[Terrano] Wyciągarka-wybór oraz montaż
[Terrano] Wyciągarka-wybór oraz montaż
Planuje montaż wyciągarki do mojego maleństwa.
Mam w związku z tym parę pytań:
O jakim udzwigu powinna być? Polecacie jakiś konkretny model z tanszej półki?
Jak zamontować do orurowania przedniego? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cac ... f5d86.html
Jak wogóle widzicie sens zakupu wyciągary? Z tego co patrze to jednak mało 4x4 jest w nią wyposażone
Mam w związku z tym parę pytań:
O jakim udzwigu powinna być? Polecacie jakiś konkretny model z tanszej półki?
Jak zamontować do orurowania przedniego? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cac ... f5d86.html
Jak wogóle widzicie sens zakupu wyciągary? Z tego co patrze to jednak mało 4x4 jest w nią wyposażone
- bonzo
- fanatyk nissana
- Posty: 4005
- Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
- Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
- Kontakt:
Chyba żartujesz z tymi ruramiTank pisze:Jak zamontować do orurowania przedniego? http://www.fotosik.pl/pok...bdbecf5d86.html
Co do uciągu to 9,5lb przy markowej wyciągarce z chińczykami różnie bywa
Co do sensu montowania jak to mówią czasami się może przydać u mnie czeka na montaż
uciąg im większy tym lepiej 13500 wydaje się rozsądne przynajmniej ja taką planuje
co do montażu do rur... to w wielkim jesteś błędzie... primo rury które pokazujesz to cienka lanserska konstrukcja, secundo tego się nie montuje do rur!
to powinno być przykręcone do ramy, poprzez płytę montażową, czasem zderzak... pancernie musi być, te rury zrobią "chrup" przy pierwszym uruchomieniu sprzętu
co do montażu do rur... to w wielkim jesteś błędzie... primo rury które pokazujesz to cienka lanserska konstrukcja, secundo tego się nie montuje do rur!
to powinno być przykręcone do ramy, poprzez płytę montażową, czasem zderzak... pancernie musi być, te rury zrobią "chrup" przy pierwszym uruchomieniu sprzętu
Kup jakas escape od Zibiego np:
http://escape4x4.pl/produkt/wyciagarka- ... nowy-model]
Do tego zblocze na wszelki wypadek i bedzie git
Przynajmniej z serwisem jakby co nie bedziesz musial sie meczyc bo Zbyszek solidna firma
Co do rur to jak koledzy napisali. Plyta pod winde mocowana do ramy obowiazkowo.
http://escape4x4.pl/produkt/wyciagarka- ... nowy-model]
Do tego zblocze na wszelki wypadek i bedzie git
Przynajmniej z serwisem jakby co nie bedziesz musial sie meczyc bo Zbyszek solidna firma
Co do rur to jak koledzy napisali. Plyta pod winde mocowana do ramy obowiazkowo.
Wyciagarka mechaniczna do auta jezdzacego na codzien to przesada chyba, za byla montowana seryjnie i mozna kupic caly kit, niestety wtedy mamy ja przed przednia osia, dociazamy przod (pajero,g-klasa,patrol,lc lj70itp)bombel pisze:Kilka razy jeździłem w terenie z profesjonalistami. Każdy mówił, że jak wyciągarka to tylko mechaniczna, nigdy nie elektryczna. Do tego ze 100 m liny i można jechać samemu
Znow do nieseryjnej trzeba pociac podloge, zrobic poprzeczki mocujace, slizgi prowadzenia liny, PTO, wal, najepiej hamulec do bebna... dluga historia.
Zamontujemy Ci do primery, bedziesz mogl ludzi z rowow wyciagac za kase= p11 turbo pomoc drogowa
Wczoraj pierwsza sytuacja gdzie wyciągarka by się przydała.Wyjedzałem na góre(ponad 1200 metrów) i mimo błota auto szło jak szalone dopółki nie chwyciło 10 metrów grubego odcinka sniegu.
