Lokalizacja: Świętochowice

Post autor: wujo38 » 2014-05-19, 14:11

Zna ktoś z Was może ten serwis http://wybierz-olej.pl/ ? Kupował ktoś coś u nich?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”