[Y60] Przekładnia kierownicza
: 2012-09-23, 11:47
Zabrałem się za przerobienie poprzecznego drążka kierowniczego, na wymienne końcówki. Po zdjęciu drążka zauważyłem że na przekładni kierowniczej, ruszając za ramię, jest delikatny luz. Słychać pukanie kiedy nim ruszam.
Tu moje pytanie. Jak ten luz zniwelować? Do czego służy śruba z kontrą na samej górze przekładni?
[ Dodano: 2012-10-24, 12:16 ]
Trochę poszperałem, popróbowałem na patrolu, i już wiem.
Śruba na górze przekładni służy do likwidowania luzu. Luzujemy nakrętkę kontrującą i kluczem płaskim 6 wkręcamy śrubę aż do momentu aż luz zniknie. Ważne- trzeba to robić na wyprostowanych kołach, jeśli zrobimy to na skręconych, będzie za ciasno i kierownica nie będzie wracała do pozycji jazdy na wprost.
Tu moje pytanie. Jak ten luz zniwelować? Do czego służy śruba z kontrą na samej górze przekładni?
[ Dodano: 2012-10-24, 12:16 ]
Trochę poszperałem, popróbowałem na patrolu, i już wiem.

Śruba na górze przekładni służy do likwidowania luzu. Luzujemy nakrętkę kontrującą i kluczem płaskim 6 wkręcamy śrubę aż do momentu aż luz zniknie. Ważne- trzeba to robić na wyprostowanych kołach, jeśli zrobimy to na skręconych, będzie za ciasno i kierownica nie będzie wracała do pozycji jazdy na wprost.