Strona 1 z 1

[Terrano I ] problem z pracą samochodu

: 2015-11-10, 12:36
autor: fauscik
mam silnik 2,7 td, ostatnio były wymieniane: akumulator, filtr paliwa i powietrza oraz robiony był alternator,
problem dotyczy tego że samochód po odpaleniu chwilę chodzi normalnie ale np już nie można go ani przegazować ani ruszyć z miejsca i nie wchodzi na obroty, bo gaśnie w zależności od prób to max 5 min dał radę pracować potem zaczyna się dusić, zapala się kontrolka akumulatora oraz taka z przekreślonym (?) znaczkiem dystrybutora do tego zaczyna w tym samym momencie kopcić na biało, problem się zaczął pojawiać jak tylko zrobiło się chłodniej....

: 2015-11-10, 16:14
autor: bonzo
Może układ paliwowy się zapowietrza

: 2015-11-10, 18:06
autor: azorek
Weź piątkę ON i na krótko wężykiem podłącz bezpośrednio do pompy wtryskowej. Tak sprawdzisz czy to wina nieszczelnego układu paliwowego.

: 2015-11-11, 13:53
autor: fauscik
A ta nieszczelnosc powodowala by tez max obroty 800 ?

: 2015-11-11, 15:00
autor: azorek
Jak pompie brakuje paliwa, to nie wytworzy ciśnienia na wtryskiwacze, więc nie będzie mocy.
Możesz też mieć pękniętą głowicę, ale najpierw sprawdził bym paliwo.

: 2015-11-12, 15:55
autor: fauscik
wyszedł malutki kwiatek który mnie zabił ale cóż, najwyżej mnie wyśmiejecie:

zanim ruszyłem się z kanisterkiem spróbowałem odpowietrzyć tą pompkę na filtrze paliwa, dopompowałem ile dałem radę i odpaliłem silnik, dałem mu chwilę pochodzić ale jak dodałem gazu to zdechł no i ponownie podpompowałem gadzinę, odpaliłem i a tak z głupia frant parę razy nacisnąłem tą pompkę na filtrze bo co mogło zaszkodzić? po dodaniu gazu okazało się że nie ma żadnych problemów i autko wchodzi na obroty poprawnie, jeszcze potem sprawdzę jak wrócę służbowym od mechanika czy nadal jest ok...

i teraz pytanie zasadnicze: czy to oznacza że jest problem gdzieś na trasie bak - filtr paliwa czy też problem jest przy nim samym :mrgreen:

: 2015-11-12, 16:25
autor: scubzik
Albo syf w paliwie .. miałem podobnie w Corsie 1,5TD i dopiero gruntowne czyszczenie całego układu paliwowego (od baku aż po pompę) rozwiązało problem .. u mnie jedynie nie kopcił na biało..
Jak ruszyłeś ręczną pompkę to może syf poleciał dalej i odetkał kanał paliwowy .. ale to podejrzewam doraźna pomoc

: 2015-11-12, 17:05
autor: fauscik
Tez mi tak wychodzi i teraz pytanie bo widzialem w nocy na ktoryms z tematow ze mozna za filtrem dodac jeszcze dodatkowy filtr z odstojnikiem od ursusa, warte to cos?

: 2015-11-12, 20:38
autor: bonzo
Jeśli przed wymianą filtra było ok a po wymianie się posrało a pomogło podpompowanie to według mnie problem rozwiązany

: 2015-11-12, 21:43
autor: fauscik
Oby ;-)

: 2015-11-13, 12:45
autor: azorek
Powietrze w filtrze. Przed założeniem nowego, nalałeś do niego ropy?

: 2016-01-20, 00:05
autor: fauscik
ciut odświeżę temat gdyż problem kolejny, jeszcze nie dostałem podkładek miedzianych tak że chwilowo info od azm wisi w przestrzeni bo w razie co chce jeszcze pod większą śrubę tylko nie przelatuje koło właściwych sklepów :/

ale mam pytanie :

czy pomiędzy filtrem paliwa a zbiornikiem znajduje się jeszcze jakaś pompka czy jest to goły przewód/wąż ?

: 2016-01-20, 09:20
autor: azm-61
Zbiornik paliwa, a później już tyko filtr. Po drodze nic więcej nie ma.

: 2016-02-03, 15:55
autor: fauscik
czyszczenie filtra na bazie instrukcji od azm coś dało :P ale, po odpaleniu dziwny hałas był z skrzyni przy zmianie biegu na "1" (taki pisk) i przy pierwszym naciśnięciu na pedał sprzęgła, poza tym wspomaganie coś nie współpracuje ;)

Edit,: to samo piszczenie z pod wajchy do zmiany napędów, jak przechodziłem z 4H na 2H, potem w drodze już nic tak samo wspomaganie działało ok... jakiś pomysł ? :D