Strona 1 z 1

Terrano I - VG30E - za bogata mieszanka? Jak zdiagnozować?

: 2015-04-13, 16:26
autor: Sofer
Witam co prawda samochód to Pick-up D22... ale za to z silnikiem VG30E z Terrano I.. stąd post w tym dziale. Mam pytanie do szanownych kolegów jak zdiagnozować ten silnik. Pali jak smok, rura czarna - wniosek zbyt bogata mieszanka...

Wymienione świece, kopułka, palec, przewody WN.
spalanie przy dość spokojnej jeździe mieszanej 19-21l LPG (benzyny niewiele mniej).
co ciekawe.. przy "niespokojnej" jeździe niemal identycznie :-)
końcówka komina czarna jak smoła.
obroty biegu jałowego przywysokie - niemal 1000 obr/min..

Napięcie na przepływomierzu 1,42V (na jałowym) do ponad 3V przy 5000 tys obr
- Czy tyle powinno wynosić???

Sonda lambda wymieniana niecałe pół roku temu.. jednak przemierzyłem...
od 0,9 V na zimno... potem spada do 0,02 V na ciepło...
i te 2/100 pokazuje potem niemal na stałe .. w zasadzie niezależnie od obrotów... po przygazowaniu coś tam się zmienia ale po chwili wraca magiczne 0,02V

Mniemam, że to około 20x za mało.. ??? i stąd to nadmierne dozowanie mieszanki... i przepały...
Pewnie czeka mnie ponowna wymiana sondy (?)

Czy ktoś może podać właściwe wielkości napięć na sondzie i przepływomierzu.. pewnie warto też sprawdzić czujnik temperatury i położenia przepustnicy.. (???)

Czy z tego ECU można wymigać błędy (???) i jak to zrobić? (domyślam się, że możliwe jest podpięcie żarówki (ew z prostym interfejsem) do złącza diagnostycznego kompa.. (?)

Nadmieniam, że używałem opcji szukaj .. ale bez większych skutków.. zatem będę wdzięczny za jakieś sugestie czy porady ...

: 2015-04-13, 17:32
autor: bombel
viewtopic.php?t=158

Sama mieszanka to tylko na stacji diagnostycznej lub podjedz do Bodka na pomiar AFR:

viewtopic.php?t=5451&highlight=bocamotors

: 2015-04-13, 19:37
autor: Sofer
Dzięki.. tak chyba zrobię...
a póki co poczytałem jeszcze trochę o sondach..
pomierzyłem jeszcze raz jak wystygł .. i do nagrzania...
i gorący uporczywie pokazuje te 0,02V => wynika z tego, że sonda zwalona... bo powinna oscylować między 0,4 - 0,8... ale na pewno nie 0,02
w takiej sytuacji ECU dostaje info, że mieszanka jest megauboga.. i na maxa ją wzbogaca..
co wyjaśnia przepały i czerń rury wydechowej...
znak, że czas ponownie wymienić sondę..
i tu rodzi się moje zasadnicze pytanie..

Jaka sonda do tego silnika?

niestety linki do serwisówek, które znalazłem są nieaktywne...
a nie chcę opierać się na tej, która jest zamontowana, bo nie jestem pewien czy dobrana została prawidłowo..

: 2015-04-13, 20:32
autor: wojtus
VG30 ma tytanową sondę lambda.

: 2015-04-14, 09:53
autor: Sofer
Dzięki.. to zmienia postać rzeczy... bo traktowałem ją jako cyrkonową (tak zapewnił mnie ten kto ją tam wsadzał :-) i mierzyłem ją bez zasilania...
po podpięciu zasilania odczyt w okolicach 0,78V :-)
zatem sonda bangla...

teraz pora zmierzyć czujnik temperatury ... (obroty jałowe na gazie i na benzie nieco poniżej 1000)... więc zbyt wysokie...

i tu pytanie: który czujnik temperatury daje info do ECU? i jaki powinien mieć opór?

i ponawiam pytanie dotyczące diagnostyki przepływomierza afn50-10 hitachi
- jakie powinien mieć napięcia przy jakich obrotach?