[Terrano II] ZD30 Problemy z układem chłodzenia POMOCY
: 2017-02-28, 12:45
Witam wszystkim.
Mam problem ze swoim Terrano, silnik 3.0Di ZD30, rocznik 2002, automat, mianowicie ostatnio miałem przypadek taki, że lekko mi poszła temperatura to góry i podniósł się stan w zbiorniczku wyrównawczym i przestało grzać w środku. Dalej wymieniłem na nową pompę wody, termostat, korek w chłodnicy, nowy płyn, zaczęło w środku grzać, temperatura trzyma się równo na zegarze, jednak lekko podnosi się dalej stan w zbiorniczku. Po przejechaniu np. 20-40km i złapaniu temperatury i zgaszeniu auta słychać ewidentne blugotanie z silnika.
Przy okazji: podczas pracy silnika piszczy pasek, dolewam płynu przestaje piszczeć na chwile i po 5-10min znów zaczyna, tak jakby pompa wody nie przeganiała wystarczającej ilości płynu.
Po odkręceniu korka z chłodnicy w trakcie pracy silnika nie wyrzuca płynu i przy okazji jak zdjąłem przewód od nagrzewnicy nie było tam za dużo płynu.
Chłodnica silnika nie jest w pełni gorąca, 1/4-1/3 jest ciepła reszta nie.
Błagam pomóżcie mi bo już nie mogę w nocy spać, każdy mechanik gada, że na 100% uszczelka pod głowicą do roboty, znając życie jak rozbiore to zaraz i rozrząd będę wymieniał i wsadzę 3000zł a może być to samo.
Proszę o jakieś porady, pozdrawiam Maciej
Mam problem ze swoim Terrano, silnik 3.0Di ZD30, rocznik 2002, automat, mianowicie ostatnio miałem przypadek taki, że lekko mi poszła temperatura to góry i podniósł się stan w zbiorniczku wyrównawczym i przestało grzać w środku. Dalej wymieniłem na nową pompę wody, termostat, korek w chłodnicy, nowy płyn, zaczęło w środku grzać, temperatura trzyma się równo na zegarze, jednak lekko podnosi się dalej stan w zbiorniczku. Po przejechaniu np. 20-40km i złapaniu temperatury i zgaszeniu auta słychać ewidentne blugotanie z silnika.
Przy okazji: podczas pracy silnika piszczy pasek, dolewam płynu przestaje piszczeć na chwile i po 5-10min znów zaczyna, tak jakby pompa wody nie przeganiała wystarczającej ilości płynu.
Po odkręceniu korka z chłodnicy w trakcie pracy silnika nie wyrzuca płynu i przy okazji jak zdjąłem przewód od nagrzewnicy nie było tam za dużo płynu.
Chłodnica silnika nie jest w pełni gorąca, 1/4-1/3 jest ciepła reszta nie.
Błagam pomóżcie mi bo już nie mogę w nocy spać, każdy mechanik gada, że na 100% uszczelka pod głowicą do roboty, znając życie jak rozbiore to zaraz i rozrząd będę wymieniał i wsadzę 3000zł a może być to samo.
Proszę o jakieś porady, pozdrawiam Maciej