[Terrano] Dolewka oleju do skrzyni biegów
- ija-francja
- nowy na forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2012-08-18, 18:25
- Lokalizacja: FR
[Terrano] Dolewka oleju do skrzyni biegów
Witam serdecznie na Forum.
Od roku jestem właścicielem Nissana Terrano wd21 2.7td. To już kolejna terenówka. Sprawuje się świetnie chociaż od kilku dni zaczyna mnie martwić
Otóż problem powstał w trakcie wakacyjnego wyjazdu. Wyjazd i powrót były zatem stresujące.
Problem to dziwny odgłos (tylko i wyłącznie) na 5-tym biegu przy znacznym obciążeniu, np wjazd pod górę. Słychać to wyraznie w kabinie, jakby DJ się płytami bawił i je miksował. Waszej wyobrazni pozostawiam te odgłosy
W każdym razie wymyśliłem sobie, że może brakować oleju w skrzyni biegów. Jak to sprawdzić i którędy dolać?
Po lewej stronie (patrząc od silnika) jest wkrecony czujnik -chyba światła cofania, a po prawej, na tej samej wysokości jest śruba -może korek przelewowy.
Wolę dopytać chociażm chętnie spróbował bym przez ten czujnik, ale jesli stan jest wyżej to mogę pogorszyc sytuację.
Jeśli już taki temat był to prosze o link bo jakoś nie potrafię sam tego znalezć
W gróry dziękuję
Od roku jestem właścicielem Nissana Terrano wd21 2.7td. To już kolejna terenówka. Sprawuje się świetnie chociaż od kilku dni zaczyna mnie martwić
Otóż problem powstał w trakcie wakacyjnego wyjazdu. Wyjazd i powrót były zatem stresujące.
Problem to dziwny odgłos (tylko i wyłącznie) na 5-tym biegu przy znacznym obciążeniu, np wjazd pod górę. Słychać to wyraznie w kabinie, jakby DJ się płytami bawił i je miksował. Waszej wyobrazni pozostawiam te odgłosy
W każdym razie wymyśliłem sobie, że może brakować oleju w skrzyni biegów. Jak to sprawdzić i którędy dolać?
Po lewej stronie (patrząc od silnika) jest wkrecony czujnik -chyba światła cofania, a po prawej, na tej samej wysokości jest śruba -może korek przelewowy.
Wolę dopytać chociażm chętnie spróbował bym przez ten czujnik, ale jesli stan jest wyżej to mogę pogorszyc sytuację.
Jeśli już taki temat był to prosze o link bo jakoś nie potrafię sam tego znalezć
W gróry dziękuję
Z podanych informacji podejrzewam, że brakuje oleju w skrzyni begów. Czym prędzej sprawdź poziom oleju w skrzyni aby nie narobić sobie więcej problemów. Najlepiej sprawdź wszystkie oleje w samochodzie:ija-francja pisze:Po lewej stronie (patrząc od silnika) jest wkrecony czujnik -chyba światła cofania, a po prawej, na tej samej wysokości jest śruba -może korek przelewowy.
przedni most - olej przekładniowy API-GL5
skrzynia biegów olej przekładniowy - API GL-4
olej skrzyni rozdzielczej - olej przekładniowy - API GL-4
tylny most - olej przekładniowy LSD APi GL-5 i SAE 80-90 koniecznie LSD
Czujnika cofania nie wykręcasz ale korek przelewowy jak najbardziej. Olej ma byś równo z płaszczyzną dolej części otworu korka kontrolnego choć niektórzy twierdzą, że powinno się pochylić Terrano aby do skrzyni wlać nieco więcej oleju co spowoduje lepsze jej smarowanie.
Jeśli potrzebujesz więcej informacji to bardziej rozwinę temat choć na forum było już dużo informacji na ten temat.
Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
z tym LSD to nie koniecznie tylko najpierw niech sprawdzi czy ma LSD
lepiej wymień zamiast dolewać, tylko pamiętaj ze najpierw odkręca się korek wlewowy
lepiej wymień zamiast dolewać, tylko pamiętaj ze najpierw odkręca się korek wlewowy
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
Witam,
Też dolewałem po pewnym czasie niecały litr powyżej nominalnego poziomu, raczej tak dla świętego spokoju, bo skoro trafia się tu i ówdzie na informację, że lepiej tak zrobić a raczej to nie zaszkodzi to zrobić tak trzeba. Ja dołożyłem jeszcze do tego środek uszlachetniający do oleju. Jak się ma strzykawkę o pojemności 1l, to żaden problem. Trzeba parę razy poćwiczyć zakręcanie korka po omacku, końcówkę strzykawki owinąć szmatą i do ataku. Konkretnie do skrzyni musi być olej APi GL-4 i o lepkości 75W/90.
