Witam
panowie mam takie pytanko odnośnie zaworu(elektromagnes) który znajduje się przy pompie wtryskowej na nadmiarze u mnie jest on cały czas otwarty gdy podam napięcie to słychać pstrykniecie ale nadal zawór jest otwarty. Moze ktoś wie jak on działa i podzieli się swoja wiedza.
[Terrano] Nissan terrano zawor nadmiaru 2.7td 1993r.
Kolego, wpisz model i rocznik w ustawieniach swojego profilu wtedy w każdym temacie będzie wiadomo jaki masz model i rok samochodu. To ułatwia innym odpowiadanie na pytania.
Widzę, że nikt jeszcze nie zajął stanowiska w tej sprawie więc postaram się Tobie wyjaśnić pokrótce jego rolę w pompie wtryskowej.
Pierwszy zawór odcina dopływ paliwa do pompy wtryskowej i to raczej wszyscy wiedzą.
Drugi i zapewne o ten Tobie chodzi przy rozruchu zimnego silnika jest zamknięty powodując zwiększenie ciśnienia paliwa i przez to przestawienie kąta wtrysku bodajże o 2°. Powoduje to równiejszą pracę zimnego silnika. Zawór ten jest wyłączany przy 30-40° C teraz już dokładnie nie pamiętam ale możesz to sprawdzić tu: http://terranoirk.ru/man/R20_93/ w rozdziale EF & EC. Tym zaworem pośrednio steruje jeden z trzech czujników temperatury płynu chłodzącego umieszczony w obudowie termostatu.
Możesz sobie przeprowadzić mały eksperyment, wepnij się z przewodem do zasilania tego zaworu i w układ wepnij małą żarówkę, drugi przewód podłącz do masy. Żarówkę umieść w kabinie aby mieć podgląd na nią. W czasie jazdy jak silnik sie będzie nagrzewać zauważysz zgaśnięcie żarówki i delikatną zmianę pracy silnika.
Andrzej
Widzę, że nikt jeszcze nie zajął stanowiska w tej sprawie więc postaram się Tobie wyjaśnić pokrótce jego rolę w pompie wtryskowej.
Pierwszy zawór odcina dopływ paliwa do pompy wtryskowej i to raczej wszyscy wiedzą.
Drugi i zapewne o ten Tobie chodzi przy rozruchu zimnego silnika jest zamknięty powodując zwiększenie ciśnienia paliwa i przez to przestawienie kąta wtrysku bodajże o 2°. Powoduje to równiejszą pracę zimnego silnika. Zawór ten jest wyłączany przy 30-40° C teraz już dokładnie nie pamiętam ale możesz to sprawdzić tu: http://terranoirk.ru/man/R20_93/ w rozdziale EF & EC. Tym zaworem pośrednio steruje jeden z trzech czujników temperatury płynu chłodzącego umieszczony w obudowie termostatu.
Możesz sobie przeprowadzić mały eksperyment, wepnij się z przewodem do zasilania tego zaworu i w układ wepnij małą żarówkę, drugi przewód podłącz do masy. Żarówkę umieść w kabinie aby mieć podgląd na nią. W czasie jazdy jak silnik sie będzie nagrzewać zauważysz zgaśnięcie żarówki i delikatną zmianę pracy silnika.
Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift: