Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Terrano II] Korek spustu cieczy chlodzacej

Moderatorzy: bonzo, azorek

cierysz
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-10-08, 20:01
Lokalizacja: Chester UK

[ Terrano II] Korek spustu cieczy chlodzacej

Post autor: cierysz » 2013-10-08, 20:06

Witam.
Chcialem zapytac czy ktos z was moglby udostepnic jakis szczegolowy opis a najlefiej zdjecia w ktorym miejscu w bloku silnika znajduje sie korek spustowy plynu chlodzacego w silniku 2,7 z 2003 roku?

Przegladam od rana fora i znalazlem kilka opisow i rysunkow jednak niewyraznie widac na nich w ktorym miejscu szukac tego korka.
Dziekuje za wszelka pomoc
Pozdrawiam
Ryszard

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-10-08, 20:21

http://nissan4u.com/parts/terrano2/el_r ... /type_156/

Musisz poszukać w schematach, ale podobno jest gdzieś pod kolektorem wydechowym i turbo, więc trzeba oba te elementy zdemontować,a i tak nie masz pewności, że będzie go można odkręcić.

Najlepiej więc przez chłodnicę to robić

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2013-10-08, 21:14

cierysz pisze:Chcialem zapytac czy ktos z was moglby udostepnic jakis szczegolowy opis a najlefiej zdjecia w ktorym miejscu w bloku silnika znajduje sie korek spustowy plynu chlodzacego w silniku 2,7 z 2003 roku?
Na stronie LC-20 jest widoczny korek cieczy chłodzącej w bloku silnika.
Tu: http://terranoirk.ru/man/R20/lc.pdf
Korek jest na końcu bloku za czwartym cylindrem zaraz za filtrem olejowym. Dojście do niego jest kiepskie. Najlepiej zobaczyć go od dołu przy rurze wydechowej.
Książki serwisowe na forum są tu:
viewtopic.php?t=302

Powodzenia
Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-10-09, 07:35

bombel, ale czy przez chlodnice zlejesz takze to, co jest w bloku?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2013-10-09, 07:58

Dopiszę jeszcze, że dość dobre dojście do tego korka jest od strony lewego koła. Po ściągnięciu koła trzeba też wypiąć chociaż część gumowego fartucha i wtedy dojście do tego korka jest w miarę dobre.
Po zlaniu płynu przez wąż chłodnicy w bloku pozostaje płyn chłodzący. Blok jest cały wypełniony płynem gdyż wąż gumowy wyjścia na chłodnicę jak też powrotu są umieszczone bardzo wysoko - na wysokości głowicy więc nie jest możliwe spuszczenie całego płynu przez oba te węże. Jeśli spuszczanie płynu jest konieczne tylko do wykonania jakiejś naprawy to wystarczy spuścić płyn przez wąż tak jak to napisał wcześniej "bombel"bo jest to wygodniejsze i szybsze.
Jeśli coś naprawiam i ściągam chłodnicę to zlewam płyn przez wąż albo przez korek pod chłodnicą. Przy spuszczaniu płynu przez korek część płynu rozlewa się po belce.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

cierysz
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-10-08, 20:01
Lokalizacja: Chester UK

Post autor: cierysz » 2013-10-09, 11:38

Plyn spuszczam w celu wymiany plynu a nie w celu naprawy czegokolwiek. Zalezy mi na tym aby spuscic wszystko.
W instrukcji napisali ze trzeba spuscic z chlodnicy i odkrecic korek w bloku silnika.
Moze ktos z doswiadczenia wie czy po odkreceniu tego korka zejdzie caly plyn z bloku czy trzeba jeszcze uzyc jakichs sztuczek typu sprezone powietrze lub nachylenie auta bo takie opinie tez slyszalem.
Na chlopski rozum po odkreceniu korka ktory producent zamontowal w tym celu plyn powinien zejsc caly, czy nie tak?

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2013-10-09, 12:11

Bez przesady z tymi zabiegami. Silnik jest konstrukcyjnie pochylony więc powinien spłynąć cały płyn. Dla pewności podnieś podnośnikiem prawą stronę samochodu to może jeszcze coś z bloku wypłynie. Resztą płynu się nie przejmuj bo nigdy nie spłynie do ostatniej kropli. Jeśli spuścisz płyn z bloku to w zupełności wystarczy. Do zalania zastosuj później koncentrat w odpowiedniej proporcji z wodą demineralizowaną to będziesz miał pewność w czasie silnych mrozów, proporcję płynu z wodą sam dopasujesz.
Jeśli chcesz już tak dokładnie spuścić płyn to ściągnij też wąż idący z obudowy termostatu do nagrzewnicy i otwórz w kabinie przepływ przez nią, a następnie sprężonym powietrzem wydmuchaj płyn przez wąż. Prawidłowo powinno się płukać lub przedmuchiwać nagrzewnicę od tyłu czyli przez wąż powrotny bo jeśli się dostały do nagrzewnicy jakieś zanieczyszczenia to będzie większa szansa ich wypłukania. Możesz też przepłukać nagrzewnicę wodą z węża i później zastosować koncentrat wtedy nie trzeba przedmuchiwać nagrzewnicy.
Nie używaj dużego ciśnienia (wystarczy 1 atm.) bo możesz uszkodzić nagrzewnicę jeśli się coś zatka.

Sposobów jest wiele i każdy robi po swojemu. Wybór sposobu należy do Ciebie.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

cierysz
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-10-08, 20:01
Lokalizacja: Chester UK

Post autor: cierysz » 2013-10-09, 18:27

Wlasnie o to mi chodzi zeby wymienic w prawidlowy sposob, Chcialem tylko zeby spuscic caly plyn a nie polowe. Wiem ze jak korka z bloku sie nie odkreci to polowa plynu zostaje, nie musi zejsc co do kropli bo to nie jest az tak wazne.
Plyn mam gotowy do uzytku nie koncentrat. Mieszkam w Anglii i nie ma tutaj takich mrozow ale mimo to uzyje plynu Preston gotowy do uzytku.
dziekuje za wskazowki.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-10-09, 18:44

Zielkq nie zawsze sie da. Podobno jest metoda by odessac

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-10-12, 12:41

I jak wymiana płynu przebiegła? Bo cisza w temacie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”