Strona 3 z 4

: 2012-01-06, 13:23
autor: bombel
Znowu zakochałem sie w Patrolu. BYłem wczoraj na wyprawie GR Longiem. Wlasciciel chce mi go opchnac za 10.000 PLN. Powiem tyle, że jest po remoncie zawieszenia i ma nowe opony. Przez 8 h woziłem 5 osób po dosc trudnym terenie i nie miał problemu. Auto ma wydech 2,5" przelotowy i jest regularnie serwisowany (auto firmowe).

Jedyne co mnie zdziwiło to strasznie zamulony jest w trasie. Do 80 km/h (tyle na maxa go napedziłem) wlecze sie strasznie. CZy to normalne??

W terenie na reduktorze z 6 osobami na pokladzie górki po 45 stopni brał bez problemu.

Warto??

: 2012-01-06, 13:27
autor: bonzo
bombel pisze: Warto??
Ciężko doradzać coś na odległość tym bardziej jeśli chodzi o patrola i to jak sie domyślam z lat 90

: 2012-01-06, 14:48
autor: bombel
Patrol rocznik 1997. Ma nawet poduszkę. NIe działa klima iwebasto, ale to ma byc auto w teren:

Obrazek

Obrazek

: 2012-01-06, 14:52
autor: bonzo
bombel pisze: Ma nawet poduszkę
Ciekawe czy ma ramę :mrgreen:
bo to niestety ich najsłabsza strona cała reszta zależy jak kto dbał 10tyś to mało za ten rocznik

: 2012-01-06, 15:08
autor: bombel
bonzo pisze:Ciekawe czy ma ramę :mrgreen:
Miał i to nawet nie najgorszą :D

: 2012-01-06, 19:05
autor: azorek
Moim bez problemu jadę 130 km/h i to na oponach 33x12.5. Klima to fajna sprawa i fajnie jak działa. Ramie naprawdę dobrze się przyjrzyj, 10tyś to podejrzanie mało.

: 2012-01-07, 08:28
autor: bonzo
bombel pisze:Do 80 km/h (tyle na maxa go napedziłem) wlecze sie strasznie
Może na reduktorze śmigałeś :evil:
azorek pisze: i to na oponach 33x12.5
juz sie tak nie chwal :mrgreen:

: 2012-01-07, 12:10
autor: bombel
bonzo pisze:Może na reduktorze śmigałeś :evil:
NIe tylko z napedem na tytł

: 2012-01-07, 14:06
autor: bonzo
hm no to lipa trochę <mysli>

: 2012-01-07, 14:28
autor: DubSon
bombel pisze:Auto ma wydech 2,5" przelotowy
Może to go zmuliło <mysli>

: 2012-01-07, 15:01
autor: bombel
Tzn on pojdzie wiecej bankowo, ale do tylu było miejsca na drodze. Do tego duze koła z lekkimi flakami. JAcy PAtrol zdecydowanie szybciej sie napedzał.

P.S. Na allegro sa Patrole z silnikiem 3,3 diesel. Ktoś coś wie o tym silniku??

: 2012-01-07, 15:27
autor: azorek
bonzo pisze:juz sie tak nie chwal :mrgreen:
oj tam, oj tam :-D
bombel pisze: Na allegro sa Patrole z silnikiem 3,3 diesel. Ktoś coś wie o tym silniku??
Silniki montowane w hiszpanach, dobre, archaiczne, żeliwna głowica, rozrząd na kołach zębatych, chyba bez turbo, słabsze i już coraz ciężej z częściami.

: 2012-05-30, 19:59
autor: Thumas
Witam, jestem bardzo mocno zainteresowany zakupem Patrola a dokładnie tego:

http://moto.allegro.pl/patrol-gr-i-y60- ... 13765.html

Co o tym sądzicie?? A może ktoś wie coś o tym aucie?

: 2012-06-02, 17:14
autor: azorek
Co o tym sądzicie??
Przygotowany w teren, ale..... po taniości.
Opony ma fajne,
amortyzatory Rancho- słabe w terenie, czerwone sprężyny też nie sugerują niczego porządnego,
zderzaki nie dość że nieestetyczne, to jeszcze wyglądają na słabe i już pogięte,
orurowanie... zwykły standardowy cienki kwasiak, pomalowany na czarno, pogięty i spawany, w teren nie nadający sie kompetnie.
na jednym ze zdjęć widać niebieski dym, a to też nic dobrego.
Generalnie cena nie jest odsraszająca, ale trzeba się liczyć z wydatkami.

