Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] Problem z drążkiem reakcyjnym

Moderatorzy: bonzo, azorek

em1L
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2011-07-28, 12:35
Lokalizacja: Dzierzgoń

[Terrano] Problem z drążkiem reakcyjnym

Post autor: em1L » 2011-08-01, 22:55

Witam,
mam teraz kolejny problem, a mianowicie pękł mi drążek reakcyjny dolnego wahacza, nie miałem czasu na zamawianie części więc z kolegą wymyśliliśmy zamiennik.
Drążek pękł przed wejściem w tą ramę, więc wykręciliśmy pozostałą końcówkę z wahacza, dospawaliśmy to tego kawał gwintowanego pręta(nakrętka na klucz 30mm), oszlifowaliśmy spawy, dorobiliśmy tulejkę, podkładki gumy. Zamontowaliśmy, skręciliśmy, doszła jeszcze kontra drugą nakrętką, wszystko cacy, ale coś nie pasuje, bo teraz patrze, że zaczyna mi brać oponę po zewnętrznej stronie, lewą, pęknięty drążek też z lewego wahacza.
Myślę sobie, że za mocno skręciliśmy ten drążek, wahacz poszedł kawałek do tyłu w wyniku czego koło poszło trochę do środka i teraz podczas jazdy bierze oponę.
Czy poluzowanie tego drążka coś da, czy raczej z końcówkami drążków coś pokombinować?
Wiem, że po takim czymś powinienem jechać na zbieżność/geometrię, ale znając życie, jak zobaczą ten drążek to powiedzą, żeby dać oryginalny, bo tak nic nie ustawią.
Dodam, że przed tym zajściem zbieżność była dobrze ustawiona, nic nie jechało po oponach, pękł drążek, wstawiliśmy ten sztukowany, skręciliśmy i teraz bierze opony.
Może jakaś rada co do tego?
Pozdro
Ostatnio zmieniony 2011-12-15, 08:38 przez em1L, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2011-08-01, 23:28

Witaj !

A może wymiar dorobionej tulei dystansowej się nie zgadza?
Jak znajdę starą tuleję to wieczorem podam jej wymiary. Nie ma możliwości aby za mocno skręcić gdyż przednia podkładka jest dociskana przez tuleję do rantu drążka, a druga poprzez gumy jest ściskana do tulei nakrętką więc zawsze ustawienie przy dokręceniu jest jednakowe.
Jeśli te Twoje działania widać na zewnątrz to raczej mocno ingerowałeś w jego budowie więc radzę pomyśleć jednak o jego wymianie chociaż na używany, a wtedy wszystko powinno być dobrze choć i tak po jego wymianie powinieneś wykonać geometrię kół. Jeśli zdecydujesz się na wykonanie geometrii kół to radzę Tobie abyś sprawdził cały przód (gumy stabilizatora i łączniki, sworznie, tuleje metalowo-gumowe wahaczy) ogólnie wszystko bo przecież nie będziesz jeździł co chwilę na sprawdzanie zbieżności. Diagnosta jak znajdzie luzy to też nie powinien wykonywać ustawiania przodu.
Nie zapomnij sprawdzić drugiego drążka z prawej strony bo może on też już wisi na włosku i niedługo pęknie w tym samym miejscu co lewy. To rdzewienie drążków pod tulejami dystansowymi często występuje gdyż wielu użytkowników o tym kiedyś pisało, a ja tego też doświadczyłem w swoim Mavericku więc przy składaniu przesmarowałem drążek i tuleję wewnątrz i teraz woda tam nie dochodzi.

Powodzenia
Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
hugh_h
aktywny forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-09-08, 16:46
Lokalizacja: Radzymin
Kontakt:

Post autor: hugh_h » 2011-09-08, 17:01

rdzewienie ma niewiele do rzeczy one się po prostu przecierają, jak ktoś gumek i prowadzenia w ramie nie wymieni na czas,
może komuś pomoże http://nissan-pickup-d21.prv.pl/index.p ... 4&Itemid=1

Awatar użytkownika
Whitie
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2011-01-24, 11:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Whitie » 2011-09-10, 17:57

Mi pomogło :) raz jeszcze dzięki Hugh
...z zawodu jestem...człowiekiem...
508087274

Łukanyo
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2012-02-12, 14:42
Lokalizacja: WZY

[Terrano] Problem z drążkiem reakcyjnym

Post autor: Łukanyo » 2014-01-06, 02:29

Pozwole sie podłączyc po temat bo nie chce nowego zakładać.
Mam problem z drążkami reakcjnymi, na skreconych kołach przy podjeżdżaniu pod kraweznik strasznie skrzypi. Oglądałem mocowanie do ramy i otwory mam juz owalne i chce wmienić gumy na poliuretan.
Czy w tym zestawie http://tablica.pl/oferta/terrano-i-i-ii ... 83bfda99ca wewnętrzne podkładki metalowe należy przyspawać do mocowania w ramie czy nie?
Magnetyzery przyspieszające samochód, chip do wolnossącego dający kupę koni... Załóż sobie jeszcze duże koła z tyłu i małe z przodu to będziesz miał zawsze z górki.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2014-01-06, 09:38

Oczywiście, że trzeba je przyspawać. Oryginalne też są zgrzewane do uchwytu przy ramie. One nie mogą być luźno gdyż będą się przestawiać.
To ogłoszenie akurat jest moje.
Poza tym jeśli zawieszenie skrzypi przy skręconych kołach to najprawdopodobniej ocierają też sucho pracujące ograniczniki zwrotnic o ślizgi przy dolnych wahaczach. Dojście do nich masz po skręceniu kół. Są z obu stron każdego dolnego wahacza więc kołami raz w jedną stronę raz w drugą i je przesmaruj towotem. Ja je smaruję co pół roku ale tym samochodem dużo nie jeżdżę.

Andrzej
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”