Pozdrawiam,
Piotr
Też dolewałem po pewnym czasie niecały litr powyżej nominalnego poziomu, raczej tak dla świętego spokoju, bo skoro trafia się tu i ówdzie na informację, że lepiej tak zrobić a raczej to nie zaszkodzi to zrobić tak trzeba. Ja dołożyłem jeszcze do tego środek uszlachetniający do oleju. Jak się ma strzykawkę o pojemności 1l, to żaden problem. Trzeba parę razy poćwiczyć zakręcanie korka po omacku, końcówkę strzykawki owinąć szmatą i do ataku. Konkretnie do skrzyni musi być olej APi GL-4 i o lepkości 75W/90.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
- ija-francja
- nowy na forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2012-08-18, 18:25
- Lokalizacja: FR
Dziękuję za info. Osobiście też podejrzewam niski stan oleju. Nie wykręcać czujnika tylko korek, więc zakładam, że moje rozumowanie jest poprawne, czyli to co wydaje mi się być czujnikiem światła cofania -zaraz za obudową sprzęgła po lewej stronie skrzyni patrząc od strony silnika, ma swój odpowiednik po przeciwnej stronie w postaci śruby. Oba elementy które zwróciły dziś moją uwagę są w połowie wysokości skrzynki i te najbardziej mi odpowiadaly jako kontrolka stanu oleju. Co prawda do śruby po prawej stronie jest utrudnione dojscie z powodu przedniego wału. Myślę że to będzie to, śruba ma kwadratowy łeb (1/2 lub 3/4"). Jeśli jestem w błędzie to proszę o info.
Co do mostu tylnego i dodatku LS to jest to bezsprzeczne, ponieważ blokada działa poprawnie (na moście jest naklejka LSD). Co do pozostałych punktów to we Francji serwis tego modelu jest "cienki" ale info z serwisu Nissana z Bydgoszczy (mojego rodzinnego miasta ):
- silnik 10W40 -6 litrów,
- skrzynka rozdzielcza API GL-4 -b/d co do pojemności,
- skrzynia biegów API GL-4 -4 litry,
- przedni most 80W90 -1,3 litra,
- tylny most 80W90 LS -1,3 litra
Co do mostu tylnego i dodatku LS to jest to bezsprzeczne, ponieważ blokada działa poprawnie (na moście jest naklejka LSD). Co do pozostałych punktów to we Francji serwis tego modelu jest "cienki" ale info z serwisu Nissana z Bydgoszczy (mojego rodzinnego miasta ):
- silnik 10W40 -6 litrów,
- skrzynka rozdzielcza API GL-4 -b/d co do pojemności,
- skrzynia biegów API GL-4 -4 litry,
- przedni most 80W90 -1,3 litra,
- tylny most 80W90 LS -1,3 litra
Był:
Renault Scenic RX4 1.9dci 105KM
Terrano wd21 2.7TD 100KM ... gdzie on nie wjechał
Subaru Forester AWD 2.0 125KM
Jest:
T30 2.2dci 136KM jeszcze nie zepsuty przez Renault
Renault Scenic RX4 1.9dci 105KM
Terrano wd21 2.7TD 100KM ... gdzie on nie wjechał
Subaru Forester AWD 2.0 125KM
Jest:
T30 2.2dci 136KM jeszcze nie zepsuty przez Renault
Witam,ija-francja pisze:- skrzynia biegów API GL-4
W przypadku skrzyni biegów doinwestuj w olej o lepkości 75W/90. Wszystkie korki spustowo/zalewowe są na wewnętrzny kwadrat 1/2", jak chcesz używać elementów od kluczy nasadowych to uważaj bo można je trochę pokaleczyć. Ja pospawałem sobie klucz z dwoma ramionami, dłuższe jest potrzebne do odkręcenia korka wlewowego do skrzyni redukcyjnej.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
korki mają kwadratowy łeb, inna jest do wlewu inna do spustu kwadrat 13,5 i 12,7 mm, innymi zniszczysz gniazda
czujnik wstecznego jest po prawej i prawej samochodu dla pewności ... wystają z niego kabelki.
