Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

co się skończyło, z czego poleciały śrubki,

Moderatorzy: bonzo, azorek

energy259
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-05-17, 07:30
Lokalizacja: Mazowieckie

co się skończyło, z czego poleciały śrubki,

Post autor: energy259 » 2011-06-14, 15:19

Witam
jak się nic nie psuje to jest dobrze a jak zacznie to wszystko leci razem, do rzeczy.
coś się rozsypało:
stojąc na jałowym biegu przy włączonym silniku słychać jakieś zgrzyty po wciśnięciu sprzęgła cisza wrzucam bieg ruszam i słyszę zgrzyty jakieś piszczenie a podczas dodawania gazu piszczenie jakby coś się ślizgało, kolejny objaw przy dodaniu gazu wpierw rosną obroty a dopiero później jest przekazywana moc na koła.
np. mam 2 bieg chce przyśpieszyć obroty rosną do 3 tys. po chwili obroty opadają jednocześnie auto zaczyna przyśpieszać. kolejny objaw rano nie chciał wejść 3 i 4 bieg ale później jakoś się udało...
wszystko wskazuje że coś ze sprzęgłem, ale zaglądając pod auto zobaczyłem że spociła się skrzynia wcześniej była sucha i kilka kropelek oleju na betonie zostało...

hmm.....
to z czego te śrubki poleciały <co?>

myślę że da się to przeczytać jak nie to poprawie a później jak się uda to zrobię fotkę wycieku.

Pozdrawiam
Łukasz

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-06-14, 16:14

Jak posypało sie sprzęgło i coś z niego odpadło mógł uszkodzić sie któryś uszczelniacz, na wałku skrzyni albo na wale przy silniku
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-06-14, 18:12

Obstawiał bym tarczę sprzęgła i docisk, chociaż zło wróżąc mogła pójść manżeta i stąd śrubki, a skrzynia na szmelc.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

energy259
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-05-17, 07:30
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: energy259 » 2011-06-14, 18:46

e pany śrubki żadne nie wypadły to tak w przenośni że coś się zepsuło :-P

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-06-14, 19:36

głupie żarty Ci się trzymają :p
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

energy259
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-05-17, 07:30
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: energy259 » 2011-06-14, 20:14

jakoś próbuje załagodzić stres :|

w temacie:
nie dało rady dzisiaj cyknąć fotki bo nie miałem dostępu do kanału jutro z rańca spróbuje.
czuje że będzie drogo :mad:

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2011-06-14, 20:45

No to pewnie uszczelnienie silnik skrzynia ale czemu zgrzyta?
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

energy259
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-05-17, 07:30
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: energy259 » 2011-06-15, 11:47

fotki robione telefonem bo akumulatorki padły od aparatu :x , wieczorem zrobię lepsze.
na fotkach zaznaczyłem miejsca wycieku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a tutaj dźwięk tego rzężenia, jest wyraźna różnica po wciśnięciu sprzęgła, a później po zmianie na N i zmiana biegów.
http://www.youtube.com/watch?v=s-Jv9IZQEhc

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-06-15, 23:36

Witam,

Początkowo awaria wyglądała na zniszczone sprzęgło, czyli sprężynę talerzową z łożyskiem oporowym. Niepokojący jest ten wyciek oleju, może wskazywać na uszkodzony wałek sprzęgłowy, który zniszczył uszczelnienie skrzyni biegów. Uszczelnienie od strony silnika jest raczej całe, bo z tej strony chroni silnik koło zamachowe. W środku koła zamachowego jest gniazdo na łożysko wałka sprzęgłowego i jeżeli z wałkiem coś się stało to łożysko jest uszkodzone.

Te dźwięki wg mnie raczej chyba nie pochodzą od uszkodzenia skrzyni biegów, wydaje mi się, że sprzęgło z wałkiem sprzęgłowym ucierpiało, uszczelnienie skrzyni oraz dźwignia wysprzęglająca. Jedno jest pewne, im mniej już będziesz męczył maszynę tym mniej będzie Ciebie ta naprawa kosztowała. Jak jesteś w stanie sam i na miejscu to zrobić, to dobrze, jak nie to zaciągnij samochód do mechanika jak najszybciej.

Ps - rewelacyjnie przedstawiłeś swój problem!

Pozdrawiam i powodzenia,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2011-06-16, 23:28

Witajcie
Kolego moim skromnym zdaniem po objawach opisanych przez Ciebie to poszlo uszczelnienie na wałku przekazujacym napęd na skrzynie (są to właśnie objawy śizgania się sprzęgła) a co o chrobotania to łożysko oporowe (olej+zabrudzenia+łożysko oporowe=chrobotanie na niewciśniętym sprzęgle)
jak się myle to koledzy bardziej doświadczeni poprawcie mnie.

Pozdrawiam
Krzysiek
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2011-06-18, 11:13

A mnie to wygląda na stary olej silnikowy zwłaszcza na drugim zdjęciu ale to przecież łatwo zdiagnozować gdyż olej z silnika i olej ze skrzyni znacznie się różnią od siebie zwłaszcza w dieslu i nie powinno tu być problemów z ich rozróżnieniem, w tym przypadku trudno o pomyłkę.
Wyciek ten z tego co widać wcale nie jest duży i może to być minimalne przepuszczanie (pocenie) uszczelniacza na wale korbowym za kołem zamachowym chyba, że leje się solidnie ale kolega nic na ten temat nie wspomniał. Wyciek i hałasujące sprzęgło może być tylko zbiegiem okoliczności i wcale nie musi być ze sobą powiązane. Ja też bardziej skłaniam się ku hałasującemu łożysku oporowemu ale docisk i tarcza raczej jest też do wymiany zwłaszcza, że odczuwalne jest też ślizganie się sprzęgła - więc cały komplet.
Co faktycznie się zepsuło to będziesz wiedział jak to rozbierzesz.

Jak się mylę to koledzy bardziej doświadczeni mnie też poprawcie.


Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-06-18, 20:17

Witam,

Tak jak kolega Andrzej podpowiedział, olej można sprawdzić skąd pochodzi. Ogólnie to ze względu na dodatki EP (dodatki znacznie zwiększające odporność min. na naciski punktowe) olej taki ma charakterystyczny zapach, całkowicie odmienny od zapachu oleju silnikowego. Jakby się uprzeć to można by było wtedy określić skąd jest ten wyciek.

Niestety bez naprawy się nie obędzie a wtedy już wszystko będzie jasne. Mam nadzieję, że zdjęcia uszkodzeń zostaną zrobione.

PS - Witaj kolego "Drewniany"!

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2011-06-18, 21:36

Witam
:sad: jak nie rozbierzesz to nie zobaczysz ot taka stara prawda, a samym pisaniem na forum naprawić się nie da, tu jedynie można podpowiedzieć lub coś zasugerować coby nie ładować się w niepotrzebne koszta.

Ps. Witajcie koledzy Andrzeju i Piotrze miło znów Was widzieć :)
SORKI :!: trochę zaniedbałem życie forumowe ale myślę, że z Waszą pomocą się poprawię ;)

Pozdrawiam
drewniany
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

energy259
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2011-05-17, 07:30
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: energy259 » 2011-06-19, 10:16

Dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi, wyciek jest ze skrzyni, autko już w garażu na kanale fotki i opis oczywiście będą. temat założyłem w celach informacyjnych bo w przyszłości ktoś może mieć podobny problem, to mu się przyda hehe i lubię gadać o tych naszych "struclach".

Pozdrawiam
Łukasz :papa:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”