Po rozładowaniu akumulatora problem z odpaleniem
Po rozładowaniu akumulatora problem z odpaleniem
Witam. OStatnio zauwazyłem dziwny objaw. Podłączałem nowe radio i po dłuższej chwili rozładował się akumulkator (akumulator tez juz pomału kwalifikuje sie do wymiany bo przy włączonym radio pada tak po 15 min). Po podładowaniu prostownikiem auto kręciło ale nie chciało zapalic. Dopiero na zaciąg. Jak juz zapalił to wszystko wrociło do normy i pali na strzała. Dzis znów się historia powtórzyła. Rozładował się akumulator(podłaczałem czujnik parkowania i miałem włączone przez dłuższy czas swiatło cofania przez to padł) i po naładowaniu krecił ale nie zapali.
Czy to może objaw kiepskiego stanu akumulatora i nie ma odpowiedniegon napiecia (niedogrzewa swiec ? ) a prostownik nie jest go w stanie dobrze doładowac ? Tylko skolei jezeli kreci to i chyba swiece grzeją?! pozdrawiam i dzieki za wszelkie przemyslenia na ten temat.
Czy to może objaw kiepskiego stanu akumulatora i nie ma odpowiedniegon napiecia (niedogrzewa swiec ? ) a prostownik nie jest go w stanie dobrze doładowac ? Tylko skolei jezeli kreci to i chyba swiece grzeją?! pozdrawiam i dzieki za wszelkie przemyslenia na ten temat.
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Mialem tak samo w primerce. Tez po doladowaniu akumulatora kilka razy odpalil ale potem juz nie odpalal. nawet jak byl naladowany. U mnie tez cofalo sie paliwo bo zaworek przelewowy na pompie byl niedobry. Wymienilem ten zawor i tez nie odpalal chociaz pompka byla twarda. W koncu we wtorek kupilem nowy akumulator i odpala od strzala. TAk ze trzeba kupic nowy akumulator dalem za Boscha 74ah i 750 A 360zl.
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Po 15 minutach ? w dieselu ? klolego pradu to to nie daje tylko pradzik , wymieniaj akumulator
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
Kolego liternik !
Jeśli akumulator jest już słaby to może też być tak, że przy rozruchy pierwsze świece pobiorą duży prąd, a potem rozrusznik przy kręceniu zabiera cały prąd i nie wystarcza już go na otwarcie elektrozaworu paliwa na pompie wtryskowej. Dlatego jest taki objaw, że niby rozrusznik kręci ale silnik nie chce odpalić.
Oczywiście akumulator do wymiany jeśli radio po 15 minutach go wyładowuje.
Andrzej
Jeśli akumulator jest już słaby to może też być tak, że przy rozruchy pierwsze świece pobiorą duży prąd, a potem rozrusznik przy kręceniu zabiera cały prąd i nie wystarcza już go na otwarcie elektrozaworu paliwa na pompie wtryskowej. Dlatego jest taki objaw, że niby rozrusznik kręci ale silnik nie chce odpalić.
Oczywiście akumulator do wymiany jeśli radio po 15 minutach go wyładowuje.
Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:
Przednie zawieszenie i Body lift:
Witam,
Ja mam Boscha w wersji silver od momentu zakupu i nie narzekam. Nie wszystko Bosch'a jest do d..y. Wiertarkę czy inny podobny sprzęt kupiłbym na pewno innej firmy, ale co do akumulatorów to myślę, ze warto się zastanowić. Zobacz na coś takiego --> http://allegro.pl/akumulator-bosch-silv ... 78998.html prądu do rozruchu na pewno w nim nie zabraknie. To jest tylko przykład, poszukaj taniej może jest gdzieś indziej i zwróć uwagę na bieguny!
Pozdrawiam,
Piotr
Ja mam Boscha w wersji silver od momentu zakupu i nie narzekam. Nie wszystko Bosch'a jest do d..y. Wiertarkę czy inny podobny sprzęt kupiłbym na pewno innej firmy, ale co do akumulatorów to myślę, ze warto się zastanowić. Zobacz na coś takiego --> http://allegro.pl/akumulator-bosch-silv ... 78998.html prądu do rozruchu na pewno w nim nie zabraknie. To jest tylko przykład, poszukaj taniej może jest gdzieś indziej i zwróć uwagę na bieguny!
