Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Terrano II 2,7.Po przekręceniu kluczyka brak prądu.

Moderatorzy: bonzo, azorek

otk666
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-01-22, 10:56
Lokalizacja: Pomorskie

Terrano II 2,7.Po przekręceniu kluczyka brak prądu.

Post autor: otk666 » 2013-10-26, 10:54

Witam.
Po przekręceniu kluczyka z ON na START zegary i kontrolki na ułamek sekundy się załączają po czym ginie prąd w desce rozdzielczej .Nie działa radio,dmuchawa generalnie wszystko co powinno działać po przekręceniu kluczyka na ACC lub ON.Ponowne próby odpalenia nie dają rezultatu.Dopiero po włączeniu i zgaszeniu świateł wszystko wraca do normy i najczęściej po odczekaniu kilku sekund autko odpala normalnie.Ewentualnie trzeba powtórzyć całą operację kilka razy.Ostatnio odpalił dopiero po użyciu drugiego kluczyka.Problem występuje sporadycznie raz na dwa,trzy tygodnie i z tąd problem ze znalezieniem przyczyny.Autko stało u elektryka dwa dni (według opini znajomych najlepszy warsztat w okolicy) i majster nic nie znalazł.Gdzie szukać tego zwarcia ? Znalazłem na forach zdaje się Peugota podobny problem i przyczyna tkwiła w pilocie w kluczyku-czy jest taka możliwość ? Podejrzewam styki w stacyjce o ile w ogóle jakieś styki tam są ? Autko to Terranek 2,7.Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 2013-10-26, 11:37 przez otk666, łącznie zmieniany 1 raz.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-10-26, 14:55

Ja na elektyce się raczej słabo znam,ale miałem przypadek w sorento klienta taki jak opisujesz i problemem był immobiliser ,wiec może spróbujesz od tego.Mam na myśli ominięcie go i zobaczysz czy pomogło.

otk666
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-01-22, 10:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: otk666 » 2013-10-27, 04:55

Chyba bez następnej wizyty u elektryka się nie obejdzie.Ciężko będzie obejść immobiliser.Dzięki za trop.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-10-27, 07:16

No myślę że się nie obejdzie,może ktoś z kolegów wie jak to ruszć? Ja w tej kwestii nie pomogę,ale myślę że warto spróbować. W sorento było tak że jak n ie chciał odpalać,wyjmowałem kluczyk i na kilka min,(1,2min) oddalałem go od stacyjki i później odpalał.A u ciebie z drugiego kluczyka pali normalnie za każdym razem?

otk666
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-01-22, 10:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: otk666 » 2013-10-27, 12:58

Nie sprawdzałem.Zanik prądu następuje sporadycznie raz na tydzień,dwa i po włączeniu i zgaszeniu świateł jest ok,odpala bez problemu.Ostatnio musiałem próbować z cztery razy i dopiero jak użyłem drugiego kluczyka to odpalił.Zajęło mi to z 10 minut,może było to spowodowane przerwą w próbach lub rzeczywiście coś z kodowaniem w kluczyku.Jeszcze pół biedy jak by się rozkraczył na dobre to kabel po kablu by doszedł gdzie jest problem a tak to opcji jest wiele a szukania jeszcze więcej.Zwarcie,brak masy,kostka stacyjki,przekaźniki ewentualnie immobilizer.Ręce opadają a strach dalej jechać by nie utknąć w lesie.Nawet fachowcy rozkładają ręce i gdybają.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-10-27, 16:24

No to najgorsze jak nie można zlokalizować usterki! Zamień może na razie kluczyki i używaj drugiego,zobaczysz co się dzieje.

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2013-10-27, 19:45

IMO wyświetla komunikat na oryginalnym radiu - napis "serching" tzn. wtedy nie działa.
IMO nie gasi niczego w kabinie, wskaźniki wyłączają dołożone autoalarmy :)

Generalnie, w kolejności:
- wszelkie modyfikacje,
- brak masy,
- uszkodzony przewód,
- bezpieczniki,
- przekaźniki,
- stacyjka.

otk666
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-01-22, 10:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: otk666 » 2013-10-28, 07:07

Radio niczego nie wyświetla bo po zwarciu nie ma napięcia.
Wszystkie ekstra alarmy wyrzuciłem jakiś miesiąc temu.(Poprzedni właściciel musiał mieć jakąś fobię bo były 4 dodatkowe autoalarmy oprócz imo i blokady skrzyni ). Z modyfikacji to tylko światła do jazdy dziennej założone dwa tygodnie temu a kłopoty z prądem były i przed i po ich założeniu.Masa,przewody i bezpieczniki sprawdzone przez elektryka i tutaj włączenie świateł drogowych czy mijania nie przywracało by zasilania na desce.Najprawdopodobniej któryś przekaźnik w momencie startu nie styka a włączenie świateł powoduje że wraca do pozycji z przed próby odpalenia.Tylko który a trochę ich jest.Mniej prawdopodobna jest kostka stacyjki ale z prądem to nic nie wiadomo.Możliwe że jak kolega Paweł84 pisze imo szwankuje.Chyba pozostaje tylko ASO i komputer chociaż znając opinie o tej instytucji specjalnie mi się to nie uśmiecha.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-10-28, 07:20

