Strona 1 z 1
[ Terrano II] Korek spustu cieczy chlodzacej
: 2013-10-08, 20:06
autor: cierysz
Witam.
Chcialem zapytac czy ktos z was moglby udostepnic jakis szczegolowy opis a najlefiej zdjecia w ktorym miejscu w bloku silnika znajduje sie korek spustowy plynu chlodzacego w silniku 2,7 z 2003 roku?
Przegladam od rana fora i znalazlem kilka opisow i rysunkow jednak niewyraznie widac na nich w ktorym miejscu szukac tego korka.
Dziekuje za wszelka pomoc
Pozdrawiam
Ryszard
: 2013-10-08, 20:21
autor: bombel
http://nissan4u.com/parts/terrano2/el_r ... /type_156/
Musisz poszukać w schematach, ale podobno jest gdzieś pod kolektorem wydechowym i turbo, więc trzeba oba te elementy zdemontować,a i tak nie masz pewności, że będzie go można odkręcić.
Najlepiej więc przez chłodnicę to robić
: 2013-10-08, 21:14
autor: azm-61
cierysz pisze:Chcialem zapytac czy ktos z was moglby udostepnic jakis szczegolowy opis a najlefiej zdjecia w ktorym miejscu w bloku silnika znajduje sie korek spustowy plynu chlodzacego w silniku 2,7 z 2003 roku?
Na stronie LC-20 jest widoczny korek cieczy chłodzącej w bloku silnika.
Tu:
http://terranoirk.ru/man/R20/lc.pdf
Korek jest na końcu bloku za czwartym cylindrem zaraz za filtrem olejowym. Dojście do niego jest kiepskie. Najlepiej zobaczyć go od dołu przy rurze wydechowej.
Książki serwisowe na forum są tu:
viewtopic.php?t=302
Powodzenia
Andrzej
: 2013-10-09, 07:35
autor: Zielkq
bombel, ale czy przez chlodnice zlejesz takze to, co jest w bloku?
: 2013-10-09, 07:58
autor: azm-61
Dopiszę jeszcze, że dość dobre dojście do tego korka jest od strony lewego koła. Po ściągnięciu koła trzeba też wypiąć chociaż część gumowego fartucha i wtedy dojście do tego korka jest w miarę dobre.
Po zlaniu płynu przez wąż chłodnicy w bloku pozostaje płyn chłodzący. Blok jest cały wypełniony płynem gdyż wąż gumowy wyjścia na chłodnicę jak też powrotu są umieszczone bardzo wysoko - na wysokości głowicy więc nie jest możliwe spuszczenie całego płynu przez oba te węże. Jeśli spuszczanie płynu jest konieczne tylko do wykonania jakiejś naprawy to wystarczy spuścić płyn przez wąż tak jak to napisał wcześniej "bombel"bo jest to wygodniejsze i szybsze.
Jeśli coś naprawiam i ściągam chłodnicę to zlewam płyn przez wąż albo przez korek pod chłodnicą. Przy spuszczaniu płynu przez korek część płynu rozlewa się po belce.
: 2013-10-09, 11:38
autor: cierysz
Plyn spuszczam w celu wymiany plynu a nie w celu naprawy czegokolwiek. Zalezy mi na tym aby spuscic wszystko.
W instrukcji napisali ze trzeba spuscic z chlodnicy i odkrecic korek w bloku silnika.
Moze ktos z doswiadczenia wie czy po odkreceniu tego korka zejdzie caly plyn z bloku czy trzeba jeszcze uzyc jakichs sztuczek typu sprezone powietrze lub nachylenie auta bo takie opinie tez slyszalem.
Na chlopski rozum po odkreceniu korka ktory producent zamontowal w tym celu plyn powinien zejsc caly, czy nie tak?
: 2013-10-09, 12:11
autor: azm-61
Bez przesady z tymi zabiegami. Silnik jest konstrukcyjnie pochylony więc powinien spłynąć cały płyn. Dla pewności podnieś podnośnikiem prawą stronę samochodu to może jeszcze coś z bloku wypłynie. Resztą płynu się nie przejmuj bo nigdy nie spłynie do ostatniej kropli. Jeśli spuścisz płyn z bloku to w zupełności wystarczy. Do zalania zastosuj później koncentrat w odpowiedniej proporcji z wodą demineralizowaną to będziesz miał pewność w czasie silnych mrozów, proporcję płynu z wodą sam dopasujesz.
Jeśli chcesz już tak dokładnie spuścić płyn to ściągnij też wąż idący z obudowy termostatu do nagrzewnicy i otwórz w kabinie przepływ przez nią, a następnie sprężonym powietrzem wydmuchaj płyn przez wąż. Prawidłowo powinno się płukać lub przedmuchiwać nagrzewnicę od tyłu czyli przez wąż powrotny bo jeśli się dostały do nagrzewnicy jakieś zanieczyszczenia to będzie większa szansa ich wypłukania. Możesz też przepłukać nagrzewnicę wodą z węża i później zastosować koncentrat wtedy nie trzeba przedmuchiwać nagrzewnicy.
Nie używaj dużego ciśnienia (wystarczy 1 atm.) bo możesz uszkodzić nagrzewnicę jeśli się coś zatka.
Sposobów jest wiele i każdy robi po swojemu. Wybór sposobu należy do Ciebie.
: 2013-10-09, 18:27
autor: cierysz
Wlasnie o to mi chodzi zeby wymienic w prawidlowy sposob, Chcialem tylko zeby spuscic caly plyn a nie polowe. Wiem ze jak korka z bloku sie nie odkreci to polowa plynu zostaje, nie musi zejsc co do kropli bo to nie jest az tak wazne.
Plyn mam gotowy do uzytku nie koncentrat. Mieszkam w Anglii i nie ma tutaj takich mrozow ale mimo to uzyje plynu Preston gotowy do uzytku.
dziekuje za wskazowki.
Pozdrawiam
: 2013-10-09, 18:44
autor: bombel
Zielkq nie zawsze sie da. Podobno jest metoda by odessac
: 2013-10-12, 12:41
autor: Paweł84
I jak wymiana płynu przebiegła? Bo cisza w temacie