Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] Pompa sprzęgła - regeneracja

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
Dhaeraow
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2011-05-03, 10:44
Lokalizacja: Gdańsk

[Terrano] Pompa sprzęgła - regeneracja

Post autor: Dhaeraow » 2011-06-17, 07:20

Witam, problem ma się ze sprzęgłem. Mianowicie przy dłuższym trzymaniu pedału w pozycji "półsprzęgła" pedał potrafi pozostać gdzieś w połowie. Po podciągnięciu nogą wszystko wraca do normy. Ostatnio wyczułem, że tuż przed dociśnięciem pedału do podłogi coś jakby przeskakuje w pedale. Przewód giętki wymieniłem (temat był na innym forum), mam reperaturkę do pompy. Ktoś ją zdejmował, regenerował? Może jakieś inne pomysły?

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2011-06-17, 13:17

Witam
Kolego nic innego jak nocowanie pedału sprzęgła popenkane niałem to samo.
Opisywane było na mniej zaprzyjaźnionym forum przez kolegów i przezemnie.
Masz tu fotorelacje i jak to zrobić, powinno pomóc

http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... ge__st__20


pozdr
Krzych
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2011-06-17, 19:58

Witajcie!

Ja już chciałem napisać kilka słów przed południem ale znowu napisana już cała odpowiedź w OpenOffice mi uciekła bo nacisnąłem na przez pomyłkę "Odrzuć" zamiast na "Zapisz". Już któryś raz mi się to przytrafia gdzie tracę sporo napisanego tekstu i oczywiście sporo zmarnowanego czasu.

Może ta moja wypowiedź nie pomoże akurat koledze zakładającemu ten temat bo ma Terrani I ale może przyda się innym kolegom, którzy mają Terrano II lub Maverick-a. Miałem w swoim samochodzie nie tylko problemy z przewodem elastycznym ale też ze skrzypiącym pedałem sprzęgła przy wciskaniu. Ten skrzypiący pedał sprzęgła długo mnie denerwował i przez długi czas nie mogłem znaleźć powodu jego skrzypienia. Usterka coś w stylu naprawy kolegi "drewnianego" którego przy okazji pozdrawiam.
Wszystkie miejsca mogące mieć wpływ na ten skrzypiący pedał wielokrotnie smarowałem ale nie dawało to zadowalających efektów, jak pedał skrzypiał tak skrzypiał dalej przy jego wciskaniu. Nie pomagało też wstrzykiwanie płynu w stylu WD pod osłonę gumową prowadzenia tłoczka w pompie sprzęgła i wszystkie możliwe miejsca. W końcu poważnie się zabrałem za usunięcie tej dokuczliwej i strasznie denerwującej dolegliwości. Po długich oględzinach okazało się, że pedał skrzypi nie przy jego wciskaniu lecz przy przechylaniu go w lewo. Rozebrałem całe mocowanie pedału i okazało się, że mocowanie na ścianie grodziowej przy pompie sprzęgła pracuje od wciskania nawet palcem, delikatnie ale jednak choć nic nie było popękane. Postanowiłem wzmocnić ścianę grodziową i jednocześnie mocowanie pompy dodatkową blachą i dodatkowymi śrubami gdyż pompa sprzęgła jest mocowana tylko dwoma śrubami i to po przekątnej na wstawionej jako dystans blaszce wysokości ok. 10 mm. i przez to całe mocowanie pedału sprzęgła przy jego wciskaniu się naddaje - pracuje. Do wzmocnienia użyłem jak zawsze blachy nierdzewnej grubości 2 mm. co przedstawiam na zdjęciach.

[center]Kliknij na zdjęcie to je powiększysz.[/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]


A tak to wygląda już po zamontowaniu w komorze silnika:
[center]Obrazek [/center]


[center]Obrazek [/center]

Od strony kabiny wygląda tak:
[center]Obrazek [/center]

Dodatkowo mając już wymontowane mocowanie pedału sprzęgła postanowiłem je dodatkowo wzmocnić wspawując odpowiednio ukształtowany pręt. Blacha z której wykonano to mocowanie nie jest zbyt gruba i mocowanie nie jest stabilne zwłaszcza na wspomnianych wcześniej dwóch śrubach od pompy. Kilka dodatkowych spawów też się przydało aby wzmocnić mocowanie pedału.
[center]Obrazek [/center]

W całym mocowaniu pedału sprzęgła są dodatkowe otwory więc je wykorzystałem do dodatkowego jego przymocowania. Dodatkową śrubę widać na zdjęciu nr 3, 4, i 5 - na 4 tylko połowę śruby i to bardzo rozjaśnioną od lampy błyskowej bo zasłania ją pompa. Pod nią trzeba podłożyć dotoczoną na odpowiednią grubość tulejkę dystansową (wysokość blachy dystansowej pod mocowaniem pedału sprzęgła od strony kabiny) aby mocowanie pedału równo leżało na dystansowym wsporniku z blachy i na tej dodatkowej tulejce. Jak ktoś nie ma akurat możliwości dotoczenia odpowiedniej tulejki może oczywiście zastosować kilka złożonych podkładek tak aby uzyskać odpowiednią grubość.

Mam gdzieś odrysowany szablon tej blachy więc jak ktoś potrzebuje to może się zwrócić do Andrzeja z prośbą o przesłanie.

Cóż więcej pisać, chyba tylko to, że piszczenie pedału sprzęgła ustało i teraz mnie nie denerwuje.

Andrzej

P.s. Może ten temat nadaje się do działu "Zrób to sam" ?


