Strona 1 z 1

Patrol GU4 2006r świeci non stop kontrolka oleju

: 2015-01-05, 21:42
autor: pawel426
Witam. Potrzebuje pomocy, patrol z 2006 roku 3.0 160 KM po odpaleniu świeci cały czas kontrolka oleju, odczepiłem wtyczki od czujników i dalej świeci Podpiąłem na krótko czujniki (do masy) i to samo. Co jest? Czy to instalacja?

: 2015-01-05, 21:45
autor: Zielkq
Raczej podstawowe pytanie: poziom oleju jest ok?

: 2015-01-05, 21:49
autor: pawel426
tak , poziom na maxa , do wymiany oleju jeszcze 2 tys. olej to półsyntetyk castrola

: 2015-01-05, 21:53
autor: janusz
Pawel426, czujnik jest normalnie zwarty. Tak więc szukaj uszkodzenia gdzieś w instalacji. Co to oleju to wylej go i zmień na normalny olej.

: 2015-01-05, 21:58
autor: pawel426
Dzięki chłopaki za odpowiedzi , to znaczy zalać mineralnym olejem ? lewy czujnik ten przy filtrze przy włączonym zapłonie ma mase a po odpaleniu brak masy , natomiast prawy ma cały czas mase

: 2015-01-05, 22:02
autor: bombel
pawel426, żadnego minerała. Polsyntetyk. Kolegom chodzi chyba o to, że Castrol to syf ;)

[ Dodano: 2015-01-05, 22:03 ]
Co do samego czujnika, to miałem tak, że był lekko peknięty i się świeciła lampka

: 2015-01-05, 22:10
autor: janusz
Pawel426, porządny półsyntetyk albo pełny syntetyk. Firm masz od groma Gulf, Millers, Comma, Pertonas, XADO, Eneos, Midland, Eni (Agip), Liqui Moly, Fuchs, Ravenol, Repsol, Royal Purple, Amsoil, Shell

Bombel, kolega napisał wcześniej, że jak odpiął wtyczkę od czujnika to nadal jest to samo.

Z uwagi, że sterowanie kontrolki jest masą, tak więc ja bym szukał przyczyny gdzieś w instalacji lub w samych zegarach.

: 2015-01-05, 22:11
autor: pawel426
na razie kupie czujniki i wymienie ,, tylko czy one są takie same ? bo u mnie jeden ma czarną wsówke a drugi białą ?

[ Dodano: 2015-01-05, 22:15 ]
sterowanie kontrolki jest masą --- właśnie dziwna sprawa bo w prawej wtyczce po odpaleniu mam + , a na czujniku masa , coś tu nie tak

: 2015-01-05, 22:16
autor: janusz
Pawel426, ja na Twoim miejscu zrobiłbym takie coś - wytargał zegary i wyjął żarówkę od kontrolki ciśnienia oleju. Następnie miernik w rękę i sprawdzasz czy jest przejście między przewodem,który idzie do czujnika a masą - jeśli jest wszystko OK to nie powinno być żadnego przejścia. Jeśli jest, to odłączamy kostki od zegarów i patrzymy ponownie. Jeśli przejście jest nadal to gmeramy w instalacji, jeśli nie ma to winowajcą najprawdopodobniej są zegary :]

Na której wtyczce masz to 12VDC?

: 2015-01-05, 22:17
autor: bombel
janusz, a po odpieciu nie bedzie sie ciagle paliła?

: 2015-01-05, 22:20
autor: janusz
Bombel, jeśli jest sterowanie masą to nie, bo obwód nie jest zamknięty - dołączony do masy. Chyba, że Parchoł ma jakieś inne rozwiązanie.

Zaraz gdzieś wynajdę schemat to zobaczę.

: 2015-01-05, 22:20
autor: pawel426
na prawej wtyczce pod rozrusznikiem po odpaleniu pojawia sie plus , a na włączonym zapłonie jest masa

: 2015-01-05, 22:24
autor: janusz
Pawel426, ty mi mów, a ja będę wiedział........ W Parchole jeszcze nie grzebałem :] Kolory wtyczek chociaż podaj, to może mi się coś uprości.

: 2015-01-05, 22:27
autor: pawel426
u mnie wtyczki są na obu czujnikach czarne a kable też , tylko prawy czujnik ma czarną nasadke plastikową a lewy białą

: 2015-01-05, 22:36
autor: janusz
Patrząc na ten obrazek to gdzie się znajdują te czujniki, o których napisałeś?
http://nissan4u.com/parts/patrol_gr/el_ ... tration_2/

: 2015-01-05, 22:39
autor: pawel426
to będzie punkt C tzn na tej wtyczce po odpaleniu mam +

: 2015-01-05, 22:47
autor: janusz
Dobra to odłącz czujnik, który jest oznaczony jako F

Poniżej schemat tego jak jest podłączona kontrolka na zegarach. Jeśli nie ma ciśnienia oleju, to czujnik jest zwarty i prąd płynie od akumulatora przez żarówkę do czujnika, który zamyka obwód do masy. Na czujniku jest 0VDC. Jeśli pojawi się ciśnienie oleju to spowoduje ono to, że czujnik zostanie rozwary - nie będzie połączenia z masą - na przewodzie dochodzącym do czujnika będzie potencjał równy napięciu na akumulatorze. Przewód dochodzący do czujnika ma kolor zółto-niebieski.

