[Terrano] Biały dym po przegazowaniu ?? jeżdzi, prosze o por
[Terrano] Biały dym po przegazowaniu ?? jeżdzi, prosze o por
Witam wszystkich.
Wczoraj kupiłem Nissana Terrano II, 2.7TD z 2001 roku. Przebiej 145tys.
Dzisiaj zauwazyłem, że na zimnym silniku po przegazowaniu z rury wydechowej pojawia sie chmura białego dymu i samochod tak jakby na chwilke sie zadławił. Ale wszystko ładnie kręci i samochod jedzie. Auto na wolnych obrotach ma około 600/700 obr/min. Czy wszystko jest w porządku i czy moge tak spokojnie jeździc, czy może ten biały chwilowy dym jest oznaka jakieść poważniejszej usterki.
Nie znam tych samochodów, dlatego pisze do Was.
Dzieki wielkie za wszelkie sugestie i opinie.
Wczoraj kupiłem Nissana Terrano II, 2.7TD z 2001 roku. Przebiej 145tys.
Dzisiaj zauwazyłem, że na zimnym silniku po przegazowaniu z rury wydechowej pojawia sie chmura białego dymu i samochod tak jakby na chwilke sie zadławił. Ale wszystko ładnie kręci i samochod jedzie. Auto na wolnych obrotach ma około 600/700 obr/min. Czy wszystko jest w porządku i czy moge tak spokojnie jeździc, czy może ten biały chwilowy dym jest oznaka jakieść poważniejszej usterki.
Nie znam tych samochodów, dlatego pisze do Was.
Dzieki wielkie za wszelkie sugestie i opinie.
Na 99 procent biały dym oznacza powietrze w paliwie najlepiej podjedz do warsztatu zrób obsługę silnika olej filtry wymień filtr paliwa warto też zmienić płyn chłodniczy. Zwróć uwagę mechanikowi na ten biały dym i sprawdź po wymianie czy się poprawiło. ![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Witam,
Na początek to mała uwaga. W Twoim przypadku na 99,99% jest silnik 2.7 TDI czyli TD27Ti a nie 2.7 TD czyli TD27. Z wyglądu różnica polega na braku lub obecności intercoolera, stąd właśnie to oznaczenie TDI, TDIntercooler. Jest między tymi silnikami spora różnica jeśli chodzi szczególnie o sposób sterowania, podawania i rozpylania paliwa. Do tego dochodzi jeszcze różnica w osprzęcie, a może być firmy Zexel lub Bosch, dlatego jeżeli chcesz konkretnych precyzyjnych odpowiedzi musisz określić jaki rodzaj silnika masz.
Po drugie ten biały dym jest tylko i wyłącznie przy rozruchu zimnego silnika, czy ciepłego również? Niby problemem może być zapowietrzenie, ale lepiej może gdzieś podjechać niech to fachowo oceni. Zimnego Diesla, szczególnie z turbosprężarką nie wolno przegazowywać zaraz po rozruchu, to następna sprawa.
Na plus dla całej usterki to brak świecenia kontrolki "Check engine" oraz stabilne niefalujące obroty.
Pozdrawiam,
Piotr
Na początek to mała uwaga. W Twoim przypadku na 99,99% jest silnik 2.7 TDI czyli TD27Ti a nie 2.7 TD czyli TD27. Z wyglądu różnica polega na braku lub obecności intercoolera, stąd właśnie to oznaczenie TDI, TDIntercooler. Jest między tymi silnikami spora różnica jeśli chodzi szczególnie o sposób sterowania, podawania i rozpylania paliwa. Do tego dochodzi jeszcze różnica w osprzęcie, a może być firmy Zexel lub Bosch, dlatego jeżeli chcesz konkretnych precyzyjnych odpowiedzi musisz określić jaki rodzaj silnika masz.
Po drugie ten biały dym jest tylko i wyłącznie przy rozruchu zimnego silnika, czy ciepłego również? Niby problemem może być zapowietrzenie, ale lepiej może gdzieś podjechać niech to fachowo oceni. Zimnego Diesla, szczególnie z turbosprężarką nie wolno przegazowywać zaraz po rozruchu, to następna sprawa.
Na plus dla całej usterki to brak świecenia kontrolki "Check engine" oraz stabilne niefalujące obroty.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
Postaram się jutro, pojeździć trochę samochodem, sprawdzę czy na ciepłym silniku tez się tak dzieje.
Zgada się to jest silnik TDI, teraz już dziś jest późno, sprawdzę rano jaki osprzęt jest zamontowany, ale wydaje mi się że gdzieś widziałem napis: Zexel.
Z resztą dodam, że biały dym pojawia się gdzieś przy 2000/2500obrotów, obawiam się o turbo.
Zgada się to jest silnik TDI, teraz już dziś jest późno, sprawdzę rano jaki osprzęt jest zamontowany, ale wydaje mi się że gdzieś widziałem napis: Zexel.
Z resztą dodam, że biały dym pojawia się gdzieś przy 2000/2500obrotów, obawiam się o turbo.
Witam,
Z tymi danymi to na razie sobie odpuść, nie o to mi chodziło. To tak na przyszłość, jak zajdzie potrzeba jeszcze nad czymś podyskutować (oby nie). Tak na marginesie to osprzęt Boscha od Zexela odróżnia się z odległości 2m, bo min. Bosch ma okrągłe gniazdo głównej wiązki pompy wtryskowej.
