Strona 1 z 1

Jakie auto terenowe i dlaczego Patrol??

: 2010-02-07, 16:45
autor: bombel
Wiem wiem. Jest o Patrolach sporo napisane, jest temat chce kupić Patrola itd., ale nie miałem gdzie tego napisać, bo brak działu terenowe. Otóż poszukuje auta terenowego (lub pseudoterenowego) do lasu.

Mówiąc otwarcie auto dla myśliwego.

Proszę Was o pomoc w znalezieniu czegoś co będę mógł określić super cena w stosunku do jakości.

Moje wymagania:

- najlepiej pickup, bo można wrzucić kilka snopków siana, zwierze i nie zapieprzyć wnętrza
- silnik diesla co najmniej 150 KM
- sprawny w terenie (np dzisiaj jeździliśmy na 2 Hiluxy i żaden nie miał blokady dyferencjałów, czego na śniegu brakowało)
- w miarę bezawaryjny

Przy okazji może mi ktoś po ludzku rozszyfrować te wszystkie 2L, 4H, 4L itd. i kiedy je stosować?? Mogłaby być dobra lektura dla innych poszukujących auta

: 2010-02-07, 17:20
autor: sergiej
kup sobie patrola :) ostatnie prawdziwe terenowe auto :)

a jak chcesz po taniosci ...to uaz z jakims mocnym dieslem ...moze nie wygodny ale poradzi sobie w lesie ... kiedys wozilem mysliwych jak swoimi frontierami i innymi wynalazkami nie mogli dojechac do lasu bo bylo za duzo sniegu ...

: 2010-02-07, 17:59
autor: bonzo
bombel pisze:najlepiej pickup, bo można wrzucić kilka snopków siana, zwierze i nie zapieprzyć wnętrza
jak pickup to nie patrol nie ma takiej opcji chyba ze jakies wynalazki
bombel pisze:silnik diesla co najmniej 150 KM
też ciężko
bombel pisze:sprawny w terenie (np dzisiaj jeździliśmy na 2 Hiluxy i żaden nie miał blokady dyferencjałów, czego na śniegu brakowało)
dostępne
wiekszość patroli ma blokadę 100% tylnego mostu chociaż trafiają sie z lsd
bombel pisze:Przy okazji może mi ktoś po ludzku rozszyfrować te wszystkie 2L, 4H, 4L itd. i kiedy je stosować??

niema 2L jest 2H czyli napęd na tylną os
4H napęd na cztery do jazdy po śliskim i lekkim terenie
4L napęd na cztery ale przez reduktor do jazdy w cięzkim terenie mozna używac z blokada mostu

: 2010-02-07, 19:53
autor: bombel
bonzo pisze:jak pickup to nie patrol nie ma takiej opcji chyba ze jakies wynalazki
No właśnie chodzi mi tez o inne propozycje. A jak z Nissanem PICKUP-em?

: 2010-02-07, 20:36
autor: bonzo
bombel pisze:No właśnie chodzi mi tez o inne propozycje. A jak z Nissanem PICKUP-em?
inne gorsze zawieszenie jeśli chodzi o komfort :mrgreen: raczej na pewno brak pełnej blokady

: 2010-02-08, 10:18
autor: azorek
bombel pisze:A jak z Nissanem PICKUP-em?
Słabe silniki, powyżej 150 KM to tylko Navara.

: 2010-02-08, 11:00
autor: szczureczek
Albo frontier 8-) ma 269 KM w standardzie... Widziałem gdzieś na necie jak jakaś firma przerabiała to auto pod myśliwego. Na gaz i spalanie 18-20 litrów średnie jak się nie drapiesz, jak spokojnie na trasie to i 15 spali i mniej. I to LPG. :evil:

: 2010-02-09, 17:30
autor: jaca V6
bombel pisze:Mówiąc otwarcie auto dla myśliwego.
Bierz mojego :D skladasz fotele z tyłu i masz gdzie dinozaura połozyc :D
bombel pisze:silnik diesla co najmniej 150 KM
Po czym wnosisz ?
Moje 130 w zupełności Ci wystarczy :D

: 2010-02-09, 18:00
autor: rz
Niestety w temacie terenowek jestem zielony ale... ostatnio mialem przyjemnosc przejechac sie z kumplem jego Isuzu Trooperem. Dokladnie nie wiem jak powinno zachowywac sie wzorowe auto terenowe w terenia ale jazda Trooperem i tak mi sie podobala :) Kumpel wspominal, ze auto sprawuje sie bezproblemowo i wiekszych klopotow z nim nie bylo. Z takich szczegolow to pamietam, ze naped 4x4 zalacza sie przez przekrecenie takich pierdolnikow w przednich piastach. Pod maska diesel chyba 2.5 (albo cos podobnego) a w srodku typowy japoniec... kwadratowo i kanciascie :) Wiec moze taki Trooper? Pewnie i tak za chwile koledzy podadza kilka arguentow potwierdzajacych wyzszosc Patrola nad Isuzu :D

pzdr
rz

: 2010-02-09, 18:28
autor: bonzo
rz pisze:Pewnie i tak za chwile koledzy podadza kilka arguentow potwierdzajacych wyzszosc Patrola nad Isuzu :D
patrz mój podpis :D

: 2010-02-09, 18:46
autor: rz
bonzo pisze:
rz pisze:Pewnie i tak za chwile koledzy podadza kilka arguentow potwierdzajacych wyzszosc Patrola nad Isuzu :D
patrz mój podpis :D
No ja niestety tak dlugiego stazu w NKP nie posiadam ;)

: 2010-02-09, 18:50
autor: jaca V6
rz pisze:No ja niestety tak dlugiego stazu w NKP nie posiadam
bardziej chodziło o to :D
SuperPatrolSuper
:D
Popieram :D

: 2010-02-09, 20:12
autor: bonzo
jaca V6 pisze:
rz pisze:No ja niestety tak dlugiego stazu w NKP nie posiadam
bardziej chodziło o to :D
SuperPatrolSuper
:D
Popieram :D
właśnie

: 2010-02-15, 15:34
autor: bombel
Pytania kolejne.

1. Silnik 2,8 czy 3,0??

2. I ile pali w jeździe nie terenowej :)

3. Co z wynalazkami typu: Łada NIVA, Suzuki Samurai, Vitara, i inne?

: 2010-02-15, 15:43
autor: jaca V6
1. 2.8

2. .........

3. nie da sie porównać łady, suzuki do patrola bo różnica jest duża, ale jako auta w teren to sie nadają, tyle że nie w taki teren jak patrol :)

: 2010-02-15, 16:24
autor: szczureczek
Spalanie licz średnio 15 litrów :-D to się nie zdziwisz, a miło zaskoczysz jak mniej spali...

http://www.expedycja.pl/?section=19&gall=266&a=0

: 2010-02-15, 16:52
autor: Jastrząb
Ojciec miał kiedyś Suzuki Vitara ("Sidekick") 1.6 16V lub 1.8 16V, nie pamiętam dokładnie jaki silnik ale na pewno 16V i był wystarczająco mocny. Prawdopodobnie była to wersja amerykańska bo była to wersja z automatyczną skrzynią biegów a licznik był wyskalowany w milach (ale miał też km/h) i obrotomierz.
No ale ja osobiście wspominam te autko bardzo dobrze, było to moje pierwsze spotkanie z automatem.
- Jak już wspomniałem silnik był benzynowy ale jego moc wystarczała do normalnej jazdy i jazdy w terenie.
- buda zamontowana na ramie, jak seryjna terenówka
- Wnętrze proste, funkcjonalne i w miarę wygodne, sama deska rozdzielcza kwadratowa ale mi, jako auto "prawie" terenowe podobało się.
- deska rozdzielcza wyświetlała wszystko co potrzebne, jakie są włączone napędy itp itd.
- Automatyczna skrzynia biegów........umieszczona tak normalnie, P-N-R-D-2-L ,plus pod całą gałką "shift" czyli zmiana na półbiegi.
- włączanie napędu przez małą wajchę, do wyboru 2H-4H-4L
- i teraz o ile dobrze pamiętam na pozycji skrzyni biegów "L" z włączonym "shiftem" i napędem 4L była zapięta blokada mostów (nie wiem dokładnie ale kiedyś na 4H i shifcie z błota- śniegu i i gliny nie chciał się wygrzebać a po przełączeniu na to co wyżej pisałem poszedł jak burza).
- spalanie hm.....jakoś ojciec był zadowolony
- coś ciekawego to był jeden fajny przełącznik (oczywiście oryginalnie montowany) który mi się bardzo podobał.....a mianowicie pod konsolą nawiewów był przełącznik Power On/Off.......po włączeniu na desce wyświetlało się POWER i auto zajebiście się zbierało, różnica była bardzo odczuwalna, tylko zapewne spalanie było dużo większe.

No ale to było baaardzo dawno i nie miałem jeszcze prawka, więc jeździłem sobie po dróżkach, polach i innych błotach, ale po normalnej drodze nie. Ale i tak prędkości były czasami "normalne" 90km/h i więcej. Ja wspominam baaardzo dobrze te auto :)

: 2010-02-24, 18:15
autor: Misiek
po bieszczadach śmigałem Mitsubishi L200- nawet na nieterenowych oponach dawał sobie radę z błotem, rzekami, podjazdami. Na asfalcie spokojnie 120-140 szedł. Coś mniej więcej takiego: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11337551

: 2010-03-27, 22:36
autor: OFF-ROADER
http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1

... i będziesz nim jeździł do końca świata :-)

: 2010-03-29, 10:49
autor: szczureczek
Albo jeden dzień dłużej 8-)

: 2010-03-29, 11:26
autor: Misiek
przynajmniej do momentu aż spłacisz za niego kredyt :-)