Pozdrawiam,
Piotr
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Witam,
Osobiście przekonałem się do akumulatora w wersji całkowicie bezobsługowej, chociaż na początku brakowało mi możliwości zobaczenia co się w nim dzieje. Kiedyś, dawno temu, robiłem kombinacje z odsiarczaniem płyt, ale to i tak była zabawa na krótką metę. W sumie to nadaje się każdy, oprócz tych z supermarketów.
Pozdrawiam,
Piotr
Osobiście przekonałem się do akumulatora w wersji całkowicie bezobsługowej, chociaż na początku brakowało mi możliwości zobaczenia co się w nim dzieje. Kiedyś, dawno temu, robiłem kombinacje z odsiarczaniem płyt, ale to i tak była zabawa na krótką metę. W sumie to nadaje się każdy, oprócz tych z supermarketów.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
Witam. Dzisiaj zalozylem nowy aku. Ciekawa sprawa bo napoczątku tez nie chciał zapalic. Dopiero jak zamknąłem centralny zamek i otworzyłem to odrazu zapalił. Czy to jakies uzbrojenie alarmu ktory nieuzbrojony odcina zapłon? Ciekawe. Pozatym ok. Aku kreci az miło.
ps. zakupiłem Bosch Silver 88ah 760a z przesyłką 350zl.
ps. zakupiłem Bosch Silver 88ah 760a z przesyłką 350zl.
Witam,
Nie wiem jak u Ciebie, ale ja mam taką posr.ną wersję samochodu z radiem 2 Din (kombinuję jak zamienić to dziadostwo ma radio z czytnikiem kart SD) i jak jest coś nie tak z wynalazkiem typu immobiliser to wyświetlają się tam różne informacje (np. kombinacje z kluczykiem bez transpondera są zabronione), może tutaj jest jakiś problem.
Co do akumulatora to będziesz zadowolony, nie wiem czy jest najlepszy, na pewno jest bardzo dobry poza tym, nie ma mowy, żeby prądu do rozruchu zabrakło.
Dodane 2012-01-15 - jedynym minusem akumulatora całkowicie bezobsługowego, takim jakim jest właśnie Bosch Silver jest to, że trzeba (a przynajmniej powinno) się go ładować ładowarką inteligentną która podaje stałe napięcie (napięcie a nie prąd). Chodzi o gazownie przy ładowaniu i brak możliwości zwiększonego odprowadzenia wodoru na zewnątrz obudowy przy ładowaniu. Dla ciekawości napiszę tylko, że ja swój akumulator przez 2 lata go używam (taki dostałem z już samochodem) ładowałem 1 raz (zaraz na samym początku), jak mi radio przed modernizacją pobierało 10A po wyłączeniu. Ładowałem akumulator wtedy zrobionym samodzielnie prostownikiem ponad 20 lat wstecz który daje maksymalnie 15-20A i jak się przypilnuje temperatury i gazowania to nic sie wydarzyć nie może.
Pozdrawiam,
Piotr
Nie wiem jak u Ciebie, ale ja mam taką posr.ną wersję samochodu z radiem 2 Din (kombinuję jak zamienić to dziadostwo ma radio z czytnikiem kart SD) i jak jest coś nie tak z wynalazkiem typu immobiliser to wyświetlają się tam różne informacje (np. kombinacje z kluczykiem bez transpondera są zabronione), może tutaj jest jakiś problem.
Co do akumulatora to będziesz zadowolony, nie wiem czy jest najlepszy, na pewno jest bardzo dobry poza tym, nie ma mowy, żeby prądu do rozruchu zabrakło.
Dodane 2012-01-15 - jedynym minusem akumulatora całkowicie bezobsługowego, takim jakim jest właśnie Bosch Silver jest to, że trzeba (a przynajmniej powinno) się go ładować ładowarką inteligentną która podaje stałe napięcie (napięcie a nie prąd). Chodzi o gazownie przy ładowaniu i brak możliwości zwiększonego odprowadzenia wodoru na zewnątrz obudowy przy ładowaniu. Dla ciekawości napiszę tylko, że ja swój akumulator przez 2 lata go używam (taki dostałem z już samochodem) ładowałem 1 raz (zaraz na samym początku), jak mi radio przed modernizacją pobierało 10A po wyłączeniu. Ładowałem akumulator wtedy zrobionym samodzielnie prostownikiem ponad 20 lat wstecz który daje maksymalnie 15-20A i jak się przypilnuje temperatury i gazowania to nic sie wydarzyć nie może.
Pozdrawiam,
Piotr