Świece Żarowe do Terrano II 2,7 Tdi 125 KM - jakie kupić...
Świece Żarowe do Terrano II 2,7 Tdi 125 KM - jakie kupić...
Jak W temacie jakie świece będą najlepsze do tego silnika i wytrzymają tyle co oryginalne?
Witam,
Osobiście nic do świec firmy Bosch nie mam. Jeździłem na nich kiedyś, ale w benzyniaku. Do żony Punto też kupiłem Bosch, w Maździe miałem NGK, wszystko wg mojego prywatnego schematu, że do japońskiego silnika świece NGK, do reszty Bosch. W Terrano na pewno będzie NGK (jak zajdzie taka potrzeba). Poza tym zdecydowana większość producentów samochodów na pierwszy montaż stosuje właśnie świece NGK a to zdecydowanie świadczy o jakości wyrobów tej firmy.
Kolego cycepnik, ty masz całkiem inny silnik od naszego weterana, 4 zawory na cylinder, wtrysk bezpośredni i na pewno całkiem innej budowy świece, więc być może w Twoim przypadku są jakieś specjalne dedykowane świece jakiegoś określonego producenta polecane przez innych użytkowników.
Pozdrawiam,
Piotr
Osobiście nic do świec firmy Bosch nie mam. Jeździłem na nich kiedyś, ale w benzyniaku. Do żony Punto też kupiłem Bosch, w Maździe miałem NGK, wszystko wg mojego prywatnego schematu, że do japońskiego silnika świece NGK, do reszty Bosch. W Terrano na pewno będzie NGK (jak zajdzie taka potrzeba). Poza tym zdecydowana większość producentów samochodów na pierwszy montaż stosuje właśnie świece NGK a to zdecydowanie świadczy o jakości wyrobów tej firmy.
Kolego cycepnik, ty masz całkiem inny silnik od naszego weterana, 4 zawory na cylinder, wtrysk bezpośredni i na pewno całkiem innej budowy świece, więc być może w Twoim przypadku są jakieś specjalne dedykowane świece jakiegoś określonego producenta polecane przez innych użytkowników.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
Piotrze,piotr323f pisze:Osobiście jak będę musiał wymieniać to tylko na NGK CY 58, ale wybór masz spory. Beru, Champion i Bosch też są dobre. Wybieraj generalnie porcelanowe te o krótkim czasie nagrzewania.
podzielam Twoje zdanie, że do 2,7 TDi to odpowiedni wybór.
W tym silniku są zupełnie inne świece. Są one bardzo długie i do ich wykręcenia potrzebny jest klucz rurkowy lub nasadowy długi 12 - tka, wiem z własnego doświadczenia. W końcu jest katalog świec i tam można zobaczyć jakie są dedykowane świece do każdego typu silnika.piotr323f pisze:Kolego cycepnik, ty masz całkiem inny silnik od naszego weterana, 4 zawory na cylinder, wtrysk bezpośredni i na pewno całkiem innej budowy świece, więc być może w Twoim przypadku są jakieś specjalne dedykowane świece jakiegoś określonego producenta polecane przez innych użytkowników.
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... CZ71/9945/
Wyczerpując temat do końca w silniku 2.7 TD dedykowane świece NGK (zamiennik) to:
http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... 12RS/9944/
Oryginał to: BERU GERMANY 0 100 226 171 11V
Podsumowując w każdym typie silnika (TD2.7T, TD2.7Ti, ZD30DDTi) występują inne świece żarowe.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
Tutaj podzielam zdanie kolegi cycepnik,miałem dużo do czynienia ze świecami w silnikach samochodów rajdowych i dość mocno wyśrubowanych i bosch często zawodził(mowa o benzynie,ze świecami żarowymi nie mam doświadczenia).Jednak kolega Piotr też ma racje,bo zawsze do japońca japońskie świeczki,lecz na ngk-ach też już się kilka razy przejechałem,mam jeszcze honde crx i ngk zawiodły po 3tys.km,teraz zapodałem denso,przeleciała 7tys.km i jest ok.Pozdrawiam Paweł
Witam,
Trochę dyskusja poszła nie w tym kierunku co trzeba. W swoim pierwszym poście napisałem, że ja kupię (jak będę potrzebował) świece żarowe NGK. Czy są najlepsze, nie wiem, dla mnie tak. To jest wyłącznie moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać. Co do Boscha i innych producentów podobnie sprawa wygląda. Najważniejsze, że mamy wybór i możemy dzielić się doświadczeniami.
Pozdrawiam,
Piotr
Trochę dyskusja poszła nie w tym kierunku co trzeba. W swoim pierwszym poście napisałem, że ja kupię (jak będę potrzebował) świece żarowe NGK. Czy są najlepsze, nie wiem, dla mnie tak. To jest wyłącznie moje zdanie i nikt nie musi się z nim zgadzać. Co do Boscha i innych producentów podobnie sprawa wygląda. Najważniejsze, że mamy wybór i możemy dzielić się doświadczeniami.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
Witam,
Zrobiłem sobie kontrolkę działania świec żarowych i wyłącznik zasilania przekaźnika świec żarowych. Wiem kiedy i jak długo pracują świece, poza tym mogę je sobie wyłączyć wcześniej wg własnego uznania. W sterowniku silnika ECM generuje się odpowiedni kod błędu nr 83 (Glow plug relay - circuit malfunction, Przekażnik świec żarowych - awaria obwodu), ale nie jest on na tyle istotny, aby włączyć kontrolkę "Check engine". Jak do tej pory wszystko działa idealnie.
Pozdrawiam,
Piotr
Zrobiłem sobie kontrolkę działania świec żarowych i wyłącznik zasilania przekaźnika świec żarowych. Wiem kiedy i jak długo pracują świece, poza tym mogę je sobie wyłączyć wcześniej wg własnego uznania. W sterowniku silnika ECM generuje się odpowiedni kod błędu nr 83 (Glow plug relay - circuit malfunction, Przekażnik świec żarowych - awaria obwodu), ale nie jest on na tyle istotny, aby włączyć kontrolkę "Check engine". Jak do tej pory wszystko działa idealnie.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...