Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[160/260] patrol RD28 problemy po wymianie oleju

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
Tuśka
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-08, 23:17
Lokalizacja: Warszawa Częstochowa

[160/260] patrol RD28 problemy po wymianie oleju

Post autor: Tuśka » 2010-09-05, 13:01

Wymieniliśmy ostatnio olej na valvoline Turbo Diesel 15W40 i przy odpalaniu na zimnym silniku wyraźnie przez chwile słychać hydraulikę czego nie było przed wyminą. Momentami nawet wypada praca poszczególnych cylindrów na ok. 15-20sek. Tak jak pisałam nie było tego przed wyminą co do filtra założony jest japanparts. Wlaliśmy taki a nie inny olej, bo nie wiedzieliśmy co było wlane wcześniej.
Czy jest możliwe że ten olej jest za gęsty? i powinien być 10W40?
Auto ma przejechane trochę powyżej 300 000km
podpowiedzcie czego to może być przyczyna.
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na wskaźniku oleju przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach?
z góry dzięki.
Pozdrawiam,
Tuśka
"O ludziach posiadających samochód nie powinno mówić się zmotoryzowani tylko skołowani."
Andrzej Majewski

"Tym, którzy mają samochody, wydaje się, ze już są w niebie. O naiwni, nie wiedzą, że muszą się jeszcze zabić."
Mieczysław M. Szargan

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-09-06, 10:44

Chyba nie leje się mineralnego oleju przy hydraulicznych popychaczach. Półsyntetyk to max do tego auta. Nie wiem czy nie wylać i nie zalać 10w40.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-09-06, 13:36

ja lałem do swojego 10w50 a le znam patrole co jeździły na byle czym :D:D
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-09-08, 10:07

Ale 10w50 podchodzi pod fullsyntetyk-zależy jakiego producenta. Temu może zaszkodziła zmiana na gęstszy olej. Ile aut tyle różnych przypadków.

Awatar użytkownika
Tuśka
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-08, 23:17
Lokalizacja: Warszawa Częstochowa

Post autor: Tuśka » 2010-09-09, 09:16

czyli z tego co piszecie to najprościej zmienić na 10W40. Napiszcie jeszcze jakie powinno być to ciśnienie oleju na wskaźniku.
"O ludziach posiadających samochód nie powinno mówić się zmotoryzowani tylko skołowani."
Andrzej Majewski

"Tym, którzy mają samochody, wydaje się, ze już są w niebie. O naiwni, nie wiedzą, że muszą się jeszcze zabić."
Mieczysław M. Szargan

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2010-09-09, 12:45

Tuśka pisze:Napiszcie jeszcze jakie powinno być to ciśnienie oleju na wskaźniku.
U mnie jest różnie, od 2 do 4 czasem 5. Ale podobno temu wskaźnikowi nie powinno się wierzyć i dopóki nie leży na dole bezwładnie nie ma się czym przejmować. :-)
A co do oleju, to ja jeżdżę na mineralnym 15W40 i leż słychać hydraulikę, głównie na zimnym silniku, ale ostatnio już nie ma reguły, puka kiedy chce i przestaje kiedy chce :shock:

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-09-09, 15:48

Ja w ogóle wywaliłem to usrojstwo :mrgreen:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-09-10, 15:51

Znaczy przy 300 tysiącach mogła też już się skończyć regulacja. Nie ma reguły. Ale najtańszym sposobem jest przejście na inny olej.

Awatar użytkownika
Tuśka
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-08, 23:17
Lokalizacja: Warszawa Częstochowa

Post autor: Tuśka » 2010-09-11, 13:54

wczoraj zmieniliśmy olej na motul 10W40 i jest cisza. Także najpewniej mineralny był za gęsty. Dzięki za pomoc :)
"O ludziach posiadających samochód nie powinno mówić się zmotoryzowani tylko skołowani."
Andrzej Majewski

"Tym, którzy mają samochody, wydaje się, ze już są w niebie. O naiwni, nie wiedzą, że muszą się jeszcze zabić."
Mieczysław M. Szargan

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-09-17, 11:17

Radzę wymienić ten olej na ten sam ale nowy po jakiejś trasie czy po około 2 000 km, aby wypłukać ten stary minerał. Będzie się spało spokojniej :-D

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2010-09-17, 21:05

Są specjalne dodatki do oleju, do płukania silnika. Wlewa się to przed zmianą na nowy olej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Patrol”