Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] SILNIK NIE WCHODZI NA OBROTY I DYMI

Moderatorzy: bonzo, azorek

BULI1
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-02-18, 18:24
Lokalizacja: WROCŁAW

[Terrano] SILNIK NIE WCHODZI NA OBROTY I DYMI

Post autor: BULI1 » 2012-02-18, 18:55

witam użytkowników forum posiadam nissana terrano 2 rok prod. 1993 2,7 TD i mam poważny problem z tym samochodem .po prostu silnik nie daje pełnych obrotów max 1900 obrotów i bardzo mocno dymi na czarno prosze o pomoc w tym temacie ,pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2012-02-21, 19:29 przez BULI1, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-02-18, 19:19

Może układ dolotowy się rozszczelnił
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2012-02-19, 10:57

bonzo pisze:Może układ dolotowy się rozszczelnił
Witam
Hmmmm gdyby się rozszczelnił to by raczej kopcił na biało, po mojemu to za mało powietrza dostaje więc obstawiam przepływomierz, lub filtr powietrza.

Coś więcej doradzą kolega Andrzej i Piotr
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-02-19, 12:57

Przede wszystkim sprawdź filtr powietrza tak jak sugeruje kol. Krzysztof.
Następnie sprawdź czy otwarta się przepustnica w króćcu aluminiowym z napisem TURBO nad silnikiem. Posprawdzaj także wszystkie wężyki ciśnieniowe (czarne gumowe rurki) czy nie są uszkodzone. W tych wężykach są podciśnienia, które sterują wieloma urządzeniami, np. EGR, turbo, wspomnianą przepustnicą powietrza i jeszcze kilkoma "ustrojstwami".
Nie zaszkodzi też sprawdzenie i ewentualne oczyszczenie małego sitka w króćcu przewodu paliwowego na pompie wtryskowej. Ktoś na tym forum opisywał gdzie się ono mieści i jak się do niego dostać. Ja mam swoje bardzo szczegółowe opracowanie czyszczenia tego filtra z wieloma szczegółowymi zdjęciami ale nie mam jak tego umieścić na tym forum. Ewentualnie mogę przesłać pocztą elektroniczną.
W 2,7 TD nie masz przepływomierza powietrza więc ten problem Ciebie nie dotyczy.

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-02-19, 13:02

drewniany pisze:
bonzo pisze:Może układ dolotowy się rozszczelnił
Witam
Hmmmm gdyby się rozszczelnił to by raczej kopcił na biało, po mojemu to za mało powietrza dostaje więc obstawiam przepływomierz, lub filtr powietrza.

Coś więcej doradzą kolega Andrzej i Piotr
Witam,

Ja od siebie nic więcej nie dodam. Też uważam, że czarny dym (nie spalone cząstki stałe, sadza) to jest za dużo paliwa w stosunku do powietrza. W silniku TD27 niema przepływomierza, więc problem z głowy. Pozostaje, jak Krzysiek napisał układ dolotowy. Samo przejrzenie filtra i wnętrza jego obudowy to za mało, trzeba sprawdzić cały układ, szczególnie czy sam wlot nic nie przesłania.

Poza tym z racji nie posiadania dziwnych wynalazków w postaci przepływomierzy i innych głupot można na czas testu zdjąć filtr powietrza, ale nie podłączać do obudowy filtra! Jak coś będzie w układzie dolotowym i nam wpadnie, to możemy się pozbyć turbosprężarki! Trzeba to robić w dwie osoby, jedna trzyma dolot i pilnuje, aby nic do niej nie wpadło, druga testuje silnik. Chociaż jak dźwignia do sterowania pompą jest w tym silniku normalnie dostępna (na szczęście to nie te dziwolągi TD27Ti) to można samemu pokombinować, tylko spalin nie będzie widać.

Jakby z kolorem spalin był jakiś problem i by się okazało, że nie czarny a niebieski to kolej na sprawdzenie wtryskiwaczy, ewentualnie pompy lub ogólnie problem ze spalaniem oleju przez silnik - dużo opcji. Biały dym to, za Krzyśkiem, płyn chłodzący w komorze spalania - problemy z uszczelką lub głowicą.

