Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Terrano II] Problem przy skręcaniu/parkowaniu

Moderatorzy: bonzo, azorek

MarcinJ
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2016-05-26, 13:45
Lokalizacja: Sieradz

[ Terrano II] Problem przy skręcaniu/parkowaniu

Post autor: MarcinJ » 2016-05-26, 14:00

Witam wszystkich użytkowników forum !!

Kupiłem parę tygodniu temu nissana terrano II z 3.0 silnikiem.

Ogólnie auto super, przerobiłem już "kilka różnych" aut ale tym autem ciesze się jak dziecko ;)

Niestety nie jest tak słodko bo jest jeden problem z którym nie mogę sobie poradzić a mianowicie:

przy manewrowaniu na parkingu tzn mocnych skrętach w prawo czy w lewo z zawieszenia dochodzą dziwne dźwięki, strzelanie, chrupotanie , mam wrażenie że auto chodzi na gąsienicach.

Np. przy skręcie w lewo tylne koło dziwnie się trzęsie.Jakby cos blokowało koło.Do tego skrzypi.

Wymieniłem na początku końcówki drążków i łączniki stabilizatorów, bo były zużyte i były tam luzy, kiedy okazało się że ten tył jakoś sie blokuje mechanik rozebrał bębny i szczeki były nie równo zjechane.Doczytałem gdzieś że to może być problem blokowania się szczęk wiec tez je wymienił, niestety problem pozostał.

Juz mi ręce opadają bo nie mam pojęcia gdzie szukać problemu a nie chce żeby szukanie odbywało się na zasadzie wymieniania każdego elementu jeden po drugim.

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem??

pozdrawiam

Leśny
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-08, 20:16
Lokalizacja: Mrozy
Kontakt:

Post autor: Leśny » 2016-05-26, 21:01

Prawdopodobnie poleciały Koledze ograniczniki skrętu. Znajdują się na zwrotnicy. Po obydwu stronach. Ja zmodernizowałem to ( po zakupie nowych ograniczników) i w części na wahaczu wsadziłem poliamidowe nakładki, które co jakiś czas smaruję aby się nie wycierał. Może nie jest to trwałe ale jakiś czas działa, a koszt nie jest duży.

Pozdrawiam,
Leśny
Psujem ale jedziem!

www.sakwa.org

fikolek2
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-10-13, 09:57
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: fikolek2 » 2016-05-26, 21:40

Jak masz ustawiony reduktor? 4x4 tylko na luźnym gruncie, śniegu,piasku. Olej w tylnym moście(specjalny z dodatkiem LS) wymieniony,?

MarcinJ
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2016-05-26, 13:45
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: MarcinJ » 2016-05-27, 09:49

Dzięki za odpowiedzi koledzy !!

Leśny ale ograniczniki są z przodu a te odgłosy dziwne i trzęsące sie koło jest z tyłu, czy te ograniczniki mogą mieć znaczenie?

fikolek2 - napędy 4x4 + blokada właczyłem tylko na piasku/błocie w celu sprawdzenia, normalnie śmigam cały czas na tyle.

Własnie oleju jeszcze nie wymieniłem ,więc zacznę od tego.

ps. szukam cały czas informacji na ten temat i wszystko wskazuje że to możne być dobry kierunek poszukiwań - LSD i jestem przerażony bo podejrzewam spore koszty, no ale nic , doprowadzę to auto do super stanu ;)

pzdr

fikolek2
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-10-13, 09:57
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: fikolek2 » 2016-05-27, 20:57

Ograniczniki skrętu mogą jedynie wydawać straszne dźwięki jak mają zużyte plastikowe główki nic strasznego oprócz odgłosu, można je po tanioniści posmarować i na jakiś czas jazgot ucichnie . Nie mają wpływu na zachowanie tylnych kół.

MarcinJ
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2016-05-26, 13:45
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: MarcinJ » 2016-05-27, 21:10

No właśnie ,widzisz a tutaj jest problem jakby tylne koła miały problem z kręceniem przy dużym skrecie.

Szukam teraz oleju do LSD i zobaczymy co bedzie po wymianie, ale obawia sie że bez rozłożenia wału i naprawy sie nie obędzie.