mosty były rożne czasem 1,7 czasem 2,3 wchodzi
więcej oleju do skrzyni to wlewa się od góry wyjmując lewarek ale z tym jest trochę zabawy, można jeszcze odpowiednio "wypoziomować" samochód.
czujnik wstecznego jest po prawej i prawej samochodu dla pewności ... wystają z niego kabelki.
przedni wał masz z prawej ? chyba twojej prawej jak leżysz pod samochodemija-francja pisze:Co prawda do śruby po prawej stronie jest utrudnione dojscie z powodu
przedniego wału.
mosty były rożne czasem 1,7 czasem 2,3 wchodzi
więcej oleju do skrzyni to wlewa się od góry wyjmując lewarek ale z tym jest trochę zabawy, można jeszcze odpowiednio "wypoziomować" samochód.
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
- ija-francja
- nowy na forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2012-08-18, 18:25
- Lokalizacja: FR
Jeszcze raz dziękuję. Czytałem o "kluczach" do korków
Tak, wał po prawej jak patrze od przodu auta, czyli po lewej stronie obudowie skrzyni biegow (w kierunku sprzegła) jest korek przelewowy a czujnik wstecznego po prawej (wychodzą kabelki do wiązki).
Tyle tylko że u mnie korek przelewowy to śruba z kwadratem na zewnątrz, nie tak jak spusty. Może ktoś to wymienił
Wrobiłem fotki:
-korek spustowy
-korek wlewowy
-czujnik świateł cofania
Korek wlewowy nie odkręcalny (kwadrat 17mm), czujnik na klucz 18 -jedyny jaki mam to oczko, które nie przechodzi przez wtyczkę czujnika, a demontaż lewarków z góry to za dużo pracy. Zatem jutro podjadę do kolegi, który prowadzi warsztat i ma apewne lepsze narzędzia niż ja
Tak, wał po prawej jak patrze od przodu auta, czyli po lewej stronie obudowie skrzyni biegow (w kierunku sprzegła) jest korek przelewowy a czujnik wstecznego po prawej (wychodzą kabelki do wiązki).
Tyle tylko że u mnie korek przelewowy to śruba z kwadratem na zewnątrz, nie tak jak spusty. Może ktoś to wymienił
Wrobiłem fotki:
-korek spustowy
-korek wlewowy
-czujnik świateł cofania
Korek wlewowy nie odkręcalny (kwadrat 17mm), czujnik na klucz 18 -jedyny jaki mam to oczko, które nie przechodzi przez wtyczkę czujnika, a demontaż lewarków z góry to za dużo pracy. Zatem jutro podjadę do kolegi, który prowadzi warsztat i ma apewne lepsze narzędzia niż ja
pewnie nieodkręcalny przy dostępnych narzędziach
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
Witam,
Z tymi różnymi rozmiarami gniazd korków to głupota, ale dobrze wiedzieć. Kolego "ija-francja" jakby tte gniazda się już nieco "zużyły" to w ostateczności można je przerobić na coś bardziej cywilizowanego dospawując do nich łeb normalnej śruby.
Pozdrawiam,
Piotr
Z tymi różnymi rozmiarami gniazd korków to głupota, ale dobrze wiedzieć. Kolego "ija-francja" jakby tte gniazda się już nieco "zużyły" to w ostateczności można je przerobić na coś bardziej cywilizowanego dospawując do nich łeb normalnej śruby.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
pewnie żeby ci się nie pomyliły bo spustowy jest magnetyczny...
.. dospawać ? lepiej do tokarza po nowy
.. dospawać ? lepiej do tokarza po nowy
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
chciałeś łeb normalnej śruby tak ? to nie marudź
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
? - może by tak trochę jaśniej. Dospawanie śruby jest jednym z wielu rozwiązań, tyle chciałem w sumie dodać. Jak ktoś ma inne pomysły to niech napisze coś konstruktywnego, można będzie coś wybrać dla siebie biorąc pod uwagę swoje możliwości/umiejętności.hugh_h pisze:chciałeś łeb normalnej śruby tak ? to nie marudź
... W życiu piękne są tylko chwile ...