Podjechac do ASO możesz,jak nie masz innego pewnego magika,tylko na wstępie zapytaj ile będzie kosztowało usunięcie takiej usterki ,co by ci nie nawymyślali. Ewentualnie niech zrobią samą diagnozę(zeleży też ile za to zaśpiewają) a usterkę usuniesz sam. Po tym jak napisałeś że kupiłeś od jakiegoś szaleńca,co miał miedzi i cyny w nadmiarze :mrgreen: ,to wszystko się może zdarzyć i nie wiadomo gdzie jeszcze grzebał :-o !

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-10-28, 07:27

Nie wiem jak w terrano ale np w Primerze jest taki przekaznik który w momencie odpalania odcina prąd do zbędnych odbiorników, działających normalnie po przekręceniu na acc, on
Może to on się przycina ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

otk666
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-01-22, 10:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: otk666 » 2013-10-28, 12:56

Wszystko możliwe.Na pewno te same rozwiązania są stosowane w różnych modelach.Mam schemat elektryki z Terrana tylko potrzebny magik co to rozczyta.Ja sam patrzę,patrzę i widzę ciemność.Pozostaje wizyta z autkiem u dobrego fachowca tylko od elektryki a dalej to tylko ASO.

Odnośnie szaleńca od sprzedaży to nie tak do końca.Na pewno lepszy amigo .Zarzekał się że samochód terenu nie widział a na pierwszy rzut oka widać popękane tylne chlapacze i za duży przechył na przód.Na kanale wyszły amorki do wymiany,skręcone na maksa drążki skrętne i większość tulei do wymiany.Musiał dużo zejść z ceny.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-10-28, 13:13

W p10 ten przekaznik znajduje się w środku pod kierownica jak bezpieczniki :)
Pozamieniaj miejscami albo wsadzaj po kolei jakiś dobry. Zawsze zaoszczędzisz trochę grosza ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-10-28, 16:42

Tak jak pisze vixo,to jest prawdopodobne. Weź może z jakigoś szrotu taki przekaźnik za 5zeta i zamontuj i wtedy wyjdzie czy pomogło

otk666
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-01-22, 10:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: otk666 » 2013-10-29, 07:51

Będę działał.Poszukam nowej kostki stacyjki,kilka przekaźników,dobrego fachowca od prądu dla pewności i powalczę.Dam odpowiedź za tydzień,dwa o postępach.Dzięki wszystkim za pomoc i zainteresowanie.Pozdrawiam.

pw34
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2014-10-29, 10:10
Lokalizacja: Rypin

Post autor: pw34 » 2014-10-29, 10:18

Mam podobny problem, może ma ktoś zdiagnozowaną usterke?

Awatar użytkownika
klfsolec
fanatyk nissana
Posty: 1247
Rejestracja: 2009-12-04, 22:16
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: klfsolec » 2014-10-29, 11:02

U mnie było to samo po wymianie kostki stacyjki wróciło wszystko do normy
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz

Awatar użytkownika
nissterr
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2015-07-06, 09:39
Lokalizacja: WN

Post autor: nissterr » 2015-12-19, 23:32

Właśnie mnie dopadło ;/
Od kilku dni raz na ileś odpaleń po przekręceniu kluczyka nic się nie działo.
Teraz stanął na dobre.
Po przekręceniu gasną wszystkie kontrolki na desce i nic...
Myslićie, że kostka stacyjki pomoże?
Próbować przeprogramować jeszcze kluczyki - czy lepiej nie ruszać?

Awatar użytkownika
kaine
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-10-27, 19:59
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kaine » 2015-12-20, 10:22

A w pierwszej pozycji stacyjki zapalają się kontrolki na desce ?

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2015-12-20, 10:36

Masę na rozruszniku bym sprawdził.

Awatar użytkownika
nissterr
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2015-07-06, 09:39
Lokalizacja: WN

Post autor: nissterr » 2015-12-20, 15:44

Okazało się że rozrusznik padł ;/
A 30.ooo km temu był regenerowany...

[ Dodano: 2015-12-28, 15:09 ]
Jednak okazało się, że kostka stacyjki :oops:
Na razie mam kabelek pod maską do aku...
Po nowym roku jak dojdzie przycisk z ciężarówki to montuje go w kabinie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”