Obrazek

: 2015-01-05, 22:52
autor: pawel426
tylko że podłączałem wtyczke bezpośrednio do masy i kontrolka cały czas świeci ,a jak wypne to też świeci
Janusz dzięki za pomoc i zainteresowanie

: 2015-01-05, 22:55
autor: janusz
Pawel426, spróbuj na początek odłączyć czujnik oznaczony jako F i zobacz co się stanie. Jak kontrolka zgaśnie to znaczy, że masz właśnie ten czujnik ubity.

: 2015-01-05, 23:00
autor: pawel426
odłączyłem czujnik F i wogóle niema kontrolki oleju , znikła z deski rozdzielczej , jak podłącze F to cały czas sie pali

: 2015-01-05, 23:02
autor: janusz
No to chyba problem rozwiązany :]

: 2015-01-05, 23:04
autor: pawel426
czekaj Janusz to znaczy że czujnik C walnięty ?

: 2015-01-05, 23:08
autor: janusz
Pawel426, nie. Czujnik C jest dobry. Czujnik F masz walnięty, bo on jest od niskiego ciśnienia w układzie - czyli na przykład jak padła Ci pompa oleju.

Zawsze możesz sprawdzić to miernikiem na tester przejść. Na wyłączonym silniku czujnik F jest zwarty do masy, na odpalonym jest rozwarty. Jeśli na włączonym silniku jest zwarty dalej do masy to prawdopodobnie jest ubity.

: 2015-01-05, 23:12
autor: pawel426
ale właśnie jest odwrotnie , po odpaleniu z F znika masa a na C jest cały czas ok. 11 V

: 2015-01-05, 23:21
autor: janusz
Pawel426, jeśli na F po odpaleniu zanika masa to znaczy, że czujnik jest sprawny.

Napisz mi jeszcze jakie kolory przewodów dochodzą do wtyczek, o których napisałeś oraz ile pinów mają te wtyczki.

: 2015-01-05, 23:23
autor: pawel426
jeszcze raz dzięki , trzeba iść lulu , najlepiej kupie oba czujniki i wtedy będzie pewne

[ Dodano: 2015-01-05, 23:25 ]
czarne wtyczki i kable , tylko jeden pin

[ Dodano: 2015-01-05, 23:28 ]
cytat "Pawel426, jeśli na F po odpaleniu zanika masa to znaczy, że czujnik jest sprawny. "

też tak myśle , a na C jest cały czas masa (11 V ) , tylko czemu po wypięciu dalej świeci ?

: 2015-01-05, 23:36
autor: janusz
Pawel426, jakby była masa to byłby 0VDC :] Na wtyczce może być 11VDC :] Właśnie przekopuję manuala i szukam co to za czujnik i do czego.....

: 2015-01-05, 23:44
autor: pawel426
napisze Ci jak to sprawdzam , plus miernika daje do plusa akumulatora a minus miernika do czujnika i jest cały czas ok 11 V , nawet po odpaleniu , jak dotkne bloku silnika to jest prawie 14 V a pin czujnika C 11 V

[ Dodano: 2015-01-05, 23:47 ]
a na wtyczce od czujnika C po włączeniu zapłonu czy odpaleniu pokazuje + , bez zapłonu wtyczka C ma -

: 2015-01-05, 23:55
autor: janusz
To, źle to robisz, bo mierzy się względem masy - czyli minus aku albo buda.

Jeśli robisz pomiar przejścia - czyt. ciągłość połączenia - to multimetr nie może być zasilany - rozwalisz go. Czujnik, który zwiera jakiś sygnał do masy możesz w ten sposób mierzyć, ale musisz odłączyć przewód, który do niego doprowadza sygnał.
Jeśli robisz pomiar czujnika, który zwiera coś do zasilania, lub na którym może pojawić się napięcie wtedy ustawiamy multimetr na pomiar napięcia. Mierzymy oczywiście względem masy, czyli czarna sonda miernika na budę, blok silnika lub minusową klemę aku.


Jeśli chcesz dokonać pomiaru czujnika ciśnienia oleju, kiedy jest podłączony to robisz to w następujący sposób:
1. Ustawiamy multimetr na pomiar napięcia stałego - VDC;
2. Czarna sonda miernika na minus aku;
3. Czerwona na kostkę, która jest wpinana do czujnika;
4. Jeśli ciśnienie jest niskie - kontrolka się świeci to na woltomierzu powinieneś mieć 0V
5. Jeśli ciśnienie prawidłowe - kontrolka się nie świeci to na woltomierzu powinieneś mieć 12V

: 2015-01-06, 00:01
autor: pawel426
no to tak nierobiłem ,jutro sprawdze jeszcze raz , dziś już daje spokój , dzięki i dobranoc