Strona 1 z 1
Stuki na zimnym silniku 2.7tdi
: 2012-11-12, 17:48
autor: Paweł84
Na początku chciałbym się przywitać,gdyz jestem nowy na tym forum

! Mam taki mały ale jednak dręczący mnie problem:po odpaleniu zimnego silnika na wolnych obrotach dochądzą od spodu jakieś stuki,w rytm pracy silnika(okolice sprzęgła.Nie są to jakieś metaliczne dzwięki),jak wcisnę sprzęgło lub dodam gazu do ok 1000obr. jest cisza,po kilku minutach pracy silnika już jest cicho.Miał ktos tak kiedyś?A może to normale?Tak jakby olej po skrzyni musiał się rozchlapać i cichnie
: 2012-11-12, 18:04
autor: Thespian
nie, to nie jest zdrowy objaw... świece żarowe do sprawdzenia na cito, w dalszym rzędzie układ paliwowy...
: 2012-11-12, 18:41
autor: piotr323f
Witam,
Stuki od spodu, ale dokładnie skąd? Z silnika, sprzęgła czy skrzyni biegów. I jak już parę minut popracuje to, gdy się go wyłączy i włączy to tych stuków już nie ma? Najprościej by było to na kanale zdiagnozować, skąd one dokładnie pochodzą. Następna sprawa to jak w tym momencie stuka, to czy nie dymi. Jakby iść w kierunku niedomagania silnika dobrze by było jeszcze (oprócz tego co sugeruje kolega "Thespian") sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach, ale zaczął bym od kanału i dokładnego określenia skąd pochodzą te stuki.
Pozdrawiam,
Piotr
: 2012-11-12, 20:10
autor: Paweł84
Stuki dochodzą z okolicy łączenia skrzyni z silnikiem,nie ma żadnego dymienia,ani innych objawów nieprawidłowej pracy motorowni,jest to takie jakby lekkie pukanie i ma to raczej związek ze skrzynią lub sprzęgłem,bo po wciśnięciu sprzęgła lub dodaniu gazu cichnie. Silnik popracuje 2,3min i jest cisza.Tylko po nocy jak odpale to to słychać.Możliwe że to nic strasznego,ale ja jednak wolę być przezorny,normalnie ciężko to stukanie oddzielić od pracy silnika,jednak właśnie po wciśnięciu sprzęgła,bądz dodaniu gazu można usłyszeć różnicę w pracy.Dzisiaj postawiłem auto do ogżewanego garażu i jutro jak wrócę z pracy zobacze czy to się pojawi,czy tylko jak oleje gęste.
: 2012-11-12, 22:09
autor: Dżem
Ssanie aby zaciąga zimnym silniku, czy katuje na wolnych obrotach?
: 2012-11-12, 23:12
autor: piotr323f
Witam,
Prawie się problem rozwiązał. U mnie jest dokładnie na odwrót, jak olej jest gęsty, czyli zaraz po uruchomieniu silnika i generalnie w zimie to wszystko jest ok., później to słychać wyraźnie różnicę przy wciśniętym i wyciśniętym pedale sprzęgła. Dodatkowo do oleju w skrzyni biegów dodałem uszlachetniacz do oleju aby w zimie synchronizatory lżej miały.
Pozdrawiam,
Piotr
: 2012-11-13, 15:59
autor: Paweł84
Kolego Dżem nie za bardzo rozumiem o co ci chodziło
[ Dodano: 2012-11-13, 16:05 ]
piotr 323f to akurat jest normalne(możesz sprawdzić w każdym innym samochodzie). Wałek zdawczy w skrzyni przestaje pracować gdy wciskasz sprzęgło i jest wyraznie słyszalna różnica w pracy,gdy oleje są zimne i gęste tego nie słychać
[ Dodano: 2012-11-13, 17:20 ]
Jeszcze mam jedną prośbe do kolegów,wstawi ktoś fotkę obrotomierza na wolnych obrotach? Wydaje mi się że mam trochę za niskie,jest troszkę ponad kreskę.Tymi stukami,albo raczej szumami na zimnym chyba nie waro sie przejmować ,2-3min pochodzi i jest cicho,gdyby wolne obroty były ok 900 to nie byłoby zadnych dziwnych dzwięków
: 2012-11-13, 20:07
autor: piotr323f
Witam,
Wiesz z tymi szumami (w moim przypadku) to nie ma tragedii, ale jak porównywałem w innych samochodach (np dostawczakach różnej maści) tego efektu nie ma. Może jakieś łożysko się już kończy, albo ze mną coś jest nie tak.
Co do wolnych obrotów to napisz jaki masz silnik TD27 czy TD27Ti, w tym drugim nic sam nie poregulujesz bez zmian w sterowniku silnika. U mnie są obroty na poziomie 700rpm.
Pozdrawiam,
Piotr
: 2012-11-14, 12:53
autor: Paweł84
No ja mam ten drugi silniczek,wiem że nic nie poreguluje

,ale chyba wszystko ok,bo też mam ok700rpm. Ja jeżdżę iveco daily z silnikiem 3l i jest różnica w szumach na ciepły,(na zimnym nie )to jest normalne,użytkuję go od nowości i ma 90000przedbiegu.Co do nissanka na razie nie będe nic mieszał,ważne że na ciepłym nic nie stuka ,nie szumi bo myślę że to już by wskazywało na zużycie jakiegoś łożyska

! Pozdr.
: 2012-11-16, 19:16
autor: piotr323f
Witam,
Obroty silnika mogą wzrosnąć do 900rpm przy włączonej klimatyzacji, to tak dla wiadomości.
Pozdrawiam,
Piotr
: 2012-11-17, 05:07
autor: Paweł84
Dzięki Piotrze,niestety nie posiadam

,mogę powiedzieć że sytuacja z tymi dzwiękami jest ogarnięta,stuki dochodzą ze skrzyni biegów,wystarczy przejechać kilka metrówbądz przegazować do 1200-15000rpm i jest cisza,dzieje się to tylko po dłuższym postoju,myślę że po prostu olej musi dotrzeć w jakieś łożyska i cichnie.(oleju i tak mam 0,5l ponad stan) Pozdrawiam.
: 2012-11-17, 21:54
autor: piotr323f
Witam,
Z olejem masz rację, powinno go być więcej w okolicach 1l, lepiej podobno jest smarowane łożysko w skrzyni.
Pozdrawiam,
Piotr