oswietlenie wewnetrzne
oswietlenie wewnetrzne
witam. od niedawna jestem posiadaczem Terrano 2 rok 2000 2.7 tdi. jak to z przewaznie kazdym nowo kupionym autem bywa sa jakies niedociagniecia. otoz oswietlenie wewnetrzne nie dziala przy otwieraniu drzwi. gdy wchodze wieczorem nic nie widac. dodam iz mechanicznie jak zalaczam swiatelka wewnetrzne(przyciskiem) to swieca. gdzie szukac problemu? drugii problem to brak tylnego swiatla przeciwmglowego( przy wlaczaniu zapala sie kontrolka na regarach (zarowka sprawdzana). z gory dziekuje za pomoc. pozdrawiam serdecznie
Sprawdź najpierw styki wewnątrz pod obudową lampki. Zdjęcie osłony i wyjęcie samej lampki nie powinno sprawić Ci większych problemów. Do przełączania (chyba i u Ciebie) jest zastosowane miedziane kółko, które odpowiednio się przesuwa do odpowiednich styków - tu może któryś z nich jest za bardzo wygięty. Jeżeli nie, to same prowadnice też jest łatwo sprawdzić, ale na pewno trudniej zorientować się która prowadnica jest od czego.
Reszta, to już chyba w słupkach bocznych - przyciski, które mają odskakiwać przy otwarciu drzwi, a do tych przycisków idą przewody - i tu już może być problem. Może bezpiecznik, choć nie wiem czy jest jakiś oddzielnie zastosowany.
Tyle mi przychodzi do głowy. Powodzenia.
Reszta, to już chyba w słupkach bocznych - przyciski, które mają odskakiwać przy otwarciu drzwi, a do tych przycisków idą przewody - i tu już może być problem. Może bezpiecznik, choć nie wiem czy jest jakiś oddzielnie zastosowany.
Tyle mi przychodzi do głowy. Powodzenia.
dziekuje za zainteresowanie tematem. otoz zaroweczki jezeli zalaczam mechanicznie swieca a czujniki w slupkach moim zdaniem dzialaja poniewaz moje terrano ma kontrolke otwartych drzwi i jezeli ja wciskam kontrolka gasnie(czyli dziala prawidlowo). dodam iz lampki z przodu sa dwie na prawa strone i lewa.. przyciskiem zalaczajac swieca. przy otwieraniu nie. czy jest do tego jakis przekaznik czy cos w tym stylu co moglo sie popsuc?
Możesz mieć uszkodzone sterowanie powolnym gaśnięciem lampek podświetlenia wnętrza. Lampki na przełącznikach możesz ustawić na świecące się cały czas lub gasnące (powoli) po zamknięciu drzwi, jest też opcja neutralna - przełącznik na środku. Światło bez układu powolnego gaśnięcia jest silniejsze, a przez ten układ trochę słabsze. Można to zauważyć przy przełączaniu przełącznika w lampce. Tak przynajmniej jest w moim z 1994 ale w późniejszych modelach zapewne powolne przyciemnianie też występuje.
Co do przeciwmgłowego, pierwsze sprawdź czy dochodzi zasilanie do tylnej lampy, jeśli tak to szukaj w samej lampie gdyż lampy tylne są narażone na wszystko co jest wyrzucane spod kół. Często nie widać uszkodzenia, a pod zalaną końcówką przewodu w samej oprawce śniedzieje przewód i całkowicie traci przewodność. To dość częsta przypadłość tych lamp.
A tak w ogóle to witamy nowego Kolegę na forum, odczytuj to jako aluzję.
Co do przeciwmgłowego, pierwsze sprawdź czy dochodzi zasilanie do tylnej lampy, jeśli tak to szukaj w samej lampie gdyż lampy tylne są narażone na wszystko co jest wyrzucane spod kół. Często nie widać uszkodzenia, a pod zalaną końcówką przewodu w samej oprawce śniedzieje przewód i całkowicie traci przewodność. To dość częsta przypadłość tych lamp.
A tak w ogóle to witamy nowego Kolegę na forum, odczytuj to jako aluzję.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
Akurat nie do mnie jest kierowane to pytanie ale może jednak napiszę kilka słów na ten temat.
W Twoim przypadku kolego cycepnik jak oświetlenie wnętrza samochodu nie włącza się przy otwieraniu tylko niektórych drzwi ewidentnie wskazuje to na uszkodzenie krańcówek przy drzwiach albo uszkodzenie przewodów idących do nich.
