Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Terrano II] Wał Napędowy Tył

Moderatorzy: bonzo, azorek

patbor16
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-11-09, 17:14
Lokalizacja: Lublin/Poniatowa

[ Terrano II] Wał Napędowy Tył

Post autor: patbor16 » 2014-03-06, 17:54

Witam, rozpadł mi się właśnie krzyżak na wale napędowym od strony mostu. Wał zdemontowałem i tu moje pytanie czy można jeździć bez tego wału? Oczywiście chodzi mi o to czy nie spowoduje to jakiegoś wycieku ze skrzyni. Podczas wyjmowania wału ulało się trochę oleju, ale po chwili przestało. Oczywiście zabezpieczyłem szczelnie otwór po wale.
Ostatnio zmieniony 2014-03-08, 23:33 przez patbor16, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
klfsolec
fanatyk nissana
Posty: 1247
Rejestracja: 2009-12-04, 22:16
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: klfsolec » 2014-03-06, 18:03

A jak ty chcesz jeździć bez wału tylnego przecież terrano ma napęd na tył
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz

Awatar użytkownika
rs77
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-03-14, 09:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rs77 » 2014-03-06, 18:10

no w sumie to mozna by wtedy jezdzic na przodzie ;-) :->

kolea patbor ma caly czas zapiety przod ? to sie nie dziwie ze sie krzyzak rozlecial..

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2014-03-06, 18:52

dobrze że akurat krzyżak...

bardziej mnie zastanawia skąd ten olej wyciekł po zdjęciu wału...

[ Dodano: 2014-03-06, 18:52 ]
da się jeżdzić na przodzie bez tylnego wału... nic się nie stanie.

patbor16
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-11-09, 17:14
Lokalizacja: Lublin/Poniatowa

Post autor: patbor16 » 2014-03-06, 22:17

Terrano jak i maverick ma reduktor wiec normalnie jeździmy na tyle, a przód zapinamy w razie potrzemy. Co do oleju to pokapało trochę po wyjęciu wału ze skrzyni, ale to dosłownie trochę i kapanie ustało. Dodam, że olej był ładny i żółty. Odnośnie krzyżaka, to po ostatniej wyprawie w teren słyszałem stuki z tylnego mostu, więc po oględzinach w kanale od razu zobaczyłem rozwalony krzyżak. Co prawda nie było dramatu, że się rozpadał w rękach ale miał już dość duży luz.
A pytanie. Czy mogę jeździć bez wału było dlatego, że chwilowo nie miałem innego auta pod ręką, a musiałem jakoś oddać wał do regeneracji :D
Ostatnio zmieniony 2014-03-08, 23:35 przez patbor16, łącznie zmieniany 1 raz.

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2014-03-07, 11:58

Gdzie regenerujesz? Podobno pod Lubartowem dobrze to ogarniają.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2014-03-07, 15:10

Sam krzyżak to przecież chwila roboty.
Trzeba pamiętać tylko żeby sobie znaki na flanszach i wale porobić,bo oryginalnych już możemy nie zauważyć ;-) .
Chyba że już się luzy na wieloklinach porobiły?

patbor16
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-11-09, 17:14
Lokalizacja: Lublin/Poniatowa

Post autor: patbor16 » 2014-03-08, 18:27

No luz trochę na wieloklinie można wyczuć przy ruszaniu wałem, ale nie ma jakieś tragedii. Wał naprawiałem w Jeep-survival Nałęczów. 170zł wymiana obu krzyżaków.
Mam pytanie, czy jest jakaś różnica w założeniu wału na wieloklinie tzn. co się stanie jeśli obróciłem o kilka zębów?
Ostatnio zmieniony 2014-03-08, 23:37 przez patbor16, łącznie zmieniany 1 raz.

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2014-03-08, 20:46

O, to Andrzej Siojo i mechanikować zaczął?
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2014-03-10, 19:44

Nic się nie stanie,jak wyważali wał ,to powinno być git. Jak nie to wibracje wału możesz na nich zgonić :-> !

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2014-03-10, 23:16

Luzy mają być zerowe, szczególnie na wieloklinie. Jeżeli na wieloklinie jest luz, to zostaje złomowanie.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2014-03-11, 20:04

Nie koniceznie ,bo firmy które zajmują się profesjonalnie wałami ,wymieniają wielokliny,ale zapewne taniej kupić używkę.
Mając samuraja wymieniali mi wieloklin,ale nie pamiętam ile za to kasowali.
Do samuraia graniczy z cudem ,aby kupić używkę z dobrym wieloklinem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”