Strona 1 z 1

Opis pompy bosh w 2.7 TDI

: 2012-11-02, 23:21
autor: netopeer
Hej
Czy któryś z kolegów ma opis pompy wtryskowej do 2.7 TDI (bosh) ?
Chodzi mi o opis podłączeń węży itd. Dość mocno rosi mi pompa mam wrażenie ze jest to wąż powrotu paliwa, jest przy nim taki mały wężyk na łączniku i nie wiem za cholerę do czego on służy.

Jutro postaram się o fotki ;)

Pozdrawiam

: 2012-11-03, 00:43
autor: piotr323f
Witam,

Do naszych pomp przychodzą dwa wężyki paliwowe. Jeden zasilający, od zewnętrznej strony pompy wtryskowej idzie od jej tyłu do przedniego króćca wlotowego z filtrem siateczkowym wewnątrz śruby mocującej ten króciec. Drugi, przelewowy jest nad nim (trochę niewidoczny). Do tego króćca jest zrobione coś t stylu trójnika który zbiera również paliwo z wtryskiwaczy. Musisz dokładnie sprawdzić z czego to Ci przecieka. Dobry dostęp do niej jej od strony prawego koła, za tym gumowym fartuchem:
Obrazek

Poza tym nie mam żadnej dokumentacji o pompie wtryskowej z silnika TD27Ti, więc jeżeli ktoś ma jakieś namiary to również będę wdzięczny.

Pozdrawiam,

Piotr

: 2012-11-03, 19:02
autor: netopeer
:)

na razie udało sie ... ten wężyk na trójniku (taki cienki) idący z pierwszego wtryskiwacza (sterującego) do trójnika przy pompie - odpływ do zbiornika.... był jak to sie mówi parchaty :)

Ciekło górą dołem... kiedyś mniej teraz mocno aż zaczeło śmierdzieć. Wymieniony dzisiaj zobacze co sie bedzie działo na razie wygląda ze to to..

Ps. Nie zrobiłęm fotek bo miałem łąpy tak urąbane w ropie ze nie chciałem upaprać aparatu/komurki.

Pozdro.

: 2012-11-04, 12:01
autor: piotr323f
Witam,

Dobrze, że problem rozwiązany. Dałeś radę jakoś od góry po omacku, czy z boku przez zdjęte koło?

Pozdrawiam,

Piotr

: 2012-11-04, 20:03
autor: netopeer
:)

troche jak ginekolog po omacku od góry na wtryskiwacz rurka wlazła potem ja na dole wyciągnołem i na ten kruciec założyłem i to był najcięższy fragment akcji ... stawy żekome by sie przydały :)


Gumy - fartuchy wiosną tego roku zmieniłem na takie z gumy 3mm zbrojonej olejoodpornej i przytwierdziłem je dosć mocno wiec nei chciałęm psuć tego (plastikowych zapinek).


Pozdro.

: 2012-11-06, 21:52
autor: yezz
Panowie może wiecie jak działa ten zawór elektryczny co jest przykręcony do nadmiaru, czy on może być odpowiedzialny za cofanie się paliwa z pompy do zbiornika?

: 2012-11-21, 19:12
autor: netopeer
Masz jakieś objawy niepokojące? Dalej szukam instrukcji mimo tego ze problemu nie mam :).

Ps.

Kupiłem pompę okazyjnie ale od anglika, silnik chodzi w innym autku do którego została zapodana mechaniczna pompa (d22) celem nie babrania się z kompem.

Zastanawiam się czy pompa do anglika się czymś różni z zewnątrz niczym nawet takie samo mocowanie ?

Jak się nie przyda mam przycisk do papieru :-]

: 2012-11-21, 20:03
autor: piotr323f
Witam,

Jak rozumiem założyłeś mechaniczną pompę do silnika TD27Ti? Napisz coś więcej, bo do tej pory nikt tego jeszcze nie zrobił a pomysłów jest dużo a i problemów chyba jeszcze więcej.

Pozdrawiam,

Piotr

: 2012-11-21, 20:16
autor: netopeer
Nie kupiłem tego bosha którego mamy oboje pod maską od goscia co kupił silnik cały (taki jak nasz) 2.7Tdi z pompą bosha... ale nie założył jej tylko pompę od mechanika (czyli 2.7Td) bo nie chciał robić elektryczności całej mechanik prostrzy...

Z tego co opowiadał to bardzo mu muli ten silnik (podpowiedziałem mu zeby odwiedził popiaża zebu mu to wyregulował bo swap zrobiony tylko przez mechanika może byłby fajny jak by był robiony 1/1 cały silnik + elektronika ).

Ja odkupiłem od niego pompę taką jak moja żeby mieć jakby co...

Tylko zastanawiam się czy ten angol cos ma inaczej ??z wyglądu pompa identyczna.

I tak sobie myślę ze jak robić swap z 2.7Td do naszych TDI ... to kupić angola rozbitego wyjąć wszystko i wsadzić pewnie uchwyty te same na ramie itd. Nie wiem czy cos wtedy da Intercooler.

: 2012-11-21, 20:43
autor: piotr323f
Intercooler podniesie moc na pewno. Czym niższa temperatura powietrza tym jest jego więcej (wzrasta gęstość powietrza), czyli można spalić więcej paliwa.

Z pompą od anglika to dobry pomysł. Na 99% będzie trzeba dopasować ją elektronicznie, sterownik główny ECM ze sterownikiem pompy. Do tego jest wymagane jakieś specjalne oprogramowanie, przynajmniej tak mi się wydaje i znajomemu mechanikowi, ale na szczęście mamy Boscha - nie jest to absolutny high-end, ale technologia sprawdzona i ogólnie dostępna.

Co do kombinacji ze swapem pompy to normalny pompiarz musi dać sobie radę. Wszystko się reguluje mechanicznie, trochę zabawy z ustawieniem wtrysku, dawką paliwa i musi działać.

Pozdrawiam,

Piotr