: 2012-06-03, 08:27
autor: Thumas
Dzięki azorek, a co może oznaczać ten niebieski dym?

: 2012-06-03, 08:39
autor: bonzo
azorek pisze:na jednym ze zdjęć widać
też wskaźnik temperatury i że silnik dopiero odpalony a znając patrole i ich układ dogrzewania świec może świadczyć ze tam coś jest nie halo i przez to sobie przydymia

po za tym tak jak azorek pisze, co do wydatków to nawet jak się kupi idealne auto to i tak będą wydatki kupując patrola trzeba się z tym liczyć :mrgreen: :mrgreen:

: 2013-01-18, 23:05
autor: daras
Witam - jestem nowy ....

Rozmyślam na temat zmiany samochodu. Przymierzam się do "auta jakim można zjechać z asfaltu", rozważam krótkiego Patrola (rok 2000-2003) - tutaj mam dylemat : 2.8 czy 3.0 ???
Mam może banalny problem - jaką szerokość bramy garażowej wymaga taki Patrol ? - żeby zmieścił się choćby ze złożonymi lusterkami - nie chciałbym przez 7-8 lat trzymać auta "pod domem"...
Drugi temat - czy wybór rocznika 2000-2003 jest rozsądny (uzasadniony). Chodzi mi o to czy może bardziej niezawodne są trochę starsze modele ? - wolę jeździć niż trzymać auto u mechanika - nie jestem entuzjastą elektroniki - raczej skłaniam się ku prymitywizmowi.
Prawdopodobnie będę jeździł nim jakieś 25-35 tys. km rocznie, jakąś niedzielę albo dwie w miesiącu po umiarkowanym błocie - nie zakładam, że będę w robił jakieś ekstremalne przeróbki - może za kilka lat jak auto się zestarzeje...

... może ktoś wypatrzył jakiś ciekawy egzemplarz i nie będzie go kupował bo "już ma" ...

: 2013-01-19, 08:28
autor: bonzo
W latach 00-03 pozostały Ci tylko silniki 3,0 chyba ze coś po swapie
Czy wybór auta z lat 00-03 jest rozsądny trudno powiedzieć patrol ma parę bolączek które występowały w starszych i młodszych modelach po prostu trzeba szukać najlepszego :)
Szczególną uwagę trzeba zwrócić na korozje ramy i nadwozia pod nakładkami.
Do 99 r były silniki 2,8 z pompą wtryskowa sterowana elektronicznie która ideałem nie była nawet jak była sprawna ale wymiana na mechaniczną załatwia sprawę w 3,0 same silniki były już porażką i tu już jest kompletna loteria na co trafisz.
Jeśli chcesz użytkować auto przez 7-8 lat to lepiej kupić auto nazwijmy to niezrobione i wtedy zrobić kompleksowo wszystko raz i masz święty spokój.

: 2013-01-19, 15:54
autor: azorek
Jeśli lubisz proste samochody, to może kup patrola Y60 z nie zajechanym silnikiem i oddaj go do warsztatu zajmującego sie renowacją terenówek. Cenowo wyjdzie podobnie jak patrol z 2003 roku.

: 2013-01-19, 23:38
autor: bonzo
daras pisze:
- jaką szerokość bramy garażowej wymaga taki Patrol ? - ...
Ja mam bramę 2,30 wchodzi z luzem na otwartych lusterkach

Dobra rada?

: 2013-03-11, 11:06
autor: Lokus
Witam. Szukam rodzinnego auta (dla 2 dorosłych i 2 dzieci) na wyprawy w kraju i zagranicą. Potrzebuję fachowej pomocy przy zakupie. Przeczytałem wiadomość Bonzo co należy sprawdzić przed zakupem. Niestety dopiero się wgryzam w temat aut terenowych i trudno mi nawet pewne sprawy sobie wyobraźnić a co dopiero je zrobić.
Auto terenowe to szerokie pojęcie i czytając różne wiadomości i opinie sprecyzowałem swoje wymagania. Bardzo pomocny przy tym był cykl artykułów na stronach www.autokult.pl Marcina Łobodzińskiego. Polecam początkującym.
I tak od ogółu do szczegółu.
Wybrałem auta japońskie, dalej zastanawiałem się nad Patrolem,Pajero czy LC. Postawiłem na Patrola Y61(long). Dalej kolejne wątpliwości jaki rocznik, silnik i skrzynia. Wybrałem automat (bo wygodny na długie trasy i jako początkujacy oszczędzę sprzegło), silnik 3.0 bo mocniejszy (a kwesta awaryjnych tłoków z poczatku produkcji praktycznie już nie istnieje, bo wiekszoć aut już jest po wymianie silników a te które by tego nie miały do teraz by nie przetrwały. Bardziej łaskawie spoglądam na roczniki 2002-2004, choć jezeli trafi się dobry egzemplarz 2000 to rocznik nie będzie miał znaczenia. Poczatkowo brałem pod uwage tylko auta już przebudowne by trochę zaoszczędzić. Ale zasugerowano mi, że lepiej jest kupić dobrą podstawę i zlecić przebudowę. Na zakup i przebudowę ma do wydania do 40 tys.
Ciekaw jestem waszego zdania co do słuszności mojego wyboru, by się w nim utwierdzić lub je zmienić.
Mając na uwadze mój brak doświadczenia i wiedzy na temat tego auta dla mnie najlepiej byłoby zdać się na na taki warsztat z pomocą przy zakupie by nie narazić się na dodatkowe koszty a później wykonać w nim kompleksową przebudowę.
Na dzień dzisiejszy mam to
http://otomoto.pl/nissan-patrol-gr-3-0- ... 99929.html
ale słowo "igła" budzi we mnie mieszane uczucia :-D
Może ktoś zna taki warsztat lub osobę która pomoże dokonać odpowiedniego wyboru?

: 2013-03-11, 14:45
autor: azorek
Całkiem dobrze się przygotowałeś przed zakupem. Nie wiem kto mógł by Ci pomóc w sprawdzeniu auta, dobrze aby był to ktoś kto miał do czynienia z autami 4x4.
W patrolu zwróć szczególna uwage na rdzę. Opukaj ramę, zajrzyj pod plastiki nadkoli, bo tam najprędzej rdzewieją a naprawa nie jest tania. Osłuchaj skrzynie biegów, tzn. włącz reduktor na N i włączaj kolejno biegi.

auta na sprzedaż

: 2013-09-22, 19:59
autor: oskazip
witam kolegów czy ktoś zna te auta proszę o opinnie

http://tablica.pl/oferta/nissan-patrol- ... ca4c0fbf9a

http://tablica.pl/oferta/nissan-patrol- ... ca4c0fbf9a

http://otomoto.pl/nissan-patrol-gr-2-8t ... 42246.html

chodzi mi o ramę i spodnią częśc karoseri

rama szczególnie tył

pozdrawiam

: 2015-07-10, 10:56
autor: azorek
Witaj.
Pierwsze słyszę żeby ktoś kupował patrola jako lokatę kapitału. To raczej idealny sposób na regularne pozbywanie się kapitału. Nawet jak mało jeździsz, to i tak zawsze coś się znajdzie do naprawy, udoskonalenia, modyfikacji. Ale to całkiem przyjemnie wydawane pieniądze :D

Co do ogłoszeń, to ten piaskowy za 30tyś wygląda nieźle.

: 2015-07-10, 11:49
autor: azorek
mikoost pisze:Z racji ceny przemyślę jeszcze z jakieś 15 razy
A jak już sie zdecydujesz... to ktoś go kupi przed Tobą, zawsze tak jest :D Dobrze utrzymany patrol rzeczywiście mało traci na wartości.

: 2015-07-17, 08:45
autor: Sajmooon

Re: Chcesz kupić Patrola ? Poznać opinie ? Zapytaj tutaj

: 2018-03-18, 16:25
autor: KUBSON
Mam upatrzonego patrola co myślicie? Wady? Zalety?
http://allegro.pl/show_item.php?item=7240195543

Re: Chcesz kupić Patrola ? Poznać opinie ? Zapytaj tutaj

: 2018-03-19, 09:00
autor: mały v8
Pozostałości anteny z prawej strony, deska tak jak by z 260, i modelowana osłona pod kierownica pachnie mi przełożonym anglikiem. Poza tym nie wiem czy masz świadomość że tan "autobus" ma 70 KM :D

Re: Chcesz kupić Patrola ? Poznać opinie ? Zapytaj tutaj

: 2018-03-19, 12:53
autor: matek_p
Ale za to jakie ma stylowe fotele :D

Re: Chcesz kupić Patrola ? Poznać opinie ? Zapytaj tutaj

: 2023-02-22, 11:38
autor: BenAplek
Pytanie: Bardzo podoba mi się wygląd Y60. Zastanawiałem się, czy Y60 jest większy od Y61?
Który silnik Y60 jest lepszy. I proszę powiedzieć mi prawdziwe zużycie paliwa?