Strona 1 z 1
					
				Jak podrasowac 2.7 TDI w Terrano
				: 2010-05-01, 12:33
				autor: Hefis
				Czy mozna podniesc moc silnika 2.7TDI w terrano i jakie to koszty
			 
			
					
				
				: 2011-03-13, 07:15
				autor: piotr323f
				Witam,
Znalazłem bardzo ciekawą informację na ten temat, wszystko jest tutaj --> 
https://picasaweb.google.com/lh/photo/M ... directlink. W skrócie to możliwy jest sam chip tuning co powinien podnieść moc do 150KM i 340Nm! Jest jeszcze kwestia ceny, ale to trzeba sprawdzić samemu na 
www.kreatormocy.pl.
Pozdrawiam,
Piotr
 
			 
			
					
				
				: 2015-06-29, 07:29
				autor: rokfor
				Można bez problemu. Słyszałem nawet o 177km w tym silniku ale trzeba obowiązkowo zmienić IC na taki z przodu.  
Standardowo 15-25km bez problemu..  Ważniejszy jednak będzie tu moment obrotowy...
			 
			
					
				
				: 2015-07-06, 10:04
				autor: nissterr
				Witam, te 150KM to raczej miejskie legendy i oferta wyssana z palca na stronach tuningowych.
Realnie to 10-15KM.
Ja u siebie przed tuningiem miałem:
moc: 115,7 BHP / 85,1 kW
moment: 251,6 Nm
Koła oryginalne 29" at, metalowy zderzak
Natomiast po tuningu jest:
moc: 124,3 BHP / 91,4 kW
moment: 268,9 Nm
Koła 31" mt, metalowy zderzak, winda, metalowy bagażnik dachowy - waga 2300
Jednak od samych koni i momentu ważniejsza jest zmiana ustawień załączania turbiny.
Wcześniej miałem ustawione fabrycznie na ponad 2800 i muliło strasznie.
Teraz załącza się już od 2000 i czuć faktyczną różnicę 
Nie miałem u siebie złącza obd2 i generalnie były kłopoty z komunikacją z kompem, więc zrobione to było przez jakiś magików, którzy wgrali nowe oprogramowanie - ale jak widać nie jest to żaden z gotowców oferujących 150km...
 
			 
			
					
				
				: 2015-07-06, 10:07
				autor: rokfor
				Te 177km to potwierdzona informacja z Warszawy. Znajomy z Piaseczna mówił że 15-20km bez problemu podbiją, wiec nie wydaje mi się to mitem... ?
			 
			
					
				
				: 2015-07-06, 10:14
				autor: nissterr
				177 z 2.7 to zarżnięcie silnika - chyba że z 3.0 - to tak.
Zobacz u mnie prawie doszło do oryginału, ale jak napisałem bardzo czuć różnicę.
I właśnie w hamowni w Piasecznie mi powiedzieli, że 150 to bez szans - 10-15 to bezpieczna granica dla 2.7.
			 
			
					
				
				: 2015-07-06, 10:16
				autor: rokfor
				tez będę chciał podbić troszkę w górę, co będzie to zobaczymy 

 dam wykres z hamowni. 

 
			 
			
					
				
				: 2015-07-06, 10:21
				autor: nissterr
				Dużo zależy też od wagi auta - silnik jest bardzo czuły - im większa tym mu ciężej się odpychać.
Swoje robi też ilość km, stan turbiny...
Mój ma ok 250-300 tys.
			 
			
					
				
				: 2015-07-06, 10:25
				autor: rokfor
				Zawsze miałem saaby w turbo tam tuning robił robotę 
 
Waga na km to zawsze ma znaczenie. 
Podstawą przy tuningu to : 
ciśnienie na cylindrach i głowicy 
szczelność podciśnienia 
szczelność IC
luzy na wałku turbiny 
Nigdy nie miałem diesla i nie wiem jakie ma możliwości ten silnik ? 
Generalnie w nim nie chodzi o konie bo to daje nam większą prędkość maksymalną,  w terenówce chodzi raczej o moment obrotowy i na tym się będę tu skupiał + zmniejszenie "turbo-dziury" .
 