U ciebie będą to myślę ogólne problemy pracy Diesla i nie chodzi to o to, że jest to Terrano czy nie. Jeżeli masz sprawną kontrolkę "Check engine" i zapala się z innymi kontrolkami a później gaśnie i nie świeci podczas pracy silnika to można wstępnie założyć, że wtryskiwacz sterujący jest ok. Gdyby przyszło do sprawdzenia tego wtryskiwacza to wtedy typ osprzętu Bosch-Zexel ma kluczową rolę.
Ogólnie to biały dym może świadczyć o zapowietrzanie się układu ale może też być przyczyną uszkodzenia uszczelki podgłowicowej. Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze filtra paliwa to proponuję kupić filtr i pojechać do jakiegoś mechanika, będzie naprawdę szybciej. Na forum masz parę tematów o nieszczelnościach i tego typu usterkach i cała naprawa polega na grzebaniu to tu, to tam, ale trzeba mieć w tym orientację. Usterkę turbosprężarki sobie odpuść. Jak czujesz się na siłach to poprzeglądaj istniejące tematy i zorientuj się, czy dasz sobie radę i działaj, jak nie to jedź do kogoś kto Ci w tym pomoże, będzie szybciej i bez nerwów, ale nie koniecznie taniej.
Pozdrawiam,
Piotr
Z tymi danymi to na razie sobie odpuść, nie o to mi chodziło. To tak na przyszłość, jak zajdzie potrzeba jeszcze nad czymś podyskutować (oby nie). Tak na marginesie to osprzęt Boscha od Zexela odróżnia się z odległości 2m, bo min. Bosch ma okrągłe gniazdo głównej wiązki pompy wtryskowej.
U ciebie będą to myślę ogólne problemy pracy Diesla i nie chodzi to o to, że jest to Terrano czy nie. Jeżeli masz sprawną kontrolkę "Check engine" i zapala się z innymi kontrolkami a później gaśnie i nie świeci podczas pracy silnika to można wstępnie założyć, że wtryskiwacz sterujący jest ok. Gdyby przyszło do sprawdzenia tego wtryskiwacza to wtedy typ osprzętu Bosch-Zexel ma kluczową rolę.
Ogólnie to biały dym może świadczyć o zapowietrzanie się układu ale może też być przyczyną uszkodzenia uszczelki podgłowicowej. Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze filtra paliwa to proponuję kupić filtr i pojechać do jakiegoś mechanika, będzie naprawdę szybciej. Na forum masz parę tematów o nieszczelnościach i tego typu usterkach i cała naprawa polega na grzebaniu to tu, to tam, ale trzeba mieć w tym orientację. Usterkę turbosprężarki sobie odpuść. Jak czujesz się na siłach to poprzeglądaj istniejące tematy i zorientuj się, czy dasz sobie radę i działaj, jak nie to jedź do kogoś kto Ci w tym pomoże, będzie szybciej i bez nerwów, ale nie koniecznie taniej.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
U mnie biały dym zapoczątkował uszkodzenie pompy wtryskowej. Dymił coraz więcej aż w końcu osłabł całkiem i nie miał siły jechać, anie wkręcić się na obroty. To chyba najgorsza z możliwych opcji. Ale tu są już chyba pompowtryski? Nie orientuje się w tych nowszych silnikach.
Sprawdź sobie też pierwsze uszczelkę pod głowicą. To też może powodować biały dym.
Sprawdź sobie też pierwsze uszczelkę pod głowicą. To też może powodować biały dym.
Panowie a jeśli ten biały dym występuje tylko przy pierwszym przegazowaniu auta przy temperaturze takiej jak dzis rano albo nizszej.
Załóżmy:
Jest około 2 stopni
Odpalam
Daje mu pochodzić z minutę
Wyjeżdżam z parkingu a mam ostry podjazd (bo to dziki parking w takiej dziurze)
Na tym podjeździe obroty w okolicach powiedzmy 2700
Biały dym
Wyjeżdżam
Silnik nie jest już zupełnie zimny
Gazuje na drodze jadąc powiedzmy normalnie i dymu nie ma, nawet zatrzymuje się żeby popatrzeć dokładnie i dymu nie ma.
Może tak być?
Załóżmy:
Jest około 2 stopni
Odpalam
Daje mu pochodzić z minutę
Wyjeżdżam z parkingu a mam ostry podjazd (bo to dziki parking w takiej dziurze)
Na tym podjeździe obroty w okolicach powiedzmy 2700
Biały dym
Wyjeżdżam
Silnik nie jest już zupełnie zimny
Gazuje na drodze jadąc powiedzmy normalnie i dymu nie ma, nawet zatrzymuje się żeby popatrzeć dokładnie i dymu nie ma.
Może tak być?
...z zawodu jestem...człowiekiem...
508087274
508087274
Witam,Whitie pisze:Panowie a jeśli ten biały dym występuje tylko przy pierwszym przegazowaniu auta przy temperaturze takiej jak dzis rano albo nizszej.
Załóżmy:
Jest około 2 stopni
Odpalam
Daje mu pochodzić z minutę
Wyjeżdżam z parkingu a mam ostry podjazd (bo to dziki parking w takiej dziurze)
Na tym podjeździe obroty w okolicach powiedzmy 2700
Biały dym
Wyjeżdżam
Silnik nie jest już zupełnie zimny
Gazuje na drodze jadąc powiedzmy normalnie i dymu nie ma, nawet zatrzymuje się żeby popatrzeć dokładnie i dymu nie ma.
Może tak być?
Chyba może tak być, przynajmniej u mnie w tych warunkach tak jest. Jak się już zagrzeje to jest ok. Gdyby to było przy 10°C to byłby problem.
Pozdrawiam,
Piotr
farmacia order cialis professional online
Wash soiled clothing in prostate cancer from 2 <a href=https://cialis.lat/discover-the-best-pr ... cialis>buy cialis online us</a>