Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Jak podrasowac 2.7 TDI w Terrano

Moderatorzy: bonzo, azorek

Hefis
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2010-05-01, 09:59
Lokalizacja: Zabrze

Jak podrasowac 2.7 TDI w Terrano

Post autor: Hefis » 2010-05-01, 12:33

Czy mozna podniesc moc silnika 2.7TDI w terrano i jakie to koszty

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-03-13, 07:15

Witam,

Znalazłem bardzo ciekawą informację na ten temat, wszystko jest tutaj --> https://picasaweb.google.com/lh/photo/M ... directlink. W skrócie to możliwy jest sam chip tuning co powinien podnieść moc do 150KM i 340Nm! Jest jeszcze kwestia ceny, ale to trzeba sprawdzić samemu na www.kreatormocy.pl.

Pozdrawiam,

Piotr

rokfor
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2015-05-17, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rokfor » 2015-06-29, 07:29

Można bez problemu. Słyszałem nawet o 177km w tym silniku ale trzeba obowiązkowo zmienić IC na taki z przodu.
Standardowo 15-25km bez problemu.. Ważniejszy jednak będzie tu moment obrotowy...
Nowy nabytek nissan terrano II 2002r. 2.7 TDI

Awatar użytkownika
nissterr
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2015-07-06, 09:39
Lokalizacja: WN

Post autor: nissterr » 2015-07-06, 10:04

Witam, te 150KM to raczej miejskie legendy i oferta wyssana z palca na stronach tuningowych.
Realnie to 10-15KM.

Ja u siebie przed tuningiem miałem:
moc: 115,7 BHP / 85,1 kW
moment: 251,6 Nm
Koła oryginalne 29" at, metalowy zderzak


Natomiast po tuningu jest:
moc: 124,3 BHP / 91,4 kW
moment: 268,9 Nm
Koła 31" mt, metalowy zderzak, winda, metalowy bagażnik dachowy - waga 2300

Jednak od samych koni i momentu ważniejsza jest zmiana ustawień załączania turbiny.
Wcześniej miałem ustawione fabrycznie na ponad 2800 i muliło strasznie.
Teraz załącza się już od 2000 i czuć faktyczną różnicę ;)

Nie miałem u siebie złącza obd2 i generalnie były kłopoty z komunikacją z kompem, więc zrobione to było przez jakiś magików, którzy wgrali nowe oprogramowanie - ale jak widać nie jest to żaden z gotowców oferujących 150km...

rokfor
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2015-05-17, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rokfor » 2015-07-06, 10:07

Te 177km to potwierdzona informacja z Warszawy. Znajomy z Piaseczna mówił że 15-20km bez problemu podbiją, wiec nie wydaje mi się to mitem... ?
Nowy nabytek nissan terrano II 2002r. 2.7 TDI

Awatar użytkownika
nissterr
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2015-07-06, 09:39
Lokalizacja: WN

Post autor: nissterr » 2015-07-06, 10:14

177 z 2.7 to zarżnięcie silnika - chyba że z 3.0 - to tak.
Zobacz u mnie prawie doszło do oryginału, ale jak napisałem bardzo czuć różnicę.
I właśnie w hamowni w Piasecznie mi powiedzieli, że 150 to bez szans - 10-15 to bezpieczna granica dla 2.7.

rokfor
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2015-05-17, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rokfor » 2015-07-06, 10:16

tez będę chciał podbić troszkę w górę, co będzie to zobaczymy :) dam wykres z hamowni. :)
Nowy nabytek nissan terrano II 2002r. 2.7 TDI

Awatar użytkownika
nissterr
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2015-07-06, 09:39
Lokalizacja: WN

Post autor: nissterr » 2015-07-06, 10:21

Dużo zależy też od wagi auta - silnik jest bardzo czuły - im większa tym mu ciężej się odpychać.
Swoje robi też ilość km, stan turbiny...
Mój ma ok 250-300 tys.

rokfor
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2015-05-17, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rokfor » 2015-07-06, 10:25

Zawsze miałem saaby w turbo tam tuning robił robotę :)
Waga na km to zawsze ma znaczenie.

