Strona 1 z 1

[ Terrano II] Ściąga w lewo po wymianie opon

: 2014-01-23, 21:17
autor: Paweł84
Może miał ktoś taki przypadek? Wczoraj zmieniliśmy opony z BFG AT na Cooper STT ,dodam że w tym samym rozmiarze. I po tym zabiegu ściąga w lewo,mam dostęp do stacji diagnostycznej,żadnych luzów,geometria sprawdzona jest ok,koła zamienialiśmy na chyba wszystkie kombinacje i dalej to samo :-( , Przed wymianą opon auto jeździło idealnie,zero ściągania.
Może być to jakaś pierdoła i ktoś już to przerabiał,bo jednak te opony mają większe opory toczenia jak at-ki.
Jadąc na wprost to trzymam kierownicę i jest prosto,nie muszę jej ciągnąć w prawo,jednak jak ją puszczę to skręca tak na " za pięć dwunasta" w lewo.

: 2014-01-23, 21:21
autor: bombel
Paweł84 zamień koła prawo na lewo i przód na tył. Mieliśmy tak samo z firmowym Crafterem

: 2014-01-24, 14:06
autor: Paweł84
Zamieniałem tak jak pisałem wyżej i nic :-( !

: 2014-01-24, 14:11
autor: Sajmooon
A wyważyłeś na nowo koła? może w tym tkwi problem?

: 2014-01-24, 15:08
autor: azorek
Sajmooon, gdyby był to problem wyważania, to po zmianie prawo na lewo ściągało by w drugą stronę.
Porównywałeś opony. BF i coopery czy na pewno mają tą samą wysokość? Może gdzieś trą?
Może warto jeszcze raz sprawdzić geometrie.

: 2014-01-24, 20:01
autor: Paweł84
Nie trą,geometria sprawdzana,luzy nałożyskach, a nawet zaciski,wszystko pięknie działa. Bardzo dziwna sprawa. Na razie pojeżdżę ,bo po 100km wyraźnie mniej ciągnie,może się coś ułoży? W co wątpie

: 2014-01-25, 11:10
autor: agaj666
Ciśnienie w kołach było sprawdzane i jest jednakowe? Może jest krzywy wahacz? To typowa przyczyna ściągania. Górne mocowanie amortyzatorów jest ok?

: 2014-01-25, 17:11
autor: Paweł84
agaj666 ciśnienie to podstawa ;-) ,tak samo jak reszta,ale powoli problem się rozwiązuje,dzisiaj upalaliśmy w terenie i zauważyłem że im więcej jest przejechane na tych oponach tym mniej ściąga,może jednak samo ustąpi? To nie osobówka z mocowaniem amortyzatora do karoserii żeby miało to wpływ na zachowanie auta.
W terano jest tylko szpilka od amorka do ramy,nawet gdyby była krzywa nie ma wpływu na prowadzenie

: 2014-01-25, 18:21
autor: DubSon
Jest to możliwe, że opony były nierówne i po prostu teraz się ścierają do równego?

: 2014-01-25, 18:34
autor: Paweł84
Opony śą nowe,gdyby było coś nie tak ,to po przełożeniu,lewej na prawą,ściągało by w prawo,ja tak myślę.Zobaczymy co z tego wyjdzie,może muszą się jakoś włókna poukładać,bo to są dość twarde gumy,na ciśnieniu 1,4 w terano prawie nie widać ugięcia,a na BFG At już na 1.8 było to dość zauważalne

: 2015-12-03, 23:11
autor: brylant13
Podepne się do tematu

Mam to samo w P11, po założeniu felg stalowych z zimówkami ściąga w lewo.

W prawym zawiasie mam sworzeń wahacza do wymiany czy to może być problem? Rok temu zimówki jezdzily z zawieszeniem do roboty i bez zbieznosci wiec moglo je nierowno zużyc?

Poczekać, aż troche pojezdze i przejdzie czy bez wymiany sworznia bedzie caly czas lipa?

Teraz tylko ten sworzen do roboty, wszystko inne powymieniane, zbieznosc, wywazenie tych kółek, cisnienie jest itp.

: 2015-12-03, 23:22
autor: janusz
brylant13, może być wada fabryczna opony. Ja miałem tak, że letnie i alu - auto jedzie prosto. Zakładałem zimówki i ciągnie w prawo - co by nie robić - zamieniać felgi, opony, przeważać, mniej lub bardziej ciągnęło w prawo :d

: 2015-12-08, 19:54
autor: nissterr
Ten typ tak ma :)
Mój od zawsze ściąga w prawo...
A jeżdżę już na 4 komplecie opon: (2x szosówki, 1x AT, 1x 'MT') i ciągle ciągnie w prawo.
Cały spód był zrobiony i nic ;)