Pozdrawiam,

Piotr

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2012-02-19, 13:13

Tak jak piszesz Piotrze, może byś wiele przyczyn ale otrzymaliśmy bardzo skąpy opis usterki.
Nie wiemy w jakich okolicznościach się to stało, czy zrobiło się to nagle czy w długim okresie czasu się to pogłębiało i.t.d
Czym bogatszy opis usterki tym przez nas bardziej szczegółowa i precyzyjna odpowiedź i mniej szukania awarii przez zainteresowaną osobę.

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-02-19, 14:05

BULI1 pisze:po prostu silnik nie daje pełnych obrotów max 1900 obrotów i bardzo mocno dymi na czarno prosze o pomoc w tym temacie ,pozdrawiam
Na moje turbo poszło i jak wszystkie rurki przy nim są ok, to nie ma co szukac dalej. Powinno tez byc duzo oleju w dolocie

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2012-02-19, 15:44

bombel pisze:
BULI1 pisze:po prostu silnik nie daje pełnych obrotów max 1900 obrotów i bardzo mocno dymi na czarno prosze o pomoc w tym temacie ,pozdrawiam
Na moje turbo poszło i jak wszystkie rurki przy nim są ok, to nie ma co szukac dalej. Powinno tez byc duzo oleju w dolocie
Witam
Na moje to nie turbo.

Ps. Sorki Andrzeju i Piotrze , że przywołałem Was do tablicy ;)
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-02-19, 20:23

Witam,

Olej w dolocie nie da czarnego dymu. Że jest obecny w układzie dolotowym najszybciej poznamy podczas rozruchu silnika, typowo nie od razu zaczną pracować wszystkie cylindry oraz niebieski dym z rury. Wiem coś o tym bo ciągle jestem na etapie testów z odpowietrzaniem silnika. Chyba, że układ dolotowy jest całkowicie zalany olejem, tego nie przerabiałem. Przy bardzo dużych przeciekach oleju do układu dolotowego trzeba mieć na uwadze to, że silnik może zacząć spalać ten olej w sposób niekontrolowany co doprowadzi do jego zniszczenia!

Ta mi się jeszcze przypomniało, aby na czas testów z mojego poprzedniego postu odłączyć układ odpowietrzenia od dolotu (odma).

Poza tym, jak pisze Andrzej mamy w sumie skąpe i mało konkretne informacje co do objawów usterki.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Dżem
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2009-12-09, 13:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Dżem » 2012-02-20, 08:38

Zawieszony EGR. Zawór się nie domyka pomimo zdjęcia podciśnienia. W dolot idą spaliny zamiast świeżego powietrza w momencie gdy chcemy coś z silnika wycisnąć.
Maverick 2.7 TD 3D 1995r.
Terrano 2.7 TDI 5D 2002r.

Chwila, która trwa
Może być najlepszą z Twoich chwil...

BULI1
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-02-18, 18:24
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: BULI1 » 2012-02-21, 19:28

POZWOLĘ BARDZIEJ SPRECYZOWAĆ SWÓJ PROBLEM STAWAŁO SIE CORAZ BARDZIEJ ŻE SILNIK NIE DAJE PEŁNEJ MOCY , KIEDYŚ MIAŁEM TEN SAM PROBLEM I POWIEDZIAŁ MI MECHANIK ŻE TRZEBA DAĆ DO SPRAWDZENIA POMPE WTRYSKOWĄ . JA W SUMIE ZAŁATWIŁEM SOBIE DRUGA POMPE WTRYSKOWĄ I PO TEJ WYMIANIE BYŁO NIBY DOBRZE ALE TAK CZY INACZEJ NIE BYŁO TO JAK NA SAMYM POCZĄTKU JAK KUPIŁEM TE AUTO.JESTEM UŻYTKOWNIKIEM KTÓRY STARA SIE DBAĆ O WYMIANĘ NA CZAS FILTRÓW ,OLEI ITP.RZECZY
CZYŚCIŁEM TEN FILTEREK W POMPIE WTRYSKOWEJ I NADAL DZIEJE SIE TO SAMO ,SILNIK NA TYM ETAPIE ZAPALA MI NA POTOCZNE ( NA STRZAŁA ) NAWET JAK BYŁ TAKIE SILNE MROZY

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-02-21, 20:29

I co się drzesz :?: <blee> <nono>
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2012-02-21, 21:56

