Problem z obrotami i brak grzania silnika
Problem z obrotami i brak grzania silnika
problem to niskie obroty ale...
po wymianie uszczelek pod głowicami w moim Pathfinderze (vg30i V6 + LPG) zaczeło się dziwnie dziać. najpierw pojawiło się ponownie "grzanie się" silnika... - wyciek z wężyka - zrobione (chłopcy w serwisie musieli zapomnieć założyć zacisk)
uzupełniłem płyn... i nic! wóz się grzał dalej.
no to spuściłem plyn i przepłukałem układ. poszło. wyleciał jakiś syf i silnik się nie grzeje.
no ale ciekawostka... na gazie jest to o wiele bardziej widoczne niż na benzynie.
otóż w momencie WYŁĄCZENIA tak panowie WYŁĄCZENIA ogrzewania obroty silnika schodzą do zaledwie 300 - 500 rpm. i tu pies jest pogrzebany. włączam ogrzewanie i jest w miarę ok silnik chodzi w miarę cicho i równo...
o co to chodzi?
teraz wieści od mechaników, czyli co ich zdaniem dolega mojemu Rico...
- termostat
- uszczelka głowicy - co z tego że ma 3 tygodnie
- głowica - nie no, przecież musi być pęknięta, to nie ważne że głowica była sprawdzana i planowana, przy mnie.
- instalacja gazowa do wymniany (a co można przecież, nie?)
- kable świece + kopułka i palec - chyba najsensowniejsze.
co wy na to? macie jakieś pomysły?
i jeszcze zestaw pytani odemnie.
Mój Rico - Path z 89 z silnikiem vg30i w V6 + LPG
- jakie obroty powiniem mieć ten silnik?
- czy ktoś ma plany silnika po polsku? z serii zrób to sam?
i najważniejsze - ja chcę poznać ten wóz od relingu aż po żwir pod oponami. więc mam gdzieś w/w domorosłych mechaników łaknących kasy z mojego portfela... to jest za prosty wóz na to żebym się nie mógł przy nim pobawić... przynajmniej mam frajdę. no i nie mam dobrego mechanika w okolicy.
darujcie ctrl+c ale jestem już zdesperowany i szukam pomocy wszędzie.
[+]Edycja tytułu na bardziej przejrzysty i odpowiadający problemowi, Zielkq
po wymianie uszczelek pod głowicami w moim Pathfinderze (vg30i V6 + LPG) zaczeło się dziwnie dziać. najpierw pojawiło się ponownie "grzanie się" silnika... - wyciek z wężyka - zrobione (chłopcy w serwisie musieli zapomnieć założyć zacisk)
uzupełniłem płyn... i nic! wóz się grzał dalej.
no to spuściłem plyn i przepłukałem układ. poszło. wyleciał jakiś syf i silnik się nie grzeje.
no ale ciekawostka... na gazie jest to o wiele bardziej widoczne niż na benzynie.
otóż w momencie WYŁĄCZENIA tak panowie WYŁĄCZENIA ogrzewania obroty silnika schodzą do zaledwie 300 - 500 rpm. i tu pies jest pogrzebany. włączam ogrzewanie i jest w miarę ok silnik chodzi w miarę cicho i równo...
o co to chodzi?
teraz wieści od mechaników, czyli co ich zdaniem dolega mojemu Rico...
- termostat
- uszczelka głowicy - co z tego że ma 3 tygodnie
- głowica - nie no, przecież musi być pęknięta, to nie ważne że głowica była sprawdzana i planowana, przy mnie.
- instalacja gazowa do wymniany (a co można przecież, nie?)
- kable świece + kopułka i palec - chyba najsensowniejsze.
co wy na to? macie jakieś pomysły?
i jeszcze zestaw pytani odemnie.
Mój Rico - Path z 89 z silnikiem vg30i w V6 + LPG
- jakie obroty powiniem mieć ten silnik?
- czy ktoś ma plany silnika po polsku? z serii zrób to sam?
i najważniejsze - ja chcę poznać ten wóz od relingu aż po żwir pod oponami. więc mam gdzieś w/w domorosłych mechaników łaknących kasy z mojego portfela... to jest za prosty wóz na to żebym się nie mógł przy nim pobawić... przynajmniej mam frajdę. no i nie mam dobrego mechanika w okolicy.
darujcie ctrl+c ale jestem już zdesperowany i szukam pomocy wszędzie.