------------------------------------------------------------------------


[ Dodano: 2011-06-18, 11:50 ]
Dhaeraow pisze:Mianowicie przy dłuższym trzymaniu pedału w pozycji "półsprzęgła" pedał potrafi pozostać gdzieś w połowie. Po podciągnięciu nogą wszystko wraca do normy. Ostatnio wyczułem, że tuż przed dociśnięciem pedału do podłogi coś jakby przeskakuje w pedale.
A może jeśli słyszysz przeskakiwanie to taki efekt daje sprężyna odciągająca pedał sprzęgła. Może ona przeskakuje za bardzo i wtedy nie chce podnieść pedału sprzęgła do pozycji wyjściowej? Co prawda jest to mało prawdopodobne bo siła słoneczka w docisku sprzęgła jest duża więc pedał powinien powrócić i bez sprężyny. Brak powracania pedału sprzęgła może być spowodowany zapiekającym się tłoczkiem w pompie lub w wysprzęgliku na skrzyni. Może pierwsze wstrzyknij pod osłonę gumową prowadzenia tłoczka w pompie sprzęgła jakiś płyn typu WD. To samo zrób z wysprzęglikiem - może te zabiegi pomogą i nie będziesz musiał wymieniać kompletów naprawczych. Wskazane by było przed wstrzeleniem płynu wcisnąć sprzęgło aby płyn głębiej się dostał i nasmarował zapewne suche prowadzenia tłoczków.
Nie wykluczam też sypiącego się mocowania pedału sprzęgła i pompy sprzęgła o której wspomniał już kolega "drewniany", a ja dopisałem swoje co nieco. Jeśli dźwignia się układa skośnie to też może się blokować.
Powodzenia w szybkim i łatwym usunięciu usterki.

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2011-06-18, 22:02

Witam
Kolego Andrzeju wykonałeś kawał solidnej roboty bardzo ładny i czytelny opis no i fotorelacja super po prostu wyłożyłeś kawę na ławą jak dla mnie to bomba. Rzeczą oczywistą jest, że nadaje się do działu "zrób to sam" wirtualnie stawiam ( +) bo nie widzę takowego przycisku przy odpowiedziach.

pozdr
Krzych
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-06-19, 01:59

Witam,

Andrzeju, super relacja z naprawy! Koniecznie nadaje się na osobny autorski opis. Podobno będzie taka możliwość wysyłania tego typu materiałów jako pliki PDF na serwer forumowy ftp. Nie chciałbym sie wtrącać, ale jak już będzie możliwość zamieszczania własnych materiałów, to jakby tak dorzucić regulację wysokości pedału sprzęgła, to byłby pełen komplet informacji na temat naprawy i ustawienia pedału sprzęgła.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
Whitie
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2011-01-24, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Whitie » 2011-06-25, 19:21

RESPEKT (jak to mówi młodzież) Panie Andrzeju
...z zawodu jestem...człowiekiem...
508087274

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2011-06-26, 10:26

<brawo>

[ Dodano: 2011-07-04, 09:31 ]
Zajrzałem ostatnio do zbiorniczka wyrównawczego nad pompą w celu dolania płynu a tam istny szlam. Ściągnąłem płyn strzykawką, uzupełniłem do max-a i po paru dniach znowu szlam.
Mam parę pytań:
1.Czy płyn po dolaniu do zbiorniczka wyrównawczego w trakcie pracy sprzęgła miesza sie ze starym w układzie?
2. Ile płynu wchodzi w cały układ (pewnie trzeba będzie przepchnąć stary płyn nowym od góry)?

Przy okazji się okazało że zakrętka luźno lata. W primerze mam podobny zbiorniczek to tam ciężko ręką ruszyć. Musze poszukać takowego może od primery np. żeby lepiej spasować.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
Dhaeraow
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2011-05-03, 10:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Dhaeraow » 2011-09-03, 16:05

Cały układ rozebrałem, przepłukałem. Praktycznie wszędzie szary szlam. W pompce wymieniłem gumki te co można. Wysprzęglik również wyczyszczony. Jak na razie odpukać, problemów nie ma.

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2011-09-04, 20:46

temat na czasie. Pompa siadła ale już wymieniona.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-09-05, 11:00

Witam,

W temacie sprzęgłowym mam takie pytanie, czy zastanawiał się ktoś kiedyś lub po prostu wie po co jest ta kombinacja z dodatkowym odpowietrznikiem na ramie po prawej stronie? Dziwna ta cała konstrukcja, bo jak się o nim zapomni to można odpowietrzać wieczność. Przy jakichś większych naprawach, chyba najlepiej będzie wkręcić w to miejsce zaślepiony odpowietrznik.

Kolego "Dżem", jak widzę to nick i podpis nie jest zbiegiem okoliczności (utwór "Do kołyski") no i dobrze bo to jedno z kilku najlepszych rzeczy jakie pochodzi z Polsce, a koncert z okazji ich 30-lecia to całkowity odjazd i jak na tą chwile to najlepszy polski koncert.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2011-09-05, 14:46

piotr323f pisze: jak widzę to nick i podpis nie jest zbiegiem okoliczności Piotr
;-)

Na koncercie nie byłem. Ale muzyka generalnie daje radę jak już uporali się i odnaleźli z niezłym wokalistą. Racja z Polski i to całkiem niezłe i mało komercyjne.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2011-09-05, 15:15

Dżem pisze:
piotr323f pisze: jak widzę to nick i podpis nie jest zbiegiem okoliczności Piotr
;-)

Na koncercie nie byłem. Ale muzyka generalnie daje radę jak już uporali się i odnaleźli z niezłym wokalistą. Racja z Polski i to całkiem niezłe i mało komercyjne.
I na tym proponuję zakończyć OT :) Lub przenieść dyskusję tutaj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”