to nie wiem w jakim samochodzie ? bo tutaj to prędkościomierz siedzi w reduktorze, pozatym u mnie jest np. bez linkibombel pisze:ja od dawna dolewam przez linke od predkosciomierza
[ Dodano: 2012-08-21, 09:39 ]
dokup sobie odpowiedni klucz / nasadkę - naprawdę będzie najprościejpiotr323f pisze:? - może by tak trochę jaśniej. Dospawanie śruby jest jednym z wielu rozwiązań, tyle chciałem w sumie dodać. Jak ktoś ma inne pomysły to niech napisze coś konstruktywnego, można będzie coś wybrać dla siebie biorąc pod uwagę swoje możliwości/umiejętności.hugh_h pisze:chciałeś łeb normalnej śruby tak ? to nie marudź
wszystko inne to rzeźbienie
gwint uszczelniasz silikonem i dokręcasz korek max do 34Nm
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
- ija-francja
- nowy na forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2012-08-18, 18:25
- Lokalizacja: FR
Oj, dużo napisaliście więc spieszę z wyjaśnieniem.
Jest już po sprawie. Tak jak pisałem, kolega który ma warsztat, ma i narzędzia.
Zawsze się nabije jaka jest róznica miedzy nami, otóż ja kupuję 100 kluczy za 1 euro a on kupuje jeden klucz za 100 euro No ale to jego praca i jego chleb.
Z zawodu jestem mechanikiem, prowadziłem własny warsztat ponad 10 lat temu. Teraz grzebię tylko na własne potrzeby, więc i narzędzia kupuje marnej jakości.
Mój drugi zawód i ten który preferuje, to kierowca
Co do Nissana to po zluzowaniu korka w warsztacie, wróciłem do domu i dolałem 0,5 litra oleju do stanu nominalnego. Hałas skrzyni ustąpił.
Co do warsztatów "ślusarskich" to jest ich kilka zaledwie w okolicy i nie chcą podejmować się takiej "drobnicy" jak dorobienie korka.
Wymiana tego korka na srubę jest raczej nie możliwe, bo ze względu na wielkość gwintu, trzeba by ten korek dokręcać kluczem 40
Co do zakupów na allegro, to chyba sobie dam spokój. Ostatnio kupiłem włącznik do świateł. Ma gwarancje na 10.000 przełączeń. Zdechł po pierwszych 20. Owszem będę reklamował, ale znów mój koszt wysyłki i czas oczekiwania A we Francji wielu rzeczy kupić nie można, ot np łącznik elastyczny do wydechu. Jeśli takowy jest przyspawany do katalizatora to trzeba wymienić całość.
Dzięki za wszlkie podpowiedzi
Jest już po sprawie. Tak jak pisałem, kolega który ma warsztat, ma i narzędzia.
Zawsze się nabije jaka jest róznica miedzy nami, otóż ja kupuję 100 kluczy za 1 euro a on kupuje jeden klucz za 100 euro No ale to jego praca i jego chleb.
Z zawodu jestem mechanikiem, prowadziłem własny warsztat ponad 10 lat temu. Teraz grzebię tylko na własne potrzeby, więc i narzędzia kupuje marnej jakości.
Mój drugi zawód i ten który preferuje, to kierowca
Co do Nissana to po zluzowaniu korka w warsztacie, wróciłem do domu i dolałem 0,5 litra oleju do stanu nominalnego. Hałas skrzyni ustąpił.
Co do warsztatów "ślusarskich" to jest ich kilka zaledwie w okolicy i nie chcą podejmować się takiej "drobnicy" jak dorobienie korka.
Wymiana tego korka na srubę jest raczej nie możliwe, bo ze względu na wielkość gwintu, trzeba by ten korek dokręcać kluczem 40
Co do zakupów na allegro, to chyba sobie dam spokój. Ostatnio kupiłem włącznik do świateł. Ma gwarancje na 10.000 przełączeń. Zdechł po pierwszych 20. Owszem będę reklamował, ale znów mój koszt wysyłki i czas oczekiwania A we Francji wielu rzeczy kupić nie można, ot np łącznik elastyczny do wydechu. Jeśli takowy jest przyspawany do katalizatora to trzeba wymienić całość.