Krańcówki są niby hermetyczne ale można je rozebrać. Są tam bardzo delikatne ślizgi które z czasem się wyłamują lub przecierają. Są dużo delikatniejsze niż tradycyjne w innych samochodach więc stąd się biorą podobne usterki. Ja już to w swoim naprawiałem.
Zamień pierwsze miejscami krańcówki i już będziesz wiedział czy one są przyczyną usterki. Sama zamiana miejscami nie jest trudna ani pracochłonna, a może zaoszczędzić dużo czasu i nerwów.
Andrzej
W Twoim przypadku kolego cycepnik jak oświetlenie wnętrza samochodu nie włącza się przy otwieraniu tylko niektórych drzwi ewidentnie wskazuje to na uszkodzenie krańcówek przy drzwiach albo uszkodzenie przewodów idących do nich.
Krańcówki są niby hermetyczne ale można je rozebrać. Są tam bardzo delikatne ślizgi które z czasem się wyłamują lub przecierają. Są dużo delikatniejsze niż tradycyjne w innych samochodach więc stąd się biorą podobne usterki. Ja już to w swoim naprawiałem.
Zamień pierwsze miejscami krańcówki i już będziesz wiedział czy one są przyczyną usterki. Sama zamiana miejscami nie jest trudna ani pracochłonna, a może zaoszczędzić dużo czasu i nerwów.
Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
Znajduje się tu:
http://bebrs.pie-dabas.net/Webs/Terrano/R20/
albo tu:
http://terranoirk.ru/man/R20/
zapewne rozdział el
http://bebrs.pie-dabas.net/Webs/Terrano/R20/
albo tu:
http://terranoirk.ru/man/R20/
zapewne rozdział el
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przeczuwałem to ale nie chciałem przedwcześnie straszyć.
W najgorszym przypadku jak już nie będzie innego wyjścia to pozostaje rozwiercenie łba śruby, a następnie po ściągnięciu krańcówki nałożenie nakrętki na ten wystający kawałek śruby i pospawanie. W wyniku spawania połączenie na pewno puści i śrubka się wykręci bez najmniejszych problemów. Lakier też nie będzie uszkodzony, oczywiście trzeba pamiętać o zabezpieczeniu przed iskrami całej okolicy spawu i nie tylko spawu - tego chyba nie muszę nikomu przypominać. Takie naprawy urwanych śrub lub nie dających się wykręcić wielokrotnie przeprowadzałem z pełnym powodzeniem.
Przy montażu krańcówki dobrze posmaruj gwint w karoserii i samą śrubę. Śruby są tam bodajże z nierdzewki ale same nakrętki zgrzane do karoserii już nie więc dlatego z czasem robi się problem z wykręcaniem śrub w tych miejscach.
Jeszcze dodatkowa uwaga ze spawaniem czegokolwiek przy samochodzie. Zawsze najlepiej całkowicie odłączyć akumulator. Wskazane jest też odłączenie od instalacji samochodu komputera ale niekiedy jest z tym dużo zachodu. Na podłączonym komputerze spawałem i nic się nie wydarzyło ale jest to ryzykowne.
W najgorszym przypadku jak już nie będzie innego wyjścia to pozostaje rozwiercenie łba śruby, a następnie po ściągnięciu krańcówki nałożenie nakrętki na ten wystający kawałek śruby i pospawanie. W wyniku spawania połączenie na pewno puści i śrubka się wykręci bez najmniejszych problemów. Lakier też nie będzie uszkodzony, oczywiście trzeba pamiętać o zabezpieczeniu przed iskrami całej okolicy spawu i nie tylko spawu - tego chyba nie muszę nikomu przypominać. Takie naprawy urwanych śrub lub nie dających się wykręcić wielokrotnie przeprowadzałem z pełnym powodzeniem.
Przy montażu krańcówki dobrze posmaruj gwint w karoserii i samą śrubę. Śruby są tam bodajże z nierdzewki ale same nakrętki zgrzane do karoserii już nie więc dlatego z czasem robi się problem z wykręcaniem śrub w tych miejscach.
Jeszcze dodatkowa uwaga ze spawaniem czegokolwiek przy samochodzie. Zawsze najlepiej całkowicie odłączyć akumulator. Wskazane jest też odłączenie od instalacji samochodu komputera ale niekiedy jest z tym dużo zachodu. Na podłączonym komputerze spawałem i nic się nie wydarzyło ale jest to ryzykowne.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
Z tak opisanego problemu odpowiedź może być jedna - wymienić żarówkę?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."