azm-61 pisze:Kolego nissterr.
Cena tego co u Ciebie robiono.
Co dokładnie robiono - jak bardzo ingerowano w komputer.
Czy turbo regulowane tylko mechanicznie czy parametry zostały poprawione elektronicznie.
Kontakt do firmy lub jej adres internetowy.
i.t.d. po prostu wszystko co wiesz na ten temat i czy jesteś z tej modyfikacji w pełni zadowolony.
[/b]
Ja swoją modyfikację robiłem poprzez kolegów z zaprzyjaźnionego warsztatu samochodowego w Piasecznie (vis-a-vis straży pożarnej).
Wyciągnęli komputer z auta i zawieźli do swoich magików od elektroniki.
Tyle co wiem, to że musieli przelutowywać jakiś układ na płytce by dało radę podłączyć pod kompa i zaprogramować nową mapę.
Z tego co wiem, to na pewno turbo się włącza wcześniej bo o to prosiłem. Co dokładnie to nie wiem. Na hamowni przybyło 10 koni.
Wcześniej się pomyliłem
→ pomiar 1. koła oryginalne 235/70/16 - 115 koni
→ pomiar 2. koła 245/75/16 + wyciągarka - 125 koni
Pomiar 1.
Kod: Zaznacz cały
Terrano II; 2.7 TDI; 2000r.
przebieg: ~220.000km
dane fabryczne: 125 BHP / 92,0 kW / 278,0 Nm
------------------------------------------------------
moc: 115,7 BHP / 85,1 kW
moment: 251,6 Nm
moc na silniku: 112,4 BHP / 82,6 kW
moc na kołach: 82,1 BHP / 60,4 kW
strata mocy: 30,2 BHP / 22,2 kW
maks. moc przy: 3965 rpm / 110,6 km/h
maks. moment obrotowy przy: 2410 rpm / 67,1 km/h
maks. osiągnięta pr. obrotowa: 4560 rpm / 127,3 km/h
masy wirujące razem: 310,0 kg
masy wirujące stanowiska: 250,0 kg
masy wirujące pojazdu: 60,0 kg
temp. otoczenia: 26,2 oC
temp. zasysanego powietrza: 28,2 oC
wilgotność powietrza: 43,1%
ciśnienie atmosferyczne: 989,7 hPa
ciśnienie pary: 14,7 hPa
Pomiar 2.
Kod: Zaznacz cały
Terrano II; 2.7 TDI; 2000r.
przebieg: ~260.000km
dane fabryczne: 125 BHP / 92,0 kW / 278,0 Nm
------------------------------------------------------
moc: 124,3 BHP / 91,4 kW
moment: 268,9 Nm
moc na silniku: 124,3 BHP / 91,4 kW
moc na kołach: 84,1 BHP / 61,8 kW
strata mocy: 38,1 BHP / 28,0 kW
maks. moc przy: 3945 rpm / 114,7 km/h
maks. moment obrotowy przy: 2480 rpm / 72,1 km/h
maks. osiągnięta pr. obrotowa: 4385 rpm / 127,6 km/h
masy wirujące razem: 310,0 kg
masy wirujące stanowiska: 250,0 kg
masy wirujące pojazdu: 60,0 kg
temp. otoczenia: 15,9 oC
temp. zasysanego powietrza: 17,5 oC
wilgotność powietrza: 63,3%
ciśnienie atmosferyczne: 979,2 hPa
ciśnienie pary: 11,4 hPa
Może różnica na papierze nie jest duża, natomiast realnie odczuwalna podczas jazdy już znaczna. Turbina załącza się już przy ok. 1600 obr. (wcześniej ok. 2200). Wciskam gaz i od razu czuję że się zbiera. Wcześniej wciskałem i czekałem na reakcję dobrą chwilę

Teraz jak bardzo się postaram mogę ruszyć pierwszy spod świateł.
Moje pomiary nie są jednak zbyt miarodajne, gdyż auto na pusto waży teraz 2200kg, podczas gdy w oryginale 1950. To na pewno wpływa negatywnie na wyniki...
Koszt czipowania w moim przypadku wyniósł 500 zł + koszta hamowni.