Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Terrano II] Pełna blokada w tylnym moście

Moderatorzy: bonzo, azorek

Grzegorz Opalsk
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2011-09-01, 14:13
Lokalizacja: Katowice

[ Terrano II] Pełna blokada w tylnym moście

Post autor: Grzegorz Opalsk » 2013-07-11, 20:48

Witam Szanownych Kolegów.

Zwracam się do Was Szanowni Koledzy z gorącą prośbą o ewentualne podzielenie się wiedzą lub doświadczeniem w temacie założenia do Terrano II 100% blokady tylnego mostu.
Proszę nie pisać czy warto, że to dużo kasy itd. itp. Wszystko wiem. Powody do założenia tej blokady są dwa.

1. LSD (bo takie coś mam w tylnym moście) jest sprawne, ale sposób jego działania jest dla mnie niewystarczający. Nie zawsze kręcą się dwa koła. W terenie bywają rożne trudne warunki, a i kółka też mam troszkę większe.

2. Mając już ewentualnie założoną pełną blokadę będzie działała ona niezależnie od reduktora. W tej chwili Terrano II posiada rozwiązanie polegające na tym, że w jednym położeniu dźwigni załączone jest zarówno LSD, jak i reduktor. Nie ma możliwości użycia samego reduktora (a czasem przydaje się takie coś).

Nie jest to pierwsza przeróbka w moim samochodzie. Wszystkie poważne przeróbki off roadowe wykonuje mi poważna Firma, do której mam pełne zaufanie w powyższych sprawach. Wszystkim mogę Firmę tę polecić. Jednak w temacie montażu pełnej blokady do mojego auta powstał pewien problem. Otóż przygotowania do wymiany LSD na pełną blokadę były już tak daleko posunięte, że była rozebrana na „części pierwsze” cała obudowa tylnego mechanizmu różnicowego. Jednak okazało się, że posiadane przez Firmę blokady w żaden sposób nie pasują. Były przeprowadzone próby z ARB, jak i z 4 MAD.
Czy ktoś może wie o co tu chodzi? Ja nie jestem żadnym mechanikiem. Wszystkie powyższe informacje o niemożności założenia blokady pochodzą z opisów mechaników. Ale chyba coś w tym jest na rzeczy bo po naświetleniu powyższej sprawy w serwisie Nissana też stwierdzono, że nie będzie to prosty temat. W Terrano II montowano różne mosty i stosowano różne w związku z tym rozwiązania.
Może wobec powyższych problemów ktoś z Kolegów ma jakieś większe doświadczenia w skompletowaniu takiej blokady. Może też ktoś kto ma duże doświadczenie z Terrano II mógłby podzielić się. Informacje te przekazałbym mojej Firmie off roadowej.
Sam widziałem na stronie ARB (w specyfikacjach blokad), że do tylnego mechanizmu w Terrano II stosuje się model RD 135 lub RD 136 ( zależności od ilości zębów czy czegoś tam). Ale czy to jest już pełna informacja? Jeżeli Firma off roadowa po rozkręceniu obudowy twierdzi, że nic nie pasuje?
Jeżeli uda mi się czegoś od Szanownych Kolegów dowiedzieć chciałbym informacje te przekazać „mojej” Firmie. Myślę, że mógłbym w ten sposób pomóc.
Dodam, że po numerze VIN do niczego się nie doszło.
Samochód Terrano II 2,7 tdi 125 KM z 2004 roku długa wersja.

Pozdrawiam i liczę na cenne uwagi.
Ostatnio zmieniony 2014-01-21, 20:42 przez Grzegorz Opalsk, łącznie zmieniany 1 raz.
Fidel

