Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Problem z napędem

Moderatorzy: bonzo, azorek

wojto83
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2016-01-02, 20:42
Lokalizacja: P-ń

Problem z napędem

Post autor: wojto83 » 2016-01-02, 21:13

Po pierwsze to Witajcie.
Miło mi się przywitać jako świeży właściciel Mavericka :)
Ale żeby nie było tak różowo, powiedzenie "w używanyn aucie musi coś się popsuć" jak zwykle jest aktualne.

Najpierw dane:
auto: Maverick z 1994 roku
sprzęgiełka: automaty (wyglądają na dosyć leciwe)

Dokładnie chodzi o problem z napędem.
Przy zakupie samochodu wjechałem nim w rozjechane błoto w polu i mimo łysych opon udało mi się pięknie z tego wyjechać, wszystko ładnie zadziałało (tak mi się wydaje)

Więc wczoraj chciałem się pobawić w lesie na śniegu i sprawdzić nowe opony a tu zonk :(

Nie załącza się przedni napęd.
Przy przełączeniu na 4H zapala się kontrolka, ale nie słychać charakterystycznego "przeskoku" przy ruszeniu do przodu, koła z przodu nie ciągną.

Udałem się dzisiaj do zaprzyjaźnionej stacji kontroli i wlazłem pod auto. Kolega wsiadł za kierownicę i podjeżdżał do przodu włączając różne napędy.
Przy załączonym 2H oczywiście przedni wał nie pracował
Przy załączonym 4H pracuje przedni wał i i kręci się tylko lewa półoś, prawa się nie rusza.
Na półosiach nie ma żadnego zbędnego luzu (tzn jest ale taki naprawdę minimalny, taki sam na obydwu).
Nie słychać żadnych zgrzytów, trzaśnięć ani nic niepokojącego.
Wszytko uwieczniłem na filmie
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_di0vH6 ... e=youtu.be[/youtube]

Czyli wiem, że reduktor działa i przedni wał też. Krzyżaki też nie mają luzów.

Teraz nie wiem tylko jak sprawdzić czy to most się posypał i nie kręci się prawa półoś czy sprzęgiełka już postanowiły się poddać.
Ostatnio zmieniony 2016-01-02, 21:52 przez wojto83, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
nissterr
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2015-07-06, 09:39
Lokalizacja: WN

Post autor: nissterr » 2016-01-02, 21:43

Mogło paść sprzęgięłko - u mnie padły oba zaraz po zakupie (nigdy nie używane i po załączeniu napędu od razu wysypały się sprężynki - dałem do regeneracji i do dziś jeżdżę).
Sprawdź jeszcze przeguby - drugim razem walnięty przegub pozbawił mnie napędu na imprezie...

wojto83
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2016-01-02, 20:42
Lokalizacja: P-ń

Post autor: wojto83 » 2016-01-02, 21:53

Update:
Nie daje mi to spokoju, więc mimo -12 postanowiłem zrobić kolejny test:
1. zapiąłem napęd (4H)
2. Przejechałem kilkadziesiąt metrów, by mieć pewność, że co się miało zapiąc to się zapięło
3. Stanąłem, zaciągnąłem ręczny i przestawiłem napęd na 2H
4. Wlazłem po auto i zacząłem kręcić pólosiami

Lewa: (ta która przy próbie na kanale chodziła) dawała się obracać przy niewielkim nakładzie siły (nie latała luźno, ale bez większego problemu jedną ręką dałem radę zrobić kilka obrotów)
Prawa: ani drgnęła.

Następnie przełączyłam na 2H, cofnąłem by mieć pewność, że sprzęgiełka się rozepną, podjechałem do przodu i dawaj pod auto:
Lewa: kręciła się tak samo jak przy zapiętym napędzie
Prawa: dało się robić jeden obór a potem się blokowała.
(powtórzyłem to 2 razy i efekt taki sam)
Jak kręciłem lewą to prawa kręciła się w drugą stronę, i na odwrót.

Nissterr - jakaś wskazówka jak sprawdzić przegub ? Nie powinien stukać ani nic takiego?

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2016-01-03, 13:38

Ostatnio przerabiałem.
Odkręć sprzęgiełka. O ile nic się nie rozsypało połamało w środku zalej rozpuszczalnikiem i dokładnie wypłucz tzn ile się da a potem wylej syf i zalej olejem silnikowym albo czymś innym tłustym ale nie klejącym typu stały smar. U mnie było sporo smaru do przegubów nieopatrznie napchanego przez nieobeznanego mechaniora.

Imbusy mocne musisz mieć bo śruby się przysmażają i trzymają. Jeżeli to nie pomoże a mechanizm cały tzn to co w tej puszce to zepnij na stałe a sprężynkę i te 2 pierścienie wywal.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”