[Y61] Potrzebna rada
- vimek999
- fanatyk nissana
- Posty: 370
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland
[Y61] Potrzebna rada
Witam.Kolega ma zamiar kupna Patrola z 2003 roku z 3 litrowym silnikiem lecz sprzęgło jest w stanie agonalnym.Na co zwrócić uwagę aby ne wpaśc na minę?Dzwoniłem dzisiaj do kolegi(mechanik) który powiedział że jeśli sprzęgło tylko się ślizga to można brać w ciemno.Koszt kupna kompletu to około 150 euro.Lecz jeżeli po wcisnięciu pedału sprzęgła dochodzą jakieś hrabotania,stuki i jakieś niepokojące dzwięki to lepiej dać sobie spokój ponieważ może być uszkodzona skrzynia.Prawda to? Na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie sprzęgła w patrolu?Podstawy znam ponieważ sam wymieniałem sprzęgła przy kilku modelach aut lecz nigdy przy terenówce.Może są jakieś ukryte niespodzianki?Czekam z utęsknieniem na jakąkolwiek poradę.Pozdrawiam.
SR20VE + ?
Była akcja serwisowa swego czasu i te silniki 3.0 wymieniali ze względu na wade fabryczna własnie (wybuchały) jeżeli jest wpis w książke serwisową że był wymieniony to spokojnie można brać, 3.0 ma 160 km przy 4 cylindrach a 2.8 130 km przy rzędowej 6 i dźwięk którego sie porownac nie davimek999 pisze:To znaczy że silnik to niezbyt udana konstrukcja?


Sama wymiana sprzęgła to pikuś ale przeważnie pada koło dwumasowe które sie wymienia razem ze sprzęgłem i tu koszt rośnie do jakiś 6-7 tysięcy (dowiadywałem sie do mojego 2.8)
Niech kolega szuka z silnikiem 4.2 i bedzie miał święty spokój

Z Klubem Nissana od 2004 roku - ( NKP - NZ )
- vimek999
- fanatyk nissana
- Posty: 370
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
- Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland
Za duże progi jak na jego chude nogijaca V6 pisze:Niech kolega szuka z silnikiem 4.2 i bedzie miał święty spokój

SR20VE + ?