Bicie serca równo poszło w góre bo trzeba było się odkopywać i cofać w tył,a pół metra obok przepaść 100 metrów
Kolejna sprawa.Pojezdziłem trochę popytałem i ogólnie koszt wyciągary z montażem to od 2300zł w góre więc chyba odpuszcze
Trochę doczytałem,że łącząc liny da się wyciągnąć auto HI-LIFTEM-ktoś tego próbował?
Bicie serca równo poszło w góre bo trzeba było się odkopywać i cofać w tył,a pół metra obok przepaść 100 metrów
Kolejna sprawa.Pojezdziłem trochę popytałem i ogólnie koszt wyciągary z montażem to od 2300zł w góre więc chyba odpuszcze
Trochę doczytałem,że łącząc liny da się wyciągnąć auto HI-LIFTEM-ktoś tego próbował?
Ja próbowałem wielokrotnie,alternatywa dobra,ale to nie to samo co winch ,liftem,podciągniesz ok 1m,i trzeba line przepinać,ale czasami ten metr czy2 wystarczy! gorzej jak w jakieś gęste błoto się wpakujesz,to raczej nie dasz rady takiego kolosa wyciągąć ! Kiedyś miałem samuraia to i jego nieraz z konkretnej wtopy hi liftem nie dało rady wyciągnąć! Zawsze można tzw,ruchcuga lub tirfora użyć,to daje rade nawet z patrolem,jak masz rurę do tego ponad 120cm.,i jak masz linę do tego ok 10-15m to nic nie musisz przepinać i kombinować
Dobrze jak masz konkretne progi, wtedy jak siadasz na brzuchu,to dzwigasz podkładasz jakieś kłody i jazda dalej ,ja niestety w nissanie jeszcze nie mam ,ale na wiosne coś pomyśle.Bo wyciąganie hi liftem to ostateczność.Uważaj tylko na drzwi,bo jak się osunie przy podnoszeniu,to można sobie kuku narobić.Ja jeszcze jak śmigałem samuraiem,to przy podnoszeniu otwierałem dzwi i kilka razy wpadł do środka gdyby mu dzwi staneły na drodze nie byłoby ciekawie. Trzeba uważać!
Trochę mniej miłe zaskoczenie pojawiło się podczas dzisiejszego testu podnoszenia
Pierwsza sprawa podnoszenie to nie prosta sprawa,mam stopnie pod HI-LIFTA i niestety podczas podnoszenia za wsporniki stopni jeden wygiął się o 5 cm w góre ,tak jak pisano powyżej ledwo dzwi nie uszkodziłem
Inne próby: Podnoszenie za hak jest w miarę bezpieczne,ale tutaj znowu po podniesieniu od ziemi na 40cm nagle hi lift przechylił się w prawo i auto opadło.
Pierwsza sprawa podnoszenie to nie prosta sprawa,mam stopnie pod HI-LIFTA i niestety podczas podnoszenia za wsporniki stopni jeden wygiął się o 5 cm w góre ,tak jak pisano powyżej ledwo dzwi nie uszkodziłem
Inne próby: Podnoszenie za hak jest w miarę bezpieczne,ale tutaj znowu po podniesieniu od ziemi na 40cm nagle hi lift przechylił się w prawo i auto opadło.
Kolego Tank,z mojego doświadczenia wynika że jeśli grunt jest niestabilny zawsze otwierałem drzwi lub klapę(w razie gdyby lewar miał ochotę powędrować do środka ) Z tego co piszesz masz stopnie,ale do wsiadania. Do podnoszenia musi być konkretna rura grubościenna,albo dobry profil,dobrze skręcony do ramy,albo nawet dodatkowo obspawany w innym przypadku można sobie albo nissankowi zrobić krzywdę ! Także jak chcesz wojować w terenie to musisz sobie konkretne progi zrobić,koszt nie będzie duży jeśli ogarniasz spawarę,a i roboty też wiele nie ma .Zaopatrz się jeszcze w tirfor,jeśli w najbliższym czasie nie planujesz wyciągarki,to naprawdę dość wygodna alternatywa.Gdybym miał do wyboru hi lifta lub trfor,wybrałbym to 2,bo szybciej i sprawniej wyratuję.O ile w pobliżu jest się za co zaczepić.
-
- nowy na forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 2012-06-25, 17:59
- Lokalizacja: Czechy-Polska