[ Terrano II] drgania na całym aucie POMOCY
[ Terrano II] drgania na całym aucie POMOCY
Witam wszystkich.
Kupiłem wczoraj terrano 2,7TDI z 2002roku przebieg 193tys.km. Jadąc do domu zauważyłem ze podczas jazdy na biegu bez gazu trzesie całym autem po dodaniu gazu drgania delikatnie ustepują ale dalej są odczuwalne a przy prędkosci 80km/h nie da sie spokojnie porozmawiac w samochodzie bo wszystko sie trzesie, podczas jazdy na luzie tez czuc trzęsienie całym autem. Bardzo prosze o jakies podpowiedzi co to może byc ponieważ pierwszy raz mam takie autko i jestem jeszcze nieobeznany w temacie, jezeli to cos powaznego to moge oddac ten pojazd.
Kupiłem wczoraj terrano 2,7TDI z 2002roku przebieg 193tys.km. Jadąc do domu zauważyłem ze podczas jazdy na biegu bez gazu trzesie całym autem po dodaniu gazu drgania delikatnie ustepują ale dalej są odczuwalne a przy prędkosci 80km/h nie da sie spokojnie porozmawiac w samochodzie bo wszystko sie trzesie, podczas jazdy na luzie tez czuc trzęsienie całym autem. Bardzo prosze o jakies podpowiedzi co to może byc ponieważ pierwszy raz mam takie autko i jestem jeszcze nieobeznany w temacie, jezeli to cos powaznego to moge oddac ten pojazd.
Ostatnio zmieniony 2016-12-07, 10:35 przez simonc2, łącznie zmieniany 1 raz.
mi trzęsie i hałasuje przy tej prędkości bo mam AT-eki założone (z przodu w sumie MT siedzą) no i jeszcze tłumik ma dziurę to też jest wredny hałas przy dodawaniu gazu do 2k obrotów
aktualnie :
Nissan Primera P11 '00 2,0TD 5d Hatchback
wcześniej:
Nissan Terrano I '92 2,7TD 3d
Nissan Primera P11 '01 2,0TD 5d Wagon
Nissan Sunny Y10 '96 2,0D 5d Wagon
Nissan Primera P11 '00 2,0TD 5d Hatchback
wcześniej:
Nissan Terrano I '92 2,7TD 3d
Nissan Primera P11 '01 2,0TD 5d Wagon
Nissan Sunny Y10 '96 2,0D 5d Wagon
już sie wszystko wyjaśniło. Wczoraj u znajomego na warsztacie podniosłem auto, krzyżak na wale jest mocno wybity, jak ruszałem wałem to na krzyząku przeskoki po 0,5cm były
[ Dodano: 2016-12-09, 23:52 ]
koledzy dzisiaj wymieniłem jeden krzyzak na wale (ten od strony tylnego mostu) bo miał straszne luzy w sumie to ledwo co sie trzymał i myslałem ze problem trgań sie skonczy a tu niespodzianka, drganią są dalej tylko dużo mniejsze a co najlepsze jak puszczam sprzegło przy redukowaniu biegu to całym samochodem trzęsie przy ruszaniu czasem tez tak sie dzieje, ale tylko w momecie puszczania sprzęgła. Koledzy mechanicy co radzicie w takim przypadku?
[ Dodano: 2016-12-09, 23:52 ]
koledzy dzisiaj wymieniłem jeden krzyzak na wale (ten od strony tylnego mostu) bo miał straszne luzy w sumie to ledwo co sie trzymał i myslałem ze problem trgań sie skonczy a tu niespodzianka, drganią są dalej tylko dużo mniejsze a co najlepsze jak puszczam sprzegło przy redukowaniu biegu to całym samochodem trzęsie przy ruszaniu czasem tez tak sie dzieje, ale tylko w momecie puszczania sprzęgła. Koledzy mechanicy co radzicie w takim przypadku?
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-07-07, 22:01
- Lokalizacja: Kozienice
przerabiałem to samo, też krzyżaki wymieniłem ale nie pomogło, pozostały wały do wyważenia, przedni jest najgorszy, jak twój się nie da wyważyć to trzeba intensywnie szukać, ale polecam zdjąć przedni i potestować, potem zdejmij tylny, załóż przedni, zapnij napęd i testuj ... bedziesz wiedział czy mam rację
totalne beztalencie
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-07-07, 22:01
- Lokalizacja: Kozienice
Zmierz długość od flanszy do flanszy na krzyżakach ustawionych w pozycji neutralnej. Powinno być 625 mm na w pełni ściśniętym wale na frezie pływającym. Jeśli tak masz to wał pasuje od navary, a tego jest sporo, bo tym to przeważnie "dereltory" od odliczania paliwa szosą śmigali, i jak idą na organy to przednie wały są ok.Piotr_z_WKZ pisze:Dżem, to znajdź i dla mnie przedni do 3.0 DI bez wyważania ... bo wciąż go słyszę po mimo wyważania ...
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2015-07-07, 22:01
- Lokalizacja: Kozienice