Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Terrano II] ułozenie przednich koł..

Moderatorzy: bonzo, azorek

zaq
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2014-02-03, 22:53
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

[ Terrano II] ułozenie przednich koł..

Post autor: zaq » 2014-03-22, 19:31

Witam,
Panowie ma do Was pytanie. Jestem posiadaczem Nissana Terrano2 2,7tdi 99 r. 3 drzwiowa wersja. Niedawno zostało wymienione praktycznie całe zawieszenie - drążek skrętny kierownicze itp. przód i tył. Mam teraz problem z kołami przednimi otóż schodzą się do środka i nie mogę do końca ustawić zbieżności i geometrii kół. Jak patrzy się na auto to koła nieznacznie schodzą do środka - dół kół. Mniej więcej jak tu ---> koło lewe \\------// koło prawe.

Czym to może być spowodowane?

Panowie tak jak pokazane na obrazku czarne linie to pion, a koła dołem uciekają do środka. Widać to po oponach, bo nie stoi Terrano na całej oponie w związku z odchyleniem w pionie kół.
Ostatnio zmieniony 2014-04-01, 20:39 przez zaq, łącznie zmieniany 7 razy.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2014-03-22, 21:52

mało któremu diagnoście się chce(chociaż za to mu płacisz) ale ustawienie zawieszenia to nie tylko zbieżność,ale kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i kąt pochylenia kół. Zbieżność ustawiamy na końcu!
Jak odkręcisz koło,to zobaczysz 2 śruby trzymające górny wachacz,odkręcasz je i powinny być tam podkładki do regulacji,w twoim przypadku wyjmujesz powiedzmy 2 i przekładasz pod łeb śruby.
Wtedy koła się zejdą.
Domowa metoda jest taka że po ich wyjęciu zakładasz koło,dobrze jest przejechać ok.100m,przykładasz kontownik do ziemi i koła(taką dużą ekierke :-P ) i mierzysz miarką ,przód ma być pochylony lekko górą do środka. Po tym zabiegu dopiero można zbieżność zrobić. Mierzymy do felgi nie do opony!
Ale to powinien zrobić ten magik u którego byłeś na zbieżności,ma do tego narzędzia!

zaq
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2014-02-03, 22:53
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: zaq » 2014-03-23, 07:43

no normalnie cudaa wianki z tymi fachowcami... ale ten ,,pion " opony wroci do normy po wyjeciu 2 płaskich nakładek?? jedny co pamietam to krecili sruba po jednej i po drugiej stronie. jak widac bez efektów.

nie mniej dzieki za odpowiedz.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2014-03-23, 09:43

zaq pisze:Mam problem teraz z kołami przednimi otoż schodzą sie do środka i nie moge do konca ustawic zbuerznosci i geometrii koł. Jak patrzy sie na auto to koła nieznacznie schodza do srodka dół kół mniej wiecej jak ty ---> koło lewe\\------//koło prawe.
Kolego,
zapewne kupiłeś złe dolne sworznie. Są dwa rodzaje, a w Twoim powinny być dłuższe. Dłuższe - czyli 4 otwory do przykręcenia powinny być bardziej odsunięte od główki sworznia.
Porównaj nowe sworznie ze starymi.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2014-03-24, 13:46

Jak miał padnięte drążki,a napisał że były wymieniane,to i kąty się zmieniły,ale może i być tak jak piszesz.
Nie wiem na ile te koła masz pochylone,możesz wyjąć wszystkie jakie tam są i wtedy zobaczysz czy jest ok.
Koleś kręcił tylko drążkami od zbieżności,tak robia w 99% warsztatów.

zaq
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2014-02-03, 22:53
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: zaq » 2014-03-26, 14:54

około 3 stopni czy jakos tak według tego co mowią na stacji diagnostycznej. a norma to max 1 stopien. a moze za bardzo na drazkach jest podniesiony??

generalnie bardzo mi to nie przeszkadza ale przy max skrecie koła dziwnie sie wyginaja i mam obawy czy po wjechaniu w jakis piach generalnie ciezki teren czy cos sie nie posypie.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2014-03-26, 17:40

Opony się zużyją szybciej i zdecydowanie gorzej się jeździ.
Po to jest regulacja na wachaczach że jak nawet podniesiesz to koła mają być delikatnie na -,a nie +3 tak jak u ciebie,według mnie szkoda opon,a to jest góra 20 min.roboty na 2 strony,pózniej zbieżność to już u diagnosty.
Na porządnej diagnostyce zawieszenia powinni ci ustawić wszystko od A do Z,taka przyjemność w moich stronach ok.150zł kosztuje,bo zbieżność to 30.
Ja bym tak nie jeździł,ale to jest moje zdanie,a każdy robi jak uważa :-P .

zaq
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2014-02-03, 22:53
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: zaq » 2014-03-26, 19:23

reasumujac wypowiedzi...
po pierwsze pokombinowac z tymi podkładkami
po drugie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i kąt pochylenia kół

coś jeszcze??

