Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] Zasada działania zbiorniczka wyrównawczego

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
Whitie
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2011-01-24, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

[Terrano] Zasada działania zbiorniczka wyrównawczego

Post autor: Whitie » 2011-04-11, 19:03

Witam ponownie
Może mi ktoś wyjaśnić na jakiej zasadzie płyn ze zbiorniczka wyrównawczego wraca do układu chłodzenia w tym aucie?
Pytam bo np w Audi mam wlot i wylot a tutaj jest tylko jeden wężyk.....
Wyjaśnicie?

Z góry dzięki.
...z zawodu jestem...człowiekiem...
508087274

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-04-11, 22:11

Witam,

W temperaturze roboczej płyn zwiększa swoją objętość i jego nadmiar wędruje wężykiem do zbiorniczka wyrównawczego a po ostygnięciu wędruje z powrotem do układu chłodzenia. Wszystko działa idealnie gdy układ jest właściwie odpowietrzony. Jak chcesz zobaczyć ile tego płynu się przemieszcza tam i z powrotem to zaraz po zatrzymaniu silnika zrób znak pisakiem na obudowie zbiorniczka i porównaj go z poziomem płynu po ostygnięciu silnika. U mnie wychodzi to w granicach 1cm. Dużo zależy od jakości płynu chłodniczego, ja jeżdżę na taniutkim Petrygo za 28zł/5l i pewnie podobnej jakości :-P .

Bardzo istotny jest również stan uszczelek w zaworku korka chłodnicy. Zaworek ten reguluje ciśnienie w układzie chłodzenia. Ciśnienie w układzie jest konieczne ze względu na min nieznaczne podwyższenie temperatury wrzenia płynu. Nie pamiętam w jakim to silniku ale normalna temperatura płynu utrzymywana jest w granicach 114°C!

Przy odpowietrzaniu układu chłodzenia zawsze uzupełniaj płyn w chłodnicy, dopiero jak układ będzie dobrze odpowietrzony wyreguluj poziom płynu w zbiorniczku.