Podstawą przy tuningu to :
ciśnienie na cylindrach i głowicy
szczelność podciśnienia
szczelność IC
luzy na wałku turbiny

Nigdy nie miałem diesla i nie wiem jakie ma możliwości ten silnik ?
Generalnie w nim nie chodzi o konie bo to daje nam większą prędkość maksymalną, w terenówce chodzi raczej o moment obrotowy i na tym się będę tu skupiał + zmniejszenie "turbo-dziury" .
Nowy nabytek nissan terrano II 2002r. 2.7 TDI

Awatar użytkownika
nissterr
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2015-07-06, 09:39
Lokalizacja: WN

Post autor: nissterr » 2015-07-06, 10:31

Dobra droga ;)
Redukcja turbodziury - zwróć uwagę na zmianę załączania - im bliżej 2000 obrotów tym lepiej.
Nie wiem jak masz teraz ustawione - każde ma inaczej.
W seryjnym bez przeróbek na pewno będziesz miał lepsze wyniki.

kmb
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-01-18, 20:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: kmb » 2015-07-08, 21:35

Witam
Pacjent terrano 2 2,7td
Przed pomiarem mial prawdopodobnie ok 90 koni Podobno wszystkie tak mają, nie trzymają serii po małych modach
104 KM i 237Nm
W planach jest montaż wodnego ic, nowy wydech i regulacja dawki paliwa. Mamy chrapkę na 140-150 koni. W tej chwili robi się porting kanałów w kolektorach oraz głowicy.
Prawdopodobnie z 2.7 tdi też by można wydobyć pare koni więcej poprawiając troszkę fabrykę i do tego chip. Piszcie co modzicie :-)

Pozdrawiam Kamil

rokfor
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2015-05-17, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rokfor » 2015-07-09, 10:37

Powiem tak, miałem wcześniej saaby w turbo i tam można było naprawdę dużo modyfikować...
Pierwsza rzecz która rzuciła mi się w oczy, chociaż nie sprawdzałem jeszcze temperatury w dolocie to strasznie wysoka temperatura IC.... IC na silniku nie możne dobrze działać :) Jak będziesz montował IC do daj go z przodu będzie o niebo wydajniejszy...
Dolot powietrza raczej jest odpowiedni...

Generalnie reszta w rekach tunera.
Nowy nabytek nissan terrano II 2002r. 2.7 TDI

kmb
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-01-18, 20:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: kmb » 2015-07-09, 15:50

Moj ic bedzie chlodzony woda o osobnym obiegu, FMIC odpada z racji zwykłej turbiny, powiększy sie lag a zmiennej geometrii nie chcemy i juz. Sabika pewnie miałeś w uturbionej benie a to całkiem inna bajka, tak samo jak nowe diesle na CR tam samym programem mozna zrobić naprawde sporo gdy my w starym dieslu musimy się troszke napocić :-)

rokfor
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2015-05-17, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rokfor » 2015-07-10, 07:21

2.0t B204L - najlepsze co w saabach można było mieć do modyfikacji poza B234 :)

Wracając do terano to jak będzie to chłodzone cieczą... ? możesz zdradzić rąbek tajemnicy ? Bo chyba jeszcze czegoś takiego nie widziałem. ?
Wydaje mi się że zwykły FMIC jeśli był by z przodu to i tak by zrobił więcej roboty niż ta seria na silniku...

Czekam na twoje efekty :)
Nowy nabytek nissan terrano II 2002r. 2.7 TDI

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-07-10, 11:52

rokfor, tu masz opisaną metodę: http://autokult.pl/13522,uklady-chlodze ... rem-wodnym
Ale rzeczywiście, czy warto? Z przełożeniem na przód chyba mniej roboty - ba, większość dłubniętych GTI-Rów, które też miały intercooler na górze ma go przekładanego na przód :)

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-07-10, 12:36

rokfor pisze:Wydaje mi się że zwykły FMIC jeśli był by z przodu to i tak by zrobił więcej roboty niż ta seria na silniku...
Podstawowy mod w wiekszości aut, to sciagnięcie intercoolera z podgrzewacza

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2015-07-10, 21:34

Tyle że w aucie terenowym nie bardzo da sie go zamontować w dolnej części zderzaka. Jest tam bardzo narażony na uszkodzenia.

kmb
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-01-18, 20:35
Lokalizacja: Piła

Post autor: kmb » 2015-07-10, 22:09

Tak jak Azorek napisał a pod maską jest bezpieczny, ale taki jak jest w seryjnym t2 przy wolnej jezdzie w terenie itp nie ma jakoś większego sensu. Jak nie spróbujemy to się nie przekonamy :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”