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2014-03-27, 09:40

geometria kosztuje około 150zł...

ale do geometri regulowanej na "podkładki" przydaje się kumaty geometyrsta...

taki który ogarnia zależności...

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2014-03-27, 19:40

zaq podkładkami ustawiasz właśnie kąty,KWSZ to sobie odpuść,bo samemu nie dasz rady a jak twoi diagności ustawiają zbieżność przy zle ustawionych kątach,to lepiej niech się tego nie tykają ;-) .
Wyjmij wszystkie podkładki i zobaczysz jak się koła ułożyły,pózniej na zbieżność.
Ja mam drążki hd calmini dość wysoko podniesione i nie mam żadnych podkładek pod wachaczami,koła są lekko na -.

zaq
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2014-02-03, 22:53
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: zaq » 2014-03-27, 20:39

a dam rade sam je wyjąć?? z domowymi narzedziami?? jezeli tak to poprosiłbym o krotki opis takiej operacji :) wiece zeby pacjent przezył :)

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2014-03-28, 14:50

jak dasz radę poluzować śruby górnego wahacza to dasz radę je wyjąć...

kwestia stopnia "zapieczenia" tych śrubek...

zaq
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2014-02-03, 22:53
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: zaq » 2014-03-28, 18:56

ok dzieki za info...wsystkim :) te podkładki sa chyba lekko naciete jesli sie nie mylę.

sprawdze to na weekendzie :)

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2014-03-28, 19:25

Zdejmujesz koło i widzisz 2śruby chyba klucz 24,odkręcasz i podkładki wypadają,zakręcasz i po operacji,można zmierzyć kąt jak opisałem wyżej.
Cała filozofia :-D

zaq
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2014-02-03, 22:53
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: zaq » 2014-03-28, 19:29

i pochylenie zmieni sie dzieki takim małym podkładkom?? az sie sam człowiek dziwi przeciez to zaldwie kilka nilimetrów..

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2014-03-28, 21:37

zaq pisze:.... przeciez to zaldwie kilka nilimetrów..
Tak działa ramię kolego :mrgreen: ;-)
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

zaq
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2014-02-03, 22:53
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: zaq » 2014-04-01, 12:49

Witam,
Wymontowałem te podkładki i tak naprawdę nie widzę żeby się coś zmieniło.. wrzuciłbym zdjęcia, ale nie da się żeby pokazać co i jak...
A może Wy macie zdjęcia gdzie one są? Może ja wykręciłem jakieś złe?
Ostatnio zmieniony 2014-04-01, 20:34 przez zaq, łącznie zmieniany 2 razy.

fikolek2
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-10-13, 09:57
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: fikolek2 » 2014-04-03, 07:54

Porównaj sworznie dolnych wahaczy może założyłeś krótkie i brak regulacji. Generalnie poszukaj dobrego warsztatu od geometrii.

zaq
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2014-02-03, 22:53
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: zaq » 2014-04-03, 18:11

tak są krótkie i jutro maja przyjść te dłuższe... wina warsztatu bo wcześniej były długie wiec panowie wymienia na swój koszt. zamiast założyć takie same wzięli po vin i kupili krótsze

[ Dodano: 2014-04-04, 12:06 ]
No tak i znowu nic bo przysyłają cały czas te krótkie sworznie. Macie jakieś numery seryjne tego dłuższego sworznia moze sprzedawcę lub cokolwiek skąd mógłbym kupić te sworznie. Panowie pomóżcie bo to jest niewiarygodne nie mozna ich niegdzie dostac

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2014-04-05, 09:03

Np. tu:
http://allegro.pl/sworzen-wahacza-dolne ... 98455.html
http://allegro.pl/sworzen-do-wahacz-dol ... 03020.html

W tej aukcji opis jest bzdurny bo sprzedawca sam nie wie co sprzedaje ale sworzeń na zdjęciu z wyglądu jest do 96 wzwyż.
http://allegro.pl/z1-1019-sworzen-wahac ... 49540.html

Tu też jest dłuższy:
http://allegro.pl/sworzen-wahacza-dolne ... 22669.html

http://allegro.pl/sworzen-wahacza-nissa ... 44017.html

Przed zakupem dobrze się upewnij, zadzwoń, popytaj czy jest to dłuższy sworzeń.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

zaq
nowy na forum
Posty: 33
Rejestracja: 2014-02-03, 22:53
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: zaq » 2014-04-05, 20:23

dzieki azm!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”