Dzięki za wszlkie podpowiedzi
Witam,hugh_h pisze:to nie wiem w jakim samochodzie ? bo tutaj to prędkościomierz siedzi w reduktorze, pozatym u mnie jest np. bez linkibombel pisze:ja od dawna dolewam przez linke od predkosciomierza
[ Dodano: 2012-08-21, 09:39 ]dokup sobie odpowiedni klucz / nasadkę - naprawdę będzie najprościejpiotr323f pisze:? - może by tak trochę jaśniej. Dospawanie śruby jest jednym z wielu rozwiązań, tyle chciałem w sumie dodać. Jak ktoś ma inne pomysły to niech napisze coś konstruktywnego, można będzie coś wybrać dla siebie biorąc pod uwagę swoje możliwości/umiejętności.hugh_h pisze:chciałeś łeb normalnej śruby tak ? to nie marudź
wszystko inne to rzeźbienie
gwint uszczelniasz silikonem i dokręcasz korek max do 34Nm
Dzięki kolego za rady, ale jestem przekonany, że nie przeczytałeś od początku(!) tego tematu. Już 1,5 roku wstecz ten problem rozwiązałem pomimo, przyznaję się do tego, że nie wiedziałem o dwóch różnych rozmiarach korków.
Poza tym nie napisałem nigdzie, że chciałem zastąpić oryginalny korek śrubą tylko do oryginalnego korka z uszkodzonym gniazdem proponowałem dospawać śrubę.
Nie przyglądałem się jak jest skonstruowany nasz korek w Terrano, ale niekiedy gwint jest nacięty na powierzchni stożkowej. Uszczelnienie następuje na samym zarysie gwintu i nie potrzeba żadnych innych dodatkowych elementów do uszczelnienia połączenia.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
raczej pisałem do kolegi z francjipiotr323f pisze: Nie przyglądałem się jak jest skonstruowany nasz korek w Terrano, ale niekiedy gwint jest nacięty na powierzchni stożkowej. Uszczelnienie następuje na samym zarysie gwintu i nie potrzeba żadnych innych dodatkowych elementów do uszczelnienia połączenia.
Piotr
co niekiedy to niekiedy a ja właśnie pisze jak jest w terrano - nissan wyraźnie zaleca uszczelnić gwinty na korkach
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
- ija-francja
- nowy na forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 2012-08-18, 18:25
- Lokalizacja: FR
A jest to możliwe bo gwint nie był niczym pociapany. Po wkręceniu tego korka (około 1cm), poza gniazdem zostaje jeszcze kilka zwojów gwintu. Nie ma uszczelnienia typu podkładka czy kołnierz.Nie przyglądałem się jak jest skonstruowany nasz korek w Terrano, ale niekiedy gwint jest nacięty na powierzchni stożkowej. Uszczelnienie następuje na samym zarysie gwintu i nie potrzeba żadnych innych dodatkowych elementów do uszczelnienia połączenia.
Pozdrawiam,
Piotr
W sobote posprawdzam pozostałe stany oleju, to wykręce jeszcze raz ten korek i sprawdzę.
proponuje otworzyć serwisówkę i przeczytać ... dla leniwych np http://bebrs.pie-dabas.net/Webs/Terrano/R20/mt.pdf str 10
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory
Przeczytałem, faktycznie zgadza się, powinno zastosować się jeszcze dodatkowo uszczelniacz. Tak jest w serwisówce. Jedno natomiast jest pewne, że korek ma gwint nacięty na powierzchni stożkowej, jak zdejmiesz to się przekonasz i co mogę stwierdzić w 100% mam wszystkie korki zakręcone bez klucza dynamometrycznego (pomimo zalecanych 25-34 Nm) i jak do tej pory przez 1,5 roku nic nie wyciekło. Poza tym, coś mi się wydaje, że Twoja potrzeba pomagania chyba coś nie może zostać zaspokojona.hugh_h pisze:proponuje otworzyć serwisówkę i przeczytać ... dla leniwych np http://bebrs.pie-dabas.net/Webs/Terrano/R20/mt.pdf str 10
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
potrzeba jak potrzeba, po prostu jak wiem jak jest to pisze, zawsze ktoś może mieć lepsze argumenty to wtedy mnie przekona, że jest coś inaczej
ja nie pisałem nigdzie że nie jest stożkowy, a jest to w miarę jasne bo jakby nie był stożkowy to byś przecież wkręcił na wylot ....
a ja zawsze staram się używać klucza dynamometrycznego bo już ukręciłem kilka gwintów w życiu a inne za słabo dokręciłem, w każdym przypadku były problemy.
ja nie pisałem nigdzie że nie jest stożkowy, a jest to w miarę jasne bo jakby nie był stożkowy to byś przecież wkręcił na wylot ....
a ja zawsze staram się używać klucza dynamometrycznego bo już ukręciłem kilka gwintów w życiu a inne za słabo dokręciłem, w każdym przypadku były problemy.
- http://www.hcd-customdevices.pl/
- NOWE zestawy +4" terrano / pickup, synchronizatory