Leśny
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2014-10-08, 20:16
Lokalizacja: Mrozy
Kontakt:

Post autor: Leśny » 2016-05-27, 21:19

Wybacz, nie ogarnąłem informacji że z tyłu. Może most się wysypał? Tzn kiedyś jak jeździłem fronterą miałem taką sytuację, że poleciał mi wieloklin na wale koła tylnego i chrupotało podczas jazdy. Obstawiam również łożysko... Sprawdź w pierwszej kolejności czy to nie ono przeszło w diabły. Zużyte łożysko może się zblokować. Może to ono powoduje te dolegliwości... Jak okaże się, że jednak nie ono, to mościk...


EDIT: Daj znać po wymianie oleju. Jestem ciekawy co się mogło wydarzyć.

Piotr_z_WKZ
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2015-07-07, 22:01
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: Piotr_z_WKZ » 2016-06-27, 14:07

Sprawdź tez czy drążki skrętne nie wżynają się w gniazda w których są zamocowane (pod skrzynią), moje tak trzeszczą jak mocno skręcę i ruszę albo wspinam się na coś...

Swoją drogą koledzy, jak temu zaradzić ?

PZDR Piotr
totalne beztalencie

MarcinJ
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2016-05-26, 13:45
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: MarcinJ » 2016-08-06, 11:56

Sorry że nie odpisywałem wcześniej ale zaczynam nową działalnośc i nie mam czasu nawet sie wyspać.


Przy próbie wymiany oleju w moście okazało się że w oleju który juz jest pływa brokat :( , widoczne opiłki mnie załamały.

Podejrzewam że most był zblokowany cały czas tak jak ktoś wcześniej pisał chyba w innym wątku ( podobno zdarza siew tym moście)

Teraz pytanie - czy próbować rozbierać ten most , naprawiać / regenerować czy raczej szukać "nowego" ??

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2016-08-06, 20:36

Mój też strzela. Obstawiałem pękniętą tarczke LSD. No i po rozebraniu nic nie widać. Nienaganne LSD tylko zasyfione. Umyte, od nowa zalane właściwym olejem i przez moment cisza. Ostatnio znowu chrzęści ale jak się rozgrzeje po paru km. Oczywiście LSD juz nie trzyma ale chrobocze i mocno się grzeje most że łapę paży.
U ciebie też główka mostu gorąca? U mnie opiłków nie było.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

MarcinJ
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2016-05-26, 13:45
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: MarcinJ » 2016-08-06, 20:52

Sprawdzę czy gorąca bo nawet nie wiem.W poniedziałek wyleje ten olej co jest i zmienie na dedykowany dla LSD. może coś pomoże...

Awatar użytkownika
fauscik
aktywny forumowicz
Posty: 192
Rejestracja: 2015-01-21, 23:48
Lokalizacja: Poznań

Post autor: fauscik » 2016-08-08, 20:17

czyli z przodu jak jest hałas to sprawdzić ograniczniki i drążki tak? bo mi jak ruszam zaczyna hałasować np parkując, na trasie brak hałasu...

aaaa jak załączę 4x4 hałas mam z przedniego prawego koła : przegub może być? hałas na asfalcie zwykle słyszę bo jak zjadę na piach to już nic nie słychać....

edit:.
znalazłem jedną rzecz : dolna osłona od zderzaka haczyła o opony... nie mam podnoszonego auta ale jeszcze coś mi hałasuje tylko że słabiej ....
aktualnie :
Nissan Primera P11 '00 2,0TD 5d Hatchback

wcześniej:
Nissan Terrano I '92 2,7TD 3d
Nissan Primera P11 '01 2,0TD 5d Wagon
Nissan Sunny Y10 '96 2,0D 5d Wagon

MarcinJ
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2016-05-26, 13:45
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: MarcinJ » 2016-08-15, 22:32

Siema,

Koledzy olej wymieniony i ....cisza,zobaczymy jak długo ale jestem w szoku że ustało, obawiam się że temat wróci ale ...na razie się cieszę :)

ps - opiłki były tylko takie maleńkie , dopiero na magnesie je wyłapałem, takie płatki małe.podnosiłe tył i po zakreceniu do przodu drugie koło kreci sie w tą samą stronę, po podniesieniu jednej strony nie jestem w stanie zakrecić kłem , to chyba dobrze co?

Jeśłi chodzi o to czy most się grzał to nie bardzo, normalna temperatura wg mnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”