Witam,
mam 2 tematy na które chciałbym znaleźć odpowiedź,
pierwszy chyba łatwy - które opony zużywają się w Terrano szybciej, przednie czy tylne?
i drugi - włącza mi się w sposób niekontrolowany silniczek od ABS, prawie zawsze po mocniejszym hamowaniu, na jakieś 2-3 sek. , a i czasem na kilka sekund podczas jazdy po terenie {na 2 biegu}. Elektryk po przedstawieniu mu tematu stwierdził, że to któryś z 4 czujników w kołach. I proponuje podłączyć auto do komputera i wymianę zepsutego czujnika.
Wydaje się logiczne, co o tym sądzicie?
Może ktoś miał coś podobnego.
[ Terrano II] Zużycie opon i silniczek abs.
[ Terrano II] Zużycie opon i silniczek abs.
Terrano II 2001, 2,7 TDI, 3-drzwiowy.
Re: Zużycie opon i silniczek abs.
Zdecydowanie przednie. Mogą ząbkować lub ścierać się tylko na jednym boku, ale zawsze szybciej się zużyją niż tylnie. "zasługa" IFSFaraon pisze:Witam,
mam 2 tematy na które chciałbym znaleźć odpowiedź,
pierwszy chyba łatwy - które opony zużywają się w Terrano szybciej, przednie czy tylne?
Na pewno trzeba podłączyć pod kompa by było wiadomo który czujnik (lub jego kabel) jest trefny (ZTCW czujniki są tylko z przodu).Faraon pisze: i drugi - włącza mi się w sposób niekontrolowany silniczek od ABS, prawie zawsze po mocniejszym hamowaniu, na jakieś 2-3 sek. , a i czasem na kilka sekund podczas jazdy po terenie {na 2 biegu}. Elektryk po przedstawieniu mu tematu stwierdził, że to któryś z 4 czujników w kołach. I proponuje podłączyć auto do komputera i wymianę zepsutego czujnika.
Wydaje się logiczne, co o tym sądzicie?
Może ktoś miał coś podobnego.
Ja u siebie kabel wymieniałem kilka razy, a ostatnio musiałem także czujnik bo już nic się nie dało zrobić.
Kabel to groszowe sprawy, czujnik na alledrogo też da się w rozsądnych pieniądzach nabyć...
A co Ty pitolisz? Toż w tylnym moście też są czujniki ABS
Niekontrolowane włącznie się pompy ABS potrafi też wywoływać pęknięty pierścień przy przegubie. Minimalnie większa przerwa w jednym miejscu przy określonej prędkości (np około 15km/h) daje sygnał do zadziałania ABS.
Niekontrolowane włącznie się pompy ABS potrafi też wywoływać pęknięty pierścień przy przegubie. Minimalnie większa przerwa w jednym miejscu przy określonej prędkości (np około 15km/h) daje sygnał do zadziałania ABS.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.
Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.
Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...