Strona 1 z 1

Opony do Terrano II 33" a moc

: 2014-09-17, 15:02
autor: qwerterek1
Mam zagwostkę z oponami 33" do terrano II. Nie chodzi mi tu o to czy 33/12.5 sie zmieszczą bo tu zdania są podzielone i w zaleznosci od liftu auta sie zmieszcza albo nie. Ja mam tyrana podniesionego ponad 5" wiec z wciśnięciem nie bedzie problemu. Pytanie jest czy silnik, mosty i reszta podzespołów wytrzyma i pociągnie tą budę na tych oponach. Dodam ze mój tyran ma 100KM . Jakie optymalnie opony można załóżyć do tej mocy zeby to jezdziło w terenie?

: 2014-09-17, 15:51
autor: azorek
W terenie, na reduktorze nie odczujesz różnicy.Odczujesz ją natomiast, podczas jazdy poza terenem i bez reduktora, ale tu też wszystko zależy od tego, czego od auta oczekujesz. Sprinterem terrano nie będzie.

: 2014-09-18, 11:25
autor: Dżem
Może warto się zastanowić nad węższą oponą przy zachowaniu tej średnicy?

Przeguby wyrobią?

Silnik nie jest demonem mocy więc nie powinien mostów przekręcić. O LSD z tyłu to już pewnie możesz zapomnieć.

Ciekawe jak hamulce to obsłużą?

: 2014-09-18, 14:59
autor: qwerterek1
Wydaje mi sie ze jak sie zakłada MT to używa sie auta do terenu przede wszystkim a na czarnym to aby sie tam dotoczyć :)no chyba że lans na bulwar :D Jeśli mosty wytrzymają to git. A co do LSD to zmieniałem olej na bardziej lepki. Teraz działa w terenie jak szpera a na czarnym nie piszczy, wiec zobaczymy - patrola z tego nie zrobie ;)
Z heblami bedzie problem bo juz na 31 nie mogę nazwać tego hamowaniem a raczej zwalnianiem.... no ale skoro demonem prędkości tyran nie jest to nie ma sie czego obawiać:) Najbardziej obawiam sie właśnie przegubów, ale one to i tak przy "normalnej oponie" i ostrym katowaniu potrafią sie skończyć.
Najważniejsze ze silnik to pociągnie!!

Dżem masz na myśli 33/10.5 lub 33/11.5 ? Różnica między 12.5 a 10.5 to 5 cm raptem. Duża będzie różnica w osiągach? Może troche mniejsze opory toczenia ale obwód opony w dalszym ciągu ten sam i trzeba ją nakręcić tak samo.

: 2014-09-18, 15:36
autor: DubSon
qwerterek1 pisze:no ale skoro demonem prędkości tyran nie jest to nie ma sie czego obawiać:)
To chyba nie zdarzyło Ci się nigdy awaryjne hamowanie - nie polecam ;)
qwerterek1 pisze:Najważniejsze ze silnik to pociągnie!!
Tym bym się najmniej martwił.
Przemyśl to.

: 2014-09-18, 16:27
autor: qwerterek1
"Tym bym się najmniej martwił.
Przemyśl to." - powiało chłodem :))) a co masz dokładnie na mysli? Czym sie martwić?

: 2014-09-18, 18:46
autor: wojtus
100hp trochę mało, ale w sumie da radę, silnik to nie problem.
Przedni zawias zniknie w oczach - takie auta już były.

: 2014-09-19, 07:41
autor: Dżem
qwerterek1 pisze: Dżem masz na myśli 33/10.5 lub 33/11.5 ? Różnica między 12.5 a 10.5 to 5 cm raptem. Duża będzie różnica w osiągach? Może troche mniejsze opory toczenia ale obwód opony w dalszym ciągu ten sam i trzeba ją nakręcić tak samo.
Średnica koła ta sama ale mniejsze opory toczenia i masa mniejsza przy węższej oponie. ZObacz jakie cienkie opony mają Defy ze swoimi słabymi mostami i słabym silnikiem.

: 2014-09-19, 19:48
autor: azorek
Aby opona miała odpowiednią przyczepność, ważny jest nacisk na podłoże na cm2. Zbyt szeroka opona będzie zachowywała się jak narta.

: 2014-09-20, 09:32
autor: DubSon
qwerterek1 pisze:Czym sie martwić?
Bardziej hamowaniem i przegubami. Auto nie ma "jakoś jechać do przodu", ma być bezpieczne ;)
azorek pisze:Zbyt szeroka opona będzie zachowywała się jak narta.
A to mogę potwierdzić, bo doznałem na własnej skórze w azorka Y60.
Jak się najedzie na głębszą kałużę, to opona przez nią "przepłynie" zamiast przejechać,
co powoduje destabilizację toru jazdy - w najgorszej opcji wypadek ;)

: 2014-09-22, 09:42
autor: qwerterek1
Dzieki za pomoc Panowie. Zdecydowałem sie na 33/10.5 jak założę i polatam to dam znać jak sie to sprawuje i jakie straty na wstępie wyszły :)

: 2015-04-10, 14:18
autor: redzik
A u mnie jest 35x12,5R15 ale silnik musial zostac dlubniety i teraz daje rade.