[+]Edycja tytułu na bardziej przejrzysty i odpowiadający problemowi, Zielkq
Ostatnio zmieniony 2013-03-16, 20:57 przez moris, łącznie zmieniany 1 raz.
hmm
jedyne co udaje mi się wymyślić co ma ogrzewanie silnika do obrotów to głośno myśląc otwierając ogrzewanie zmieniasz obwód chłodziwa - łatwiej będzie przepływało, może gdzieś jest coś przytkane ale z drugiej strony nie widzę możliwości żeby płyn chłodniczy "nieporuszający" się tak duży opór stanowił, jednak to że silnik się grzeje właśnie może świadczyć o tym że nie ma przepływu, a klimatyzację masz ? może po włączeniu ogrzewania odłącza się sprężarka co zmniejsza obciążenie silnika ?
może spróbuj "przepompować" płyn przez silnik ?
jedyne co udaje mi się wymyślić co ma ogrzewanie silnika do obrotów to głośno myśląc otwierając ogrzewanie zmieniasz obwód chłodziwa - łatwiej będzie przepływało, może gdzieś jest coś przytkane ale z drugiej strony nie widzę możliwości żeby płyn chłodniczy "nieporuszający" się tak duży opór stanowił, jednak to że silnik się grzeje właśnie może świadczyć o tym że nie ma przepływu, a klimatyzację masz ? może po włączeniu ogrzewania odłącza się sprężarka co zmniejsza obciążenie silnika ?
może spróbuj "przepompować" płyn przez silnik ?
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
to rozumiem ze sprężarki też nie ma ?
zobacz czy ci się uda przepompować płyn przez silnik ?
a to nie jest też tak że w niektórych samochodach po włączeniu klimy komp zwiększa obroty jałowe silnika ? może coś z kompem nie tak ?
zobacz czy ci się uda przepompować płyn przez silnik ?
a to nie jest też tak że w niektórych samochodach po włączeniu klimy komp zwiększa obroty jałowe silnika ? może coś z kompem nie tak ?
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
nie wiem nie widziałem tego nigdy na oczy,
a za panelem środkowym, za schowkiem w słupkach ?
a za panelem środkowym, za schowkiem w słupkach ?
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
swoją drogą mam w nim sporo przeróbek takich że głowa mała. mój błąd - nie sprawdziłęm wozu dokładnie przy zakupie...
i teraz mam - np. sztukowane przewody paliwa itp.
[ Dodano: 2013-01-31, 22:34 ]
nic... nawet jak znajdę kompa to co dalej> nie mam łączy czy lapka żeby coś tam grzebać... o programie nie wspominając.
i teraz mam - np. sztukowane przewody paliwa itp.
[ Dodano: 2013-01-31, 22:34 ]
nic... nawet jak znajdę kompa to co dalej> nie mam łączy czy lapka żeby coś tam grzebać... o programie nie wspominając.
a nie jest tak że jak włącza/wyłącza ogrzewanie to obieg płynu zostaje bez zmian a zmienia się tylko obieg powietrza wokół nagrzewnicy? kwestie mały obieg - duży obieg załatwia chyba sam termostat... ?
z tym kompem alby czymś innym co reguluje wolne obroty to chyba lepszy trop, pamiętam lata lata temu że jak do silnika dokładało się cokolwiek napędzanego wałem co dawało opór to trzeba było podnosić obroty silnika (przy dokładaniu wspomagania, czy klimy np) Logicznym się więc wydaje że tak jak Hugh_h napisał wyłączając ogrzewanie to coś co reguluje wolne obroty sądzi że zmniejsza się obciążenie silnika i może zmniejszyć wolne obroty)
z drugiej strony zazwyczaj to jest tak że klimę włącza osobny guziczek z śnieżynką... a pokrętło od ogrzewania to osobna kwestia... opisz jak tam wygląda to włączanie/wyłączanie ogrzewania pokrętło? guziczek? co za ikonka jest na guziczku?
Ja bym w sumie z tym do elektryka pojechał...
z tym kompem alby czymś innym co reguluje wolne obroty to chyba lepszy trop, pamiętam lata lata temu że jak do silnika dokładało się cokolwiek napędzanego wałem co dawało opór to trzeba było podnosić obroty silnika (przy dokładaniu wspomagania, czy klimy np) Logicznym się więc wydaje że tak jak Hugh_h napisał wyłączając ogrzewanie to coś co reguluje wolne obroty sądzi że zmniejsza się obciążenie silnika i może zmniejszyć wolne obroty)
z drugiej strony zazwyczaj to jest tak że klimę włącza osobny guziczek z śnieżynką... a pokrętło od ogrzewania to osobna kwestia... opisz jak tam wygląda to włączanie/wyłączanie ogrzewania pokrętło? guziczek? co za ikonka jest na guziczku?