			 
			
					
				
				: 2015-07-06, 10:31
				autor: nissterr
				Dobra droga 

Redukcja turbodziury - zwróć uwagę na zmianę załączania - im bliżej 2000 obrotów tym lepiej.
Nie wiem jak masz teraz ustawione - każde ma inaczej.
W seryjnym bez przeróbek na pewno będziesz miał lepsze wyniki.
 
			 
			
					
				
				: 2015-07-08, 21:35
				autor: kmb
				Witam
Pacjent terrano 2 2,7td 
Przed pomiarem mial prawdopodobnie ok 90 koni Podobno wszystkie tak mają, nie trzymają serii po małych modach
104 KM i 237Nm 
W planach jest montaż wodnego ic, nowy wydech i regulacja dawki paliwa. Mamy chrapkę na 140-150 koni. W tej chwili robi się porting kanałów w kolektorach oraz głowicy. 
Prawdopodobnie z  2.7 tdi też by można wydobyć pare koni więcej poprawiając troszkę fabrykę i do tego chip. Piszcie co modzicie 
 
Pozdrawiam Kamil
 
			 
			
					
				
				: 2015-07-09, 10:37
				autor: rokfor
				Powiem tak, miałem wcześniej saaby w turbo i tam można było naprawdę dużo modyfikować... 
Pierwsza rzecz która rzuciła mi się w oczy, chociaż nie sprawdzałem jeszcze temperatury w dolocie to strasznie wysoka temperatura IC....  IC na silniku nie możne dobrze działać 

  Jak będziesz montował IC do daj go z przodu będzie o niebo wydajniejszy...  
Dolot powietrza raczej jest odpowiedni...  
Generalnie reszta w rekach tunera.
 
			 
			
					
				
				: 2015-07-09, 15:50
				autor: kmb
				Moj ic bedzie chlodzony woda o osobnym obiegu, FMIC odpada z racji zwykłej turbiny, powiększy sie lag a zmiennej geometrii nie chcemy i juz. Sabika pewnie miałeś w uturbionej benie a to całkiem inna bajka, tak samo jak nowe diesle na CR tam samym programem mozna zrobić naprawde sporo gdy my w starym dieslu musimy się troszke napocić  

 
			 
			
					
				
				: 2015-07-10, 07:21
				autor: rokfor
				2.0t B204L - najlepsze co w saabach można było mieć do modyfikacji poza B234 
 
Wracając do terano to jak będzie to chłodzone cieczą... ? możesz zdradzić rąbek tajemnicy ? Bo chyba jeszcze czegoś takiego nie widziałem. ? 
Wydaje mi się że zwykły FMIC jeśli był by z przodu to i tak by zrobił więcej roboty niż ta seria na silniku...
Czekam na twoje efekty 

 
			 
			
					
				
				: 2015-07-10, 11:52
				autor: Zielkq
				rokfor, tu masz opisaną metodę: 
http://autokult.pl/13522,uklady-chlodze ... rem-wodnym
Ale rzeczywiście, czy warto? Z przełożeniem na przód chyba mniej roboty - ba, większość dłubniętych GTI-Rów, które też miały intercooler na górze ma go przekładanego na przód 
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: 2015-07-10, 12:36
				autor: bombel
				rokfor pisze:Wydaje mi się że zwykły FMIC jeśli był by z przodu to i tak by zrobił więcej roboty niż ta seria na silniku... 
Podstawowy mod w wiekszości aut, to sciagnięcie intercoolera z podgrzewacza
 
			 
			
					
				
				: 2015-07-10, 21:34
				autor: azorek
				Tyle że w aucie terenowym nie bardzo da sie go zamontować w dolnej części zderzaka. Jest tam bardzo narażony na uszkodzenia.
			 
			
					
				
				: 2015-07-10, 22:09
				autor: kmb
				Tak jak Azorek napisał a pod maską jest bezpieczny, ale taki jak jest w seryjnym t2 przy wolnej jezdzie w terenie itp nie ma jakoś większego sensu. Jak nie spróbujemy to się nie przekonamy 
