Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[TERRANO] Ustawienie zaworów 2.7 td

Moderatorzy: bonzo, azorek

krzys1001
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-11-20, 12:41
Lokalizacja: wałbrzych

[TERRANO] Ustawienie zaworów 2.7 td

Post autor: krzys1001 » 2012-11-20, 13:04

Witam .
Przymierzam się regulacji zaworów moim 2.7 TD. znalazłem na forum coś w tym temacie.
Użytkownicy podają luz 0.25 a w autodacie jest 0.35.
Jakie są wasze doświadczenia??

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-11-20, 14:38

W instrukcji obsługi jest podane 2 x 0,25 czyli ssący i wydechowy. Pisałem o tym w dużo wcześniejszym temacie.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

krzys1001
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-11-20, 12:41
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 » 2012-11-20, 15:33

Właśnie jestem po regulacji. Luzy były dosyć duże, około 0.4. Ustawiłem po 0.25.
Jeszcze jedno jest dla mnie ciekawe, dlaczego na ciepłym silniku się reguluje??
Nie zakładałem pokrywy z ciekawości zobaczę jakie są luzy na zimnym.

Generalnie mój problem polega na tym, że zimny przez krótka chwilę nie pali na jeden cylinder. Myślałem, że za małe luzy zaworowe a tu na odwrót. świece sprawdzałem miernikiem, teoretycznie dobre.

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-11-20, 19:05

krzys1001 pisze:Jeszcze jedno jest dla mnie ciekawe, dlaczego na ciepłym silniku się reguluje??
Witam,

No właśnie na ciepłym, nie na gorącym. A kiedy jest ciepły a kiedy gorący? Sam do dzisiaj nie wiem. Myślę, że jak ostygnie 0,5h po przyjeździe i jak się wtedy zabierzemy za odkręcanie to wtedy będzie już ciepły. U mnie to trochę dłużej potrwa bo mam do zdjęcia jeszcze intercooler.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-11-20, 22:14

Dla przypomnienia - wszystko o regulacji zaworów w 2,7 jest w dziale "Zrób to sam",
temat: [Terrano] regulacja/ustawianie zaworów w Nissan Terrano II 2
viewtopic.php?t=5498
Temat dostępny po zalogowaniu się.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-11-20, 23:58

azm-61 pisze:Dla przypomnienia - wszystko o regulacji zaworów w 2,7 jest w dziale "Zrób to sam",
temat: [Terrano] regulacja/ustawianie zaworów w Nissan Terrano II 2
viewtopic.php?t=5498
Temat dostępny po zalogowaniu się.
Witaj Andrzeju!

Masz rację, wszystko tam jest. Ukryte zarówno przed nie zalogowanym użytkownikiem jak i autorem. Nic tam nie można ani zmienić, dopisać a nawet samodzielnie zamieścić czegoś nowego.

Wracając do problemu kolegi krzys1001, to o co chodzi z tym niepracującym cylindrem przy rozruchu, napisz więcej informacji to ktoś coś podpowie.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

krzys1001
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-11-20, 12:41
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 » 2012-11-21, 08:13

Już opisze swój problem
Rano zimny silnik jak odpali nie chodzi zbyt równo i delikatnie kopci na biało. Wystarczy dodać trochę gazu i problemu nie ma. Myślałem, że to świece żarowe. Nie wyciągałem ich, tylko miernikiem sprawdzałem. Ale być może nie równo albo któraś słabiej grzeje.
Pomyślałem, że zawór ma za mały luz i na zimnym się nie domyka ale przeciwmnie wszystkie miały za duże luzy.

[ Dodano: 2012-11-21, 16:26 ]
Właśnie zmierzyłem luz zaworowy na zimnym silniku. Generalnie jest mniejszy niż na ciepłym ale zawory nie są podparte.
Wszystko złożyłem i próba. Ku mojemu zaskoczeniu auto zapaliło dużo lżej niż przed regulacją zaworów. Choć przez krótką chwilę potrzęsło motorem.

Czy wasze silniki na zimnym też delikatnie trzęsie??

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-11-21, 19:47

Witam,

Na zimnym silniki luzy zaworowe powinny być większe niż na gorącym bo po to właśnie one są, aby zrekompensować rozszerzalność cieplną elementów mechanizmu rozrządu pod wpływem temperatury i zapewnić całkowite zamykanie się zaworów, czyli szczelność komory spalania. Tyle teorii.

Z opisu problemu co napisałeś, że występuje przy zapalaniu silnika wygląda na uszkodzoną świecę żarową. Jak się domyślam sprawdziłeś rezystancję ich cewek, sprawdź jeszcze jaki prąd pobierają poszczególne świece. To takie kombinacje, aby ich bez potrzeby nie wykręcać, bo są z tym spore problemy. Z uwagi na ich delikatność najbezpieczniej jest je odkręcać nie przekraczając dwukrotnej wartości siły jaka jest wymagana przy ich dokręcaniu (niezbędny klucz dynamometryczny). Jak nie będą chciały się odkręcić trzeba już kombinować, wiadomo o co chodzi.

Sprawdź czy nie masz oleju w kolektorze dolotowym, ściekający olej do cylindra przy rozruchu również da podobny efekt. Do tego momentu wszystko zrobisz sam, później to wtryskiwacze i pomiar ciśnienia sprężania.

Mam ze stycznia nagranie zapalanego silnika, jak Cię to interesuje to pobierz to ode mnie z serwera stąd --> https://piotr323f.dyndns.org/MyWeb/Inte ... no/Silnik/.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

krzys1001
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-11-20, 12:41
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 » 2012-11-22, 08:42

Też wydaje mi się, że to jest uszkodzona świeca żarowa. W sobotę chyba spróbuje wykręcić i sprawdzę jak działają.

faktycznie w kolektorze dolotowym było trochę oleju, być może to jest przyczyna. Muszę dokładnie to sprawdzić.

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-11-22, 18:32

Witam,

Najlepiej to zdejmij wszystko od turbosprężarki do kolektora dolotowego i dobrze to w środku wyczyść (myć nie musisz, bo to bez sensu). Olej pochodzi z turbosprężarki lub jakichś problemów z odpowietrzeniem silnika (ogólnie). Ze świecami uważaj przy wykręcaniu. Najpierw wyczyść cały dolot i zobacz czy jest różnica.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”