Witam
Łoj tam zaraz drzesz po porostu koledze załączył się Caps Lock
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

BULI1
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-02-18, 18:24
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: BULI1 » 2012-02-23, 22:18

zrobiłem taki myk zaślepiłem zawór ERG od strony kolektora ssącego i nic to nie pomogła, ale przypadkowo podczas pracy silnika za czołem pompować pompką reczna paliwo i jak sie okazało silnik zaczoł chodzic normalnie czyli wchodzić no normalne obroty ,ale gdy przestane pompować pompką ręczna to problem powraca do pierwotnego stanu.
Następni wziołem i ominołem pompkę ręczną i bezpośrednio paliwo podłączyłem z banki 5-litrowej i to też nic nie dało , i tak nadal jestem w punkcie wyjścia :(
Co wy panowie o tym przypadku sądzicie ?

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2012-02-23, 22:53

BULI1 pisze:Następni wziołem i ominołem pompkę ręczną i bezpośrednio paliwo podłączyłem z banki 5-litrowej i to też nic nie dało , i tak nadal jestem w punkcie wyjścia
Witam,

Przynajmniej wiadomo o co chodzi. Jak się domyślam ta bańka zasilała bezpośrednio pompę wtryskową? Jeżeli tak nie robiłeś to tak zrób, potem sprawdź drożność tego przewodu i koniecznie filtr siatkowy na króćcu wlotowym pompy wtryskowej - jest super opis kolegi Andrzeja na forum. Jeżeli to by nie pomogło to problem może być z pompą zasilającą która jest w pompie wtryskowej.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Robi
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-02-24, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: SILNIK NIE WCHODZI NA OBROTY I DYMI

Post autor: Robi » 2012-03-26, 08:17

BULI1 pisze:...posiadam nissana terrano 2 rok prod. 1993 2,7 TD i mam poważny problem z tym samochodem .po prostu silnik nie daje pełnych obrotów max 1900 obrotów i bardzo mocno dymi na czarno prosze o pomoc w tym temacie ,pozdrawiam
U mnie było podobnie: przerywanie, gęsty dym, tyle że siwy (nie czarny, jak u kolegi) , max 2000 obr. Jednocześnie palił ładnie od strzała nawet przy silnych mrozach. Z początku myślałem, że to paliwo, potem - że filtry, a na końcu - że to na pewno to małe sitko przy pompie. Nic z tego. Mój znajomy mechanik poczyścił mi układ paliwowy i dolotowy i nic. Wstepnie sprawdzil pompę - ciśnienie OK. Poradził mi jeszcze, aby potraktować układ dobrym środkiem do czyszczenia wtrysków.

Kupiłem taki środek firmy Wynn's (coś a'la STP). Wlałem toto na na pól baku, (325ml na 40L paliwa) coby było bardziej stężone. Jak zapalila się rezerwa, to silnik już wyraźnie lepiej sie wkręcał. Dopiero po 3000 obr troche kopcił i przerywał. Ponowiłem terapię i wlałem środek po raz drugi w takiej samej proporcji i wypaliłem wszystko. Teraz wkręca się na 4200 obr i dopiero wtedy trochę i dymi. Poniżej tego ładnie sie kręci, przyspiesza i nic nie dymi (na siwo). Pofilaktcznie wleje jeszcze trzecią dawkę.

Widać wyraźnie że coś się zatkało w układzie zasilania paliwem, choć tankuję na "przyzwoitych" stacjach, Neste, Orlen, Lukoil.
Najwyraźniej silnik TD27T ma gdzieś jakieś przewężenia w układzie paliwowym, na których odkłada się syf z paliwa, bo miałem to samo półtora roku temu. Ten silnik jest jednak wrażliwy na "brudne" paliwo. Dla porównania - mam stare Audi 80 1.6TD (też mechaniczna pompa) i tam nie robiłem nic od 10 lat (tylko filtry zmieniałem) - nic się nie zatkało jeszcze, a tankuje to samo.

Więc spróbójcie koledzy tej ścieżki, zanim wydacie większe pieniążki na diagnostyke i naprawy. Warto chyba regularnie i profilaktycznie wlewać takie czyściki do baku.

pozdr.
Robi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”