Strona 1 z 1

[ Terrano II] Nissan Terrano II - nowy nabytek - kilka pytań

: 2015-01-19, 14:57
autor: miQek
Witam wszystkich, jestem Tu nowy i po raz pierwszy zakupiłem auto terenowe.
Trafiła mi się okazja na zakup Nissana Terrano 2 2.7 TDi 1998r.

Cena atrakcyjna, auto sprawdzone pod każdym względem oraz na stacji diagnostycznej. W rezultacie zakupione :mrgreen:

Nie jest igła ale mechaniczni sprawne.

Mam kilka pytań do Was odnośnie:

1. Nie działa pilot centralnego zamka (baterie nowe). Czy orientuje się ktoś gdzie znajduje się centralka, ewentualnie czy jest opcja dostrojeni pilotów? (w niektórych markach można zakodować piloty, które się rozkodowały ze względu na długi brak napięcia na bateriach)

2. Czy na desce rozdzielczej jest kontrolka załączonego napędu 4x4 i ew. blokady? U mnie się nic takiego nie świeci a czytałem przeglądając forum, że takowa istnieje.

3. Na wolnych obrotach (800-900)lekko trzęsie nadwoziem - tragedii nie ma, nie słychać jakiś stuków z silnika, wałów. Załączę klimę, obroty leciutko wejdą wyżej i sytuacja się poprawia. Tak ma być?

4. Poradzicie jakich napraw serwisowych dokonać (oleje, płyty itp itd.) aby auto posłużyło przez kilka albo kilkadziesiąt następnych lat - na co zwracać głównie uwagę.

5. Wymiany wymagają opony - jakie kupić? Zimowe, całoroczne czy letnie? Auto będzie używane na asfalcie (dojazd do miejsca pracy po całym województwie) i po dojechaniu na miejsce teren (pola, drogi szutrowe, lasy)

Jeśli będe miał jakieś pytania to na pewno się odezwie. Dziękuje za pomoc i proszę o wyrozumiałość. Pierwsze auto terenowe, pierwsza jazda w terenie i micha uśmiechnięta od ucha do ucha :D
Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-01-19, 17:15 ]
Jeśli chodzi o centralkę, znalazłem parę instrukcji jak to zrobić - niestety pomimo sporego czasu spędzonego w aucie nie udało mi się wywołać mrugnięcia kierunkowskazów (tryb programowania)..... teraz zostaje mi zaglądnięcie do centralki zamków. Gdzie się ona znajduje? Drzwi kierowcy?

Jeśli się okaże, że winna jest centralka to od razu zamontuje uniwersalny sterownik - koszt 60 zł ,

[ Dodano: 2015-01-19, 17:55 ]
Proszę też o podesłanie aktualnych linków do książek serwisowych, instrukcji obsługi. Te co znalazłem na forum nie otwierają się.

: 2015-01-20, 19:12
autor: azorek
ad.1 Na pewno jest kontrolka 4x4, jeśli masz difflock to też musi być kontrolka. Jeśli masz blokadę LSD to nie masz kontrolki.
ad.3 Nie powinno trząść nadwoziem, może poduszki silnika są uszkodzone.
ad4 Oleje w mostach, koniecznie dowiedź się czy masz blokadę LSD tylnego mostu. Jeśli taka jest to musisz użyć specjalnego oleju. Jest o tym na forum.
Olej w skrzyni i reduktorze też warto wymienić, bo zwykle jest to pomijane. Silnik standardowo, olej, filtry.
ad.5 Jeśli jeździsz głównie po asfalcie to najlepiej spiszą się opony szosowe.

: 2015-01-24, 16:29
autor: miQek
Problem z centralką rozwiązany. Padł stycznik w urządzeniu sterującym (znajduje się w zabudowie po prawej stronie - przy podłodze). Opony kupione, serwis załatwiony :)

Pozostaje problem z kontrolką załączonego napędu 4x4. Kontrolka jest, żarówka sprawna (sprawdzone). Pozostaje albo wiązka elektryczna albo czujnik załączenia. Gdzie się on znajduje ???

: 2015-01-25, 12:32
autor: Dżem
Pod podłogą pasażera wychodzi ze skrzyni kabelek z wtyczką. 2 szt. Jedna od wstecznego, druga od 4x4. Zerknij czy nie złamał się kabelek. Obstawiam że tam gubisz sygnał.

: 2015-01-28, 17:54
autor: miQek
No i kolega miał rację - odpadł kabelek od czujnika. Czujniki znajdują się na skrzyni pod siedzeniem pasażera (po prawej stronie)

Dziękuje :)

: 2015-01-28, 18:06
autor: Dżem
Drobiazg.

: 2015-01-31, 15:49
autor: miQek
Napiszę jeszcze parę słów na temat centralnego zamka. U mnie nie działały obydwa oryginalne piloty. Winna była centralka, która znajduje się przy podłodze w zabudowie od strony pasażera. Dałem do naprawy ale powiedziano mi 150zł za naprawę.......

Postanowiłem zamontować uniwersalny zamek za 50zł.
Jest to możliwe, ale sterowanie jest inne niż w większości marek. Raz trzeba podać PLUS na przewód zamykający a raz MINUS na otwierający. W większości sterowników jest opisana opcja sterowania plusem, minusem albo łączona opcja. Te opcję nie przejdą w tym modelu. Na szczęście troszkę przemyślałem sprawę i udało mi się osiągnąć zamierzony efekt bez dodatkowych kosztów.

Gdyby ktoś potrzebował pomocy w tym temacie to śmiało pisać

Pozdrawiam