Ja bym w sumie z tym do elektryka pojechał...
a może fakt ze tylko obieg powietrza się zmienia, ale widziałem kiedyś nagrzewnice z zaworkami
no to prosta sprawa wyciągnąć panel regulacji grzania i sprawdzić czy poza cięgnem coś tam jest podłączone
no to prosta sprawa wyciągnąć panel regulacji grzania i sprawdzić czy poza cięgnem coś tam jest podłączone
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
- bonzo
- fanatyk nissana
- Posty: 4005
- Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
- Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
- Kontakt:
komputer pod przednim prawym fotelem http://nissan4u.com/parts/pathfinder/us ... tration_1/
dobrze ze się coś ruszyło w temacie może gość zacznie wreszcie jeździć a nie tylko głaskać go w garażu, ... a swoją droga to chyba każdy z nas kiedyś kupił takiego kota w worku ?
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
no i dalej problem
po waszych sugestiach zrobiłem co mogłem... kompa dalej nie znalazłem. nie wiem gdzie ktoś go w ogóle wsadził...
żeby było śmieszniej to po dolaniu oleju i płynu do chłodnicy zaświergotał że aż miło. zrobiłem nim około 1000 km.
i problem wrócił.
objawy dalej takie same jak przy uszczelce pod głowicą z tą różnicą że uszczelka jest nowa.
dodam że na wolnych obrotach jest masakra... faluje i chyba nie pali na wszystkie gary.
czy to możliwe żeby świece?
[ Dodano: 2013-03-15, 14:14 ]
P.S. - znalazłem komputer... jest pod siedzeniem pasażera z tyłu... pod kanapą a nie jak w książce serwisowej pod siedzeniem pasażera z przodu.
żeby było śmieszniej to po dolaniu oleju i płynu do chłodnicy zaświergotał że aż miło. zrobiłem nim około 1000 km.
i problem wrócił.
objawy dalej takie same jak przy uszczelce pod głowicą z tą różnicą że uszczelka jest nowa.
dodam że na wolnych obrotach jest masakra... faluje i chyba nie pali na wszystkie gary.
czy to możliwe żeby świece?
[ Dodano: 2013-03-15, 14:14 ]
P.S. - znalazłem komputer... jest pod siedzeniem pasażera z tyłu... pod kanapą a nie jak w książce serwisowej pod siedzeniem pasażera z przodu.
VG30I :)21
Nawet włączenie świateł zmienia obroty... może masz zwarcie lub coś wycięte.
Sprawdziłbym czujniki temperatury, potencjometr z przełącznikami, zaworek gorącego powietrza, grzałkę miksera, zmierzył podciśnienie - czy jest szczelny układ, sprawdził kable WN, cewkę i tranzystor mocy - czyli 90% co może nie działać. Łatwe do ogarnięcia.
Komp wymruga ewentualne problemy, ma naklejkę z pełną instukcją.
Jak coś, mam cały manual do VG30I.
Nawet włączenie świateł zmienia obroty... może masz zwarcie lub coś wycięte.
Sprawdziłbym czujniki temperatury, potencjometr z przełącznikami, zaworek gorącego powietrza, grzałkę miksera, zmierzył podciśnienie - czy jest szczelny układ, sprawdził kable WN, cewkę i tranzystor mocy - czyli 90% co może nie działać. Łatwe do ogarnięcia.
Komp wymruga ewentualne problemy, ma naklejkę z pełną instukcją.
Jak coś, mam cały manual do VG30I.
wojtku ratuj mnie więc tym manualem
mam jeden ale w cyrylicy w jpg. masakra...
jeśli jeszcze masz to w PL to o rany
prześlij mi go proszę na waleczny@ineria.pl lub lepiej zamieść link do zrzucenia
Stokrotne dzięki
p.s. - w poniedziałek lecę do znajomego mechanika, bo na mrozie nie da się robić, a ja garażu ogrzewanego nie mam.
mam jeden ale w cyrylicy w jpg. masakra...
jeśli jeszcze masz to w PL to o rany
prześlij mi go proszę na waleczny@ineria.pl lub lepiej zamieść link do zrzucenia
Stokrotne dzięki
p.s. - w poniedziałek lecę do znajomego mechanika, bo na mrozie nie da się robić, a ja garażu ogrzewanego nie mam.
Proszę, po dwusetnej stronie:
http://www.nicoclub.com/FSM/Hardbody/d21_truck_1989.pdf
https://www.dropbox.com/s/2815xvc4lz5y2 ... k_1989.pdf
Angielska wersja, pasuje tak od 1987.
http://www.nicoclub.com/FSM/Hardbody/d21_truck_1989.pdf
https://www.dropbox.com/s/2815xvc4lz5y2 ... k_1989.pdf
Angielska wersja, pasuje tak od 1987.