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-07-12, 12:02

Witam wątpie żeby ci ktokolwiek tutaj pomógł w tej sprawie.Co innego jakby ci się żarówka spaliła,to wtedy ktoś by poradził jak tak poważną usterkę usunąć :-P ! Tak na poważnie,to jeżdżąc na rónego rodzaju rajdy i wyprawy nie widziałem dobrze zrobionego tyrana na ori mostach,kilka razy się spotkałem z terrano ale na mostach patrola przód tył,wtedy to naprawdę robiło robote,a i dostęp do części łatwiejszy.Myślę że ci którzy poważnie myślą o przeprawach wybierają patrola z racji na większy wybór i dostęp części.Terranem mało kto się zapuszcza w cięższy teren,Ja do nich jednak nie należę ;-) .Wcześniej miałem samuraika dobrze zmotanego to jest przepaść jeśli chodzi o teren,ale terano jest bardziej uniwersalne,jedyne co mi bardzo przeszkadza to mały wykrzyż przedniej osi!Pozdrawiam Paweł

Grzegorz Opalsk
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2011-09-01, 14:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Grzegorz Opalsk » 2013-07-13, 11:32

Spodziewałem się takiej odpowiedzi. Ale dziękuję. Będę kombinował dalej.
Fidel

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-07-13, 14:18

Kolego Grzegorz Opalsk może wkleiłbyś fotki swojego tyranka jak masz dość porobione,chętnie bym obejrzał a przy okazji może wypatrze jakieś ciekawe patenty :lol: ,choś ja nię będę swojego specjalnie modyfikował gdyż używam go na co dzień i na jakieś tam wyprawy ;-) ,rajdy się skończyły razem ze sprzedażą samuraia! . Popytaj jeszcze patrolowców,oni jeżdżą w teren i bardziej modzą swoje maszyny,mogą coś wiedzieć.Pozdr

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2013-07-21, 16:26

Blokadę da się włożyć, w zasadzie trzeba rozebrać dyfer, policzyć zęby i włożyć właściwy model :)

Prościej i taniej włożyć most z Patrola z blokadą fabryczną, do przespawania gniazda sprężyn i mocowania ze starego mostu. Wystarczy dobrać model z przełożeniami 4.652, z pamięci, do sprawdzenia. Dodatkowa zaleta starowanie podciśnieniem, brak kompresora, potrzebny przełącznik, dwa zawory podciśnienia i jakaś blokada żeby przypadkiem nie włączyć podczas jazdy.

Awatar użytkownika
qbartx
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2012-11-18, 12:32
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: qbartx » 2013-07-21, 18:21

Prosciej i taniej wychodzi ostatecznie wrzucic arb'a. Nie wiem czemu maja problem, zadnych komplikacji z tym nigdy nie bylo. Musza zamowic poprawny nr blokady na okreslona ilosc frezow na polosiach i tyle.
I jeszcze jedno...Nie ma czegos takiego jak "wlaczajace sie" lsd. Ono dziala caly czas. Poczytaj o jego konstrukcji a zrozumiesz.

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-07-24, 16:34

taniej wrzucić most z parcha...

kolega ten sam temat założył u konkurencji i tam opisałem mu prawdopodobne przyczyny problemów, warsztat próbował dopasować blokady do mostu hb233 a kolega ma zapewne c200

Grzegorz Opalsk
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2011-09-01, 14:13
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Grzegorz Opalsk » 2013-07-30, 12:36

Witam.
Gorąco dziękuję za podpowiedzi. U konkurencji też zadałem podobny temat (przyznaję się). Zaraz wszystkie te cenne uwagi przekażę moim fachowcom.
Pozdrawiam
Fidel

Awatar użytkownika
rs77
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-03-14, 09:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rs77 » 2014-01-17, 20:44

2. Mając już ewentualnie założoną pełną blokadę będzie działała ona niezależnie od reduktora. W tej chwili Terrano II posiada rozwiązanie polegające na tym, że w jednym położeniu dźwigni załączone jest zarówno LSD, jak i reduktor. Nie ma możliwości użycia samego reduktora (a czasem przydaje się takie coś).
Jako że nie w temacie głównego wątku to przepraszam za offtop ale IMO to nie jest prawda.
LSD jest mechanizmem w tylnym moście i działa zawsze (2H, 4H, 4L) bo nie ma nic wspólnego z reduktorem. Niech mnie ktoś oświeci jeśli się mylę.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2014-01-17, 21:33

rs77,
LSD działa zawsze (2H, 4H, 4L) bo nie ma nic wspólnego